Vezi aici cum poţi obţine o locuinţă ANL

Vezi aici cum poţi obţine o locuinţă ANL
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Solicitanţii trebuie să aibă până în 35 de ani, să lucreze în Galaţi şi să nu aibă în proprietate o altă locuinţă


Persoanele cu vârsta până în 35 de ani la data depunerii solicitării care lucrează în localitatea Galaţi şi care nu deţin în proprietate o altă locuinţă pot beneficia de o locuinţă ANL. Ele trebuie să întocmească un dosar cu acte doveditoare, iar repartizarea unei locuinţe se va face în limita apartamentelor disponibile şi a punctajelor acordate pe baza actelor.

Dosarul trebuie să conţină cerere scrisă de mână, copie autentificată după actele de identitate şi după certificatele de naştere ale membrilor familiei şi după certificatul de căsătorie. Dacă solicitantul este divorţat, trebuie să adauge sentinţa.

De asemenea trebuie adăugate acte doveditoare din care să rezulte că au alte persoane în întreţinere şi declaraţii notariale ale titularului cererii şi ale membrilor familiei acestuia (după caz, ale soţiei/soţului şi sau alte persoane majore aflate în întreţinerea acestuia) din care să rezulte că nu deţin sau nu au deţinut în proprietate o altă locuinţă şi/sau să nu fie beneficiarul unei alte locuinţe pentru tineri destinată închirierii sau să fie coproprietari ai unei locuinţe proprietate personală.

Titularul cererii trebuie să mai prezinte şi adeverinţă de la locul de muncă însoţită de o copie de pe cartea de muncă completată la zi şi avizată de conducerea instituţiei. În cazul în care instituţia angajatoare nu a întocmit o carte de muncă pentru persoana solicitantă, se va elibera o adeverinţă de vechime în muncă de către Inspectoratul Teritorial de Muncă.

Nu trebuie să fie proprietar de casă

Se vor mai adăuga, după caz, acte doveditoare din care să rezulte unde locuieşte (contract de vânzare-cumpărare, contract de închiriere, contract de comodat) precum şi un act oficial din care să rezulte suprafaţa locuibilă a apartamentului în care locuieşte. Mai trebuie adeverinţă de la Asociaţia de locatari, din care să rezulte suprafaţa camerelor apartamentului, numărul de persoane care locuiesc, precum şi gradul de rudenie al acestora şi o copie autentificată de pe tabelul de încasare a întreţinerii lunare autentificat de către conducerea Asociaţiei de locatari (pentru luna anterioară depunerii cererii). În cazul în care apartamentul este închiriat de solicitant este necesar contractul de închiriere înregistrat la Administraţia Financiară. În cazul în care imobilul este casă familială este necesară declaraţia notarială a proprietarului din care să rezulte suprafaţa locuibilă din cadrul imobilului şi numărul de persoane care locuiesc în imobil împreună cu acesta, numele acestora şi gradul de rudenie.

Dacă solicitantul este tolerat în spaţiu la părinţi sau alte rude este necesar să aibă domiciliul la adresă şi va depune actele de stare civilă din care să rezulte legătura de rudenie (respectiv: certificate de naştere, deces, căsătorie - după caz) şi alte acte necesare după caz (respectiv: sentinţe de divorţ, înfiere, etc).

Mai trebuie şi diploma de absolvire studii (indiferent de nivelul de pregătire), pentru titularul cererii.

Cazuri speciale

Dacă solicitantul sau un alt membru al familiei are handicap care necesită însoţitor sau o cameră în plus, se depune certificatul medical sau certificatul de handicap eliberat de către medicul specialist şi avizat de către directorul instituţiei de unde a fost eliberat.

Tineri proveniţi din instituţii de ocrotire socială care au împlinit 18 ani  trebuie să aibă adeverinţă de la instituţia de unde provin.

Cei evacuaţi din imobile naţionalizate redobândite de proprietar sau chiriaşi în acestea vor depune sentinţa de evacuare definitivă şi irevocabilă sau proces-verbal de evacuare emis de executorul judecătoresc sau actul prin care chiriaşul a fost înştiinţat că imobilul a fost predat la proprietar.

Persoanele care au început procedura de adopţie sau au adoptat copii din casele de ocrotire socială vor adăuga sentinţa de adopţie sau alte acte doveditoare, eliberate de către instituţia de ocrotire socială din care să rezulte că a fost începută procedura de adopţie.

Citit 10811 ori Ultima modificare Vineri, 21 Septembrie 2012 19:51

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.