Proiect de modernizare vechi de un an | Contract de 19,6 milioane de lei pentru strada Basarabiei
Foto: Foto: Marius Prisacariu

Proiect de modernizare vechi de un an | Contract de 19,6 milioane de lei pentru strada Basarabiei
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

În februarie 2016, aleşii locali ai Galaţiului îşi dădeau votul pentru o investiţie în valoare de 145.101.299 de lei cu TVA - "Reabilitare infrastructură transport, inclusiv viaducte, axa Est-Vest, intrări în Galaţi".

A trecut un an şi iată că Primăria a scos la licitaţie prima etapă a acestei investiţii de amploare: 19.645.636 de lei fără TVA pentru tronsonul străzii Basarabiei cuprins între arterele Traian şi Mihai Bravu. Preţul cel mai mic, acesta va fi criteriul de atribuire a lucrărilor necesare pentru „aducerea străzii la un nivel optim”, după cum se arată în documentaţia licitaţiei.

„Sectorul de stradă cuprins prezintă o singură bandă pe sens, din care o parte de 2-2,5 metri lăţime este prevăzută cu covor asfaltic uşor degradat, cu fisuri şi crăpături, şi o parte de 3,5 metri, comună cu calea de rulare a tramvaiului, constituită din dale de beton. Şinele prezintă deformaţii, văluriri şi uzură. Parcările sunt insuficiente, astfel că participanţii la trafic sunt forţaţi să-şi lase autovehiculele pe partea carosabilă, pe spaţiile verzi, în alveolele dedicate mijloacelor de transport în comun sau chiar pe trotuare”, se arată în caietul de sarcini al licitaţiei.

Strada ar urma să beneficieze de reabilitarea căii de rulare, a reţelei de fir de contact, montarea de amortizoare, reabilitarea reţelei de apă inclusiv branşamente, reabilitarea carosabilului, a trotuarelor şi amenajarea locurilor de parcare şi a pistelor pentru biciclete.

Modernizări cu ghinion

Din păcate, strada Basarabiei a avut parte de ghinioane în serie la fiecare modernizare. De pildă, tronsonul dintre Piaţa Energiei şi bulevardul George Coşbuc a fost reabilitat pe fonduri europene, în perioada 2009-2010, valoarea investiţiei ridicându-se la 11,7 milioane de lei, iar după un an carosabilul dădea semne de „osteneală”!

Reparaţiile liniilor de tramvai, zidului de sprijin şi a covorului asfaltic dintre arterele Coşbuc şi Traian, începute la finele lunii septembrie 2013, s-au încheiat abia în octombrie 2014, costul total al lucrărilor executate ridicându-se la 1,8 milioane de lei. De ce? Pentru că autorităţile s-au împiedicat de-un „ciot”: şina de tramvai de pe tronsonul cuprins între bulevardul Coşbuc şi strada Poşta Veche (360 metri liniari) n-a mai putut fi refolosită, pentru că, deşi în acte avea doar 13 ani, în realitate arăta de 60!

Rămâne de văzut dacă tronsonul licitat acum va avea mai mult noroc.

Cert este că în etapa a doua a proiectului va fi licitată reabilitarea Căii Prutului, pe sectorul cuprins între strada Mihai Bravu şi Drumul Naţional DN 2B, limita de intravilan a municipiului Galaţi.        

Citit 8117 ori Ultima modificare Vineri, 16 Iunie 2023 11:19

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.