PODUL PESTE DUNĂRE, gata de licitaţie. Cum va arăta şi cât va costa investiţia

PODUL PESTE DUNĂRE, gata de licitaţie. Cum va arăta şi cât va costa investiţia
Evaluaţi acest articol
(34 voturi)

Podul peste Dunăre, care va face legătura între Brăila şi Tulcea, va avea aproape doi kilometri lungime, peste 31 de metri lăţime şi patru benzi de circulaţie, potrivit autorităţilor centrale.

Proiectarea şi construcţia podului peste Dunăre vor fi scoase, în curând, la licitaţie, a anunţat Compania Naţională pentru Administrarea Infrastructurii Rutiere (CNAIR). Instituţia a precizat că a transmis Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice (ANAP) documentaţia de atribuire, iar după ce ANAP va valida documentele, licitaţia va fi lansată oficial pe SEAP.

Investiţia depăşeşte două miliarde de lei

Aşa cum am mai anunţat, proiectul nu prevede doar construcţia efectivă a podului, ci şi două drumuri, Brăila - Jijila (19 kilometri) şi, respectiv, o legătură din acesta cu DN 22 Smârdan - Măcin (4 kilometri), informaţii confirmate de către CNAIR.

"Lungimea totală a proiectului este de 23,413 kilometri (…) Podul suspendat peste Dunăre, structura principală din cadrul proiectului, va avea o lungime de 1.974,30 de metri, din care 1.120 metri reprezintă deschiderea centrală. La aceasta se adaugă două deschideri laterale, de 489,65 metri, pe malul dinspre Brăila, şi 364,65 metri, pe malul dinspre Tulcea. Gabaritul pe verticală al podului va fi de cel puţin 38 de metri de la nivelul maxim de inundaţie al Dunării, astfel încât să fie îndeplinite criteriile de navigaţie fluvială. Conform studiului de fezabilitate, valoarea totală a investiţiei depăşeşte două miliarde de lei, fără TVA", a informat CNAIR.

"De o parte şi de alta vor fi construite două viaducte de acces în lungime de câte 110 metri, care se vor adăuga lungimii podului suspendat. Lăţimea totală a podului va fi de 31,70 de metri. Calea pe pod va avea 22 de metri şi va fi alcătuită din patru benzi de circulaţie de câte 3,5 metri lăţime fiecare, patru benzi de încadrare de câte 0,5 metri lăţime, două acostamente de 1,50 de metri lăţime şi o zonă mediană cu lăţimea de trei metri. La acestea se adaugă, de o parte şi de alta, două benzi adiţionale pentru trafic pietonal, biciclete şi întreţinere, trotuarele având câte 2,8 metri fiecare. Sistemul de suspendare cuprinde un cablu principal şi tiranţi verticali de legătură între tablier şi cablul principal, iar blocurile de ancorare sunt integrate în teren şi sunt localizate în afara digurilor Dunării", precizează CNAIR.

Drumul principal Brăila - Jijila va fi prevăzut cu două benzi de circulaţie pe sens, benzi de încadrare, acostamente, zona mediană şi zona de parapete. "Pe tronsonul cuprins între km 4+486,10 şi km 6+680,30, unde drumul traversează fluviul Dunărea, se vor construi două viaducte de acces, în lungime de câte 110 metri fiecare. Traseul include o ramificaţie în direcţia sud, până la intersecţia cu drumul existent Smârdan - Măcin (DN22)", a mai comunicat CNAIR. Drumul de legătură cu DN22 va fi prevăzut cu o bandă de circulaţie pe sens şi va porni de la km 7+940 al drumului Brăila - Jijila.

Citit 40899 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Iunie 2023 09:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.