INTERVIU. Bogdan Ardean, din scaunul de consilier în fotoliul de director. ”Şefia Gospodărire Urbană, o provocare şi o responsabilitate”

INTERVIU. Bogdan Ardean, din scaunul de consilier în fotoliul de director. ”Şefia Gospodărire Urbană, o provocare şi o responsabilitate”
Evaluaţi acest articol
(39 voturi)

Din 14 martie 2017, societatea Gospodărire Urbană SRL are un nou director interimar, în persoana lui Bogdan Ionuţ Ardean. Venit din rândurile Consiliului Local, noul director al societăţii vede funcţia pe care o ocupă ca pe o provocare şi o responsabilitate imensă.

"Viaţa liberă" i-a luat primul interviu în funcţia de director interimar, pentru a-i da ocazia să explice cum vede atât noua funcţie, cât şi modul de funcţionare al societăţii.

- Ce înseamnă, pentru dumneavoastră, numirea ca director al Gospodărire Urbană?

- Este, în mod cert, o provocare. Numirea mea în funcţie a venit la iniţiativa domnului primar, Ionuţ Pucheanu, care m-a responsabilizat şi m-a motivat, dânsul fiind de părere că eu aş fi persoana potrivită să reabiliteze, dar şi să continue, până la urmă, demersurile bune ale predecesorilor mei. Scopul este să aducem societatea pe linia de plutire şi să o facem profitabilă, pentru că, din punctul nostru de vedere, avem atât de multe activităţi pe care le prestăm, încât ele pot face din noi o societate care se poate autosusţine.

- Ce activităţi urmează să preia Gospodărire Urbană, peste ceea ce are deja?

- Preluăm de la Serviciul Public Ecosal toată partea de spaţii verzi, pentru că până acum cele două societăţi aveau împărţit acest sector. Dacă până acum, ne ocupam de aliniamentul stradal, iar Ecosal de spaţiile verzi din cartiere, am considerat că ar fi normal să ne ocupăm noi de întregul sector, pentru a elimina sincopele legate de cine şi unde se ocupă.

A doua activitate pe care o preluăm este întreţinerea şi reparaţia mobilierului urban, adică a băncilor din oraş, dar şi toată zona de agrement pentru copii din parcuri (tobogane, leagăne, balansoare, etc). Iarăşi, era o anomalie, pentru că noi ne ocupam de parcuri, dar nu şi de mobilierul urban din parcuri.

A treia activitate preluată este întreţinerea fântânilor arteziene şi cişmelelor.

- Poate fi simplificată procedura de fasonare şi tăiere a copacilor din oraş, astfel încât oamenii să facă sesizări direct la ADP?

- Legal, nu se poate face acest lucru. Noi, Gospodărire Urbană, nu putem face nimic în acest sens, dat fiind că toate activităţile noastre se desfăşoară pe domeniul public, acolo unde proprietar este Primăria Galaţi. Avem o colaborare foarte bună cu Serviciul Tehnic din Primărie, care ne dă comandă, în urma sesizărilor petenţilor, noi mergem la faţa locului, constatăm ce ne-au transmis şi acţionăm în consecinţă. Aveam, într-adevăr, o mică problemă din acest punct de vedere, pentru că se făceau poze, însă nu complet. Acum, sper ca această problemă să fie rezolvată, astfel încât să putem dovedi şi de ce am tăiat sau fasonat anumiţi copaci din oraş.

- Legat de cimitire, sunt multe controverse despre anumite articole din regulamentul de funcţionare, mai ales privind concesiunea, dar şi referitor la curăţenia acestor spaţii. Intenţionaţi să schimbaţi ceva?

- În ceea ce priveşte concesiunea, oamenii trebuie să înţeleagă, în primul rând, că nu au doar drepturi, ci şi obligaţii. Concesionarul trebuie să plătească, anual, acea taxă, trebuie să îşi întreţină locul de veci, iar Administraţia Cimitirelor poate impune şi sancţiuni, la modul că persoanele care nu plătesc, doi ani la rând, taxa de concesiune, îşi pierd locul de veci. Cu toate astea, vă putem asigura că nu rămâne nimeni neînmormântat, dat fiind că Primăria are obligaţia legală de a asigura un loc de veci pentru fiecare locuitor al oraşului.

În ceea ce priveşte curăţenia cimitirelor, am înaintat deja Consiliului Local un proiect pentru mărirea organigramei societăţii, încât avem nevoie de mai mult personal, odată cu preluarea atribuţiilor de la alte servicii. Primul lucru pe care îl vom face pentru o mai bună păstrare a curăţeniei în cimitire este interzicerea grătarelor de Paştele Blajinilor. Nu mi se pare normal să existe aşa ceva.

Sunt perfect conştient că, pentru a păstra decenţa de Paştele Blajinilor, spre exemplu, va trebui să facem o cerere de suplimentare a numărului de paznici către firma care se ocupă de acest lucru. Normal, doi oameni nu pot asigura paza unui întreg cimitir. În ceea ce priveşte sistemul de supraveghere video, avem camere de luat vederi la intrarea în cimitir. Nu vreau să spun că voi face ceva, pentru ca apoi să intervină alte lucruri. Îmi plac termenele-limită. Când voi încerca să implementez ceva, voi anunţa cu siguranţă.

Cine este Bogdan Ardean

Absolvent al Universităţii "Dunărea de Jos", 2006

Specializare: Inginer

Vârstă: 35 de ani

Căsătorit, un copil

Citit 14449 ori Ultima modificare Sâmbătă, 25 Martie 2017 21:30

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.