„Oltului s-a finalizat ca recesământul…” - reportaj după inaugurare

„Oltului s-a finalizat ca recesământul…” - reportaj după inaugurare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Săptămâna trecută, viceprimarul Nicuşor Ciumacenco a anunţat finalizarea lucrărilor de pe strada Oltului, cerându-şi chiar scuze celor care locuiesc în zonă pentru restricţiile de circulaţie, impuse de o lună în zonă. Conform contractului încheiat de Primărie, pe strada Oltului s-au efectuat, de către SC Vega, de pe 1 septembrie şi până pe 31 octombrie, lucrări de asfaltare a carosabilului şi trotuarelor, de ridicare a gurilor de canalizare, de gaze, de amenajare a parcărilor laterale, valoarea lucrărilor fiind de 1,66 milioane lei (TVA inclus), adică  cam 387.000 euro.

Fiind prima investiţie pe care Primăria o face din creditul în valoare de 61 de milioane de lei (14,1 milioane euro) contractat în acest an, lucrarea a fost atent urmărită de gălăţeni. Şi, deşi majoritatea celor care locuiesc în zonă spun că aşa de bine nu a arătat niciodată strada, sunt şi critici, precum cele pe care le-a postat unul din cititorii noştri, pe site-ul „Vieţii libere”. Se reclamă faptul că bordurile nu au fost înclinate, aşa cum s-a întâmplat în faţa tuturor garajelor şi la intrarea dinspre Oltului spre strada Zamfirescu: „a fost lăsată o diferenţă de nivel de-ţi rupi maşina! N-o mai fi rămas nici o bordură disponibilă, sau nici măcar o roabă de asfalt de pus acolo? Sau au terminat asfaltul pe care l-au pus pe străduţele adiacente (vezi strada dintre blocurile F5A si I2C unde s-au "aranjat" toate bordurile pentru a se urca cu maşina), contra clasicului ciubuc?”. O altă reclamaţie se referă la ”o grămadă de canalizări care sunt cu 2-3 cm sub nivelul asfaltului. Poate că suntem prea cusurgii, dar pentru o lucrare proaspătă, făcută cu atâta tam-tam şi cu ridicarea capacelor cu măsurători, etc, e de neacceptat. Eu, unul, nu accept remarci de genul "domnule, e mai bine faţă de cum era înainte. Să mai spun şi că locurile de parcare sunt făcute parcă intenţionat să nu încapă o maşină, nici măcar un Matiz? Toate rămân cu 10-15 cm în stradă, oricât de mult te lipeşti de bordură. Se putea merge cu câţiva cm mai în interior. Vine mâine-poimâine zăpada şi vei fi şi mai în stradă cu maşina. Dar pentru edilii noştri e o realizare, nu-i aşa?”.

Impresii la faţa locului

Joi, 3 noiembrie, la distanţă de două zile de la anunţul viceprimarului că s-au finalizat lucrările, muncitorii de la Vega lucrau de mama focului la asfaltarea trotuarelor, ceea ce ne-a dus cu gândul la mesajul criticului străzii: „e finalizată, ca recensământul… pe 2 noiembrie încă se lucra”.  Ceva mai departe, pe un trotuar se vedea că bitumul nu fusese presat suficient, motiv pentru care, la capăt, asfaltul deja se desfăcea în granule mici. Şoferul maşinii redacţiei nu a părut prea deranjat de diferenţa de 2-3 cm sub asfalt a gurilor de canalizare (reclamat), în schimb a sesizat şi el, ca şi fotoreporterul, faptul că parcările laterale sunt într-adevăr mai înguste decât maşinile, motiv pentru care niciuna nu este ferită total de traficul rutier de pe stradă. Am găsit chiar şi pantele proaspete, din bitum, dinspre bordură spre carosabil, pe aleea dintre blocurile F5a şi I2C…

Cum, însă, la conferinţa de presă, viceprimarul nu a menţionat nicio nemulţumire cu privire la calitatea lucrărilor, înţelegem că reproşurile criticului nostru nu sunt justificate de cine ştie ce prevederi, ori dimensiuni de prin proiectul tehnic al lucrării…

Nu putem însă ignora informaţia publicată într-un raport al Institutului  de Politici Publice (IPP) potrivit căruia Galaţiul este al doilea oraş din ţară, după Sibiu, cu cel mai mare cost al lucrărilor de modernizare pe km de stradă - 10,63 milioane de lei (2,47 milioane de euro)! Acelaşi studiu arată că la Braşov costul modernizărilor este cam de zece ori mai mic - 1,33 milioane lei, la Timişoara costul este de 1,61 milioane lei, iar la vecinii noştri, la Brăila, costul este de 69.000 de lei/km, iar la Tulcea - 59.200 lei/km! Cele mai mari valori ale studiului IPP (după Sibiu şi Galaţi) sunt Suceava - 3,47 milioane lei/km (circa 860.000 euro/km), Craiova - 3,2 milioane lei/km (800.000 euro/km), Satu Mare - 3,16 milioane lei.

Citit 2175 ori Ultima modificare Luni, 07 Noiembrie 2011 16:38

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.