X

Acest site foloseste cookies. Navigând în continuare, îti exprimi acordul asupra folosirii cookie-urilor. Afla mai multe detalii....

 22:00 Joi, 24 Aprilie 2014

Printre ruine şi străzi neasfaltate: Oraşul părăsit de la marginea Galaţiului (GALERIE FOTO)

Autor:   Teodora Miron
Publicat Vineri, 28 Decembrie 2012 00:00
Voteaza!
(11 voturi)


Printre ruine şi străzi neasfaltate: Oraşul părăsit de la marginea Galaţiului (GALERIE FOTO) Foto: Vasile Caburgan

Într-o zi geroasă de iarnă, când vântul bătea cu putere, iar zăpada era viscolită din toate direcţiile, am fost să ne întâlnim cu cititorii noştri din zona autogării. Vremea nu ne-a fost prielnică, motiv pentru care cititorii s-au lăsat aşteptaţi. Am întâlnit însă călători grăbiţi, care ieşeau din clădirea autogării pentru a se îndrepta cu paşi repezi către microbuzul sau autobuzul care risca să plece la drum, în condiţiile în care oraşul se afla sub cod portocaliu.
Asta nu ne-a împiedicat însă să facem o vizită în cartier, în ciuda vremii friguroase, pentru a  vedea cu ce probleme se confruntă oamenii, în speranţa că vom întâlni în periplul nostru şi cetăţeni din zonă. Singurele fiinţe care înfruntau viscolul erau însă câinii. Mulţi, umblând în haită, exact cum trebuie ca să sperie orice locuitor al oraşului care s-ar fi încumetat să treacă pe acolo.
În rest… dezolare. Clădiri părăsite de proprietari, geamuri sparte, ghene de gunoi uitate de vreme, drumuri care aşteaptă asfaltatorii şi multe alte astfel de lucruri. Pe lângă toate acestea, gerul de afară părea un nimic.

Totul lăsat în paragină

Pe străzile ce duc la autogară, nimic nu arată că eşti într-un oraş european. Un călător grăbit ar crede că a nimerit într-o margine de sat şi ar trece cu paşi repezi în speranţa de a ajunge la civilizaţie. Dar, cei care cunosc oraşul şi trec prin zonă cu treabă se uită lung spre clădirile lăsate în paragină şi ridică din umeri întrebându-se retoric cine ar trebui să ia măsuri pentru a schimba faţa acestui cartier.
Cu siguranţă cei care locuiesc în acest cartier au uitat să se mai întrebe aceste lucruri. Au acceptat realitatea şi s-au obişnuit cu rutina de a trăi într-o altă lume. O lume în care şi clădirile cu bulină roşie reprezintă un cămin sigur. Cei care locuiesc în aceste clădiri nu mai au sentimentul de siguranţă, dar încearcă să se gospodărească în stilul propriu pentru a simţi sentimentul de cămin.
Pe ici, pe colo, doar afişele mai amintesc de ceea ce a fost o dată. Şi asta doar pentru nostalgicii acestui loc uitat parcă de lume.

Şi ei există...

Priveliştea dezolantă te face să îţi doreşti să treci cât mai repede de această zonă. Din păcate, toate aspectele menţionate mai sus se pot întâlni pe orice străduţă din Valea oraşului. Doar pe alocuri mai vezi câte o casă mai răsărită, apărută între două ruine. Pentru locuitorii din zonă, care s-au obişnuit cu toate aceste lucruri, totul este normal. Fiecare zi trece de la sine, cu bune, cu rele, dar, cel mai important, trece. Şi pentru mulţi, acesta este cel mai important aspect.
Poate măcar atunci când va veni primăvara, cineva îşi va aminte şi de acestei oameni, care au mers la vot şi au ales, cu siguranţă, pentru un viitor mai bun pentru ei şi pentru urmaşii lor.

2279 afisari  |  Ultima actualizare Joi, 27 Decembrie 2012 17:40

11 comentarii

  • 0
    0
    Link
    FLOREA Vineri, 28 Decembrie 2012 17:19 postat de FLOREA

    bai VIOREL ***** SAU CUM TEO CHEMA TE BAGI IN SEAMA CA MUSCA IN BUZUNARUL IEPI,HABAR NU AI CEI CU TINE SI PROBABIL CA SI MINTEA TI-O FI LA FEL PRECUM SCRII.CE STII TU DE TERENUL ALA .PROBABIL E IN ZADAR SA-TI SPUN DE LEGEA SPORTULUI CA NICI N-AI AUZIT DE EA.DATA TOT ESTI INZESTRAT CU INTERNET IA UITATE IN LEGEA SPORTULUI NR.69/2000 ART 79 AL1,2 VEZI CE ZICE ,SI DUPA AIA FRIGE-TI UN CAP DE PERETE PT A DEVENI INTELIGENT.

  • 0
    0
    Link
    viorel Vineri, 28 Decembrie 2012 16:52 postat de viorel

    maiiiiiiiiiiii FLOREA sau floc*a te dai si tu in stamba ce ai cu stadionul pune bani si cumpara gireazati casa ,munceste sau esti cu furatul pe vale

  • 0
    0
    Link
    andreea albu Vineri, 28 Decembrie 2012 13:48 postat de andreea albu

    Sa veniti si in cartierul Traian Nord pe aleea Graurului...unde de mai bine de o luna de zile nu exista iluminat stradal...cu toate ca s-au facut numeroase sesizari la primarie(am numar de inregistrare pentru hartia depusa,se poate verifica) ! Da,veti spune...mare lucru,e o simpla strada...dar de fapt e un cartier in care majoritatea locuitorilor sunt oameni in varsta,trecuti de 65 de ani.....platitori de taxe si impozite...care nu au curajul sa iasa dupa lasarea intunericului din curti in ideea ca acum pe vremea asta pot cadea sa-si rupa o mana,un picior !

  • 0
    0
    Link
    Zap Vineri, 28 Decembrie 2012 12:36 postat de Zap

    Cred ca si Prypiat arata mai bine....

  • 0
    0
    Link
    anca Vineri, 28 Decembrie 2012 12:03 postat de anca

    "Noul mers al trenurilor, publicat recent de CFR Călători, a fost realizat pentru a promova cu prioritate interesele operatorilor feroviari privaţi • Directorul general de la CFR Călători, profesorul de istorie Ștefan Roșeanu (foto), s-a „remarcat” prin obediența faţă de greii șmenurilor feroviare, Mihai Necolaiciuc şi Alexandru Noapteș • Acțiunea echipei dirijate de Roșeanu, de promovare a intereselor operatorilor feroviari privaţi în detrimentul companiei de stat, are ca scop final tragerea pe linie moartă a CFR Călători

    Câţiva „băieţi deştepţi” din industria feroviară au regizat scoaterea din joc a SNTFC „CFR Călători” SA, prin intermediul unor diletanţi plasaţi de către ministrul liberal Ovidiu Silaghi în posturile-cheie ale Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii. Astfel, în fruntea CFR Călători SA a ajuns profesorul de istorie Ștefan Roșeanu, un individ garantat şi recomandat de controversatul afacerist gălăţean Gruia Stoica - cel care controlează grupul de firme Grampet. Prin numirea lui Ștefan Roșeanu, CFR Călători a intrat practic în depoul falimentului, pentru că linia pe care circulă acum garniturile companiei de stat este una moartă, compania ajungând, practic, un vagon ruginit tras de locomotiva cuplată la interesele operatorilor privaţi de călători. Şi cum altfel se putea distruge cel mai bine CFR Călători, decât prin intermediul concurenței.

    Pierderile companiei de stat, câștigurile operatorilor privați

    Prin schimbarea mersului trenurilor, pe data de 9 decembrie 2012, Ștefan Roșeanu şi armata sa de directori au elaborat şi pus în aplicare un grafic de circulaţie a trenurilor, astfel încât compania de stat să aibă numai pierderi, iar operatorii privaţi să câştige de pe urma CFR Călători. Este pentru prima dată, după 1990, când în noul mers al trenurilor elaborat anual de către CFR Călători sunt incluse gratuit şi rutele a trei operatori privaţi de transport feroviar de călători - „Regiotrans” Braşov, „Servtrans Invest” București şi „Transferoviar Călători” Cluj-Napoca. Astfel, Roșeanu a avut grijă ca trenurile operatorilor privaţi să aibă prioritate în faţa CFR Călători la orele cu trafic maxim, pe rutele până la 100 km, dar foarte aglomerate, cum ar fi Ploiești-București, Roşiori-București, Piteşti-Curtea de Argeș sau Oltenița-București. Practic, trenurile celor trei operatori privaţi pleacă acum cu 10-15 minute înaintea trenurilor CFR, la orele de vârf, dimineaţa şi seara. În plus, angajaţii de la birourile de informaţii ale CFR Călători din marile gări ale ţării sunt obligaţi să afişeze şi să anunţe şi rutele trenurilor particulare.

    Mersul intereselor

    Trebuie precizat că până a fi vândută către operatorul german TGV, firma „Regiotrans” din Brașov a fost patronată de către omul de afaceri Costel Comana. Acesta a avut grijă să-şi planteze doi oameni de încredere în board-ul CFR Călători, care să aranjeze mersul trenurilor în funcţie de interesele sale. Astfel, Valentin Dorobanțu, finul lui Costel Comana, a ajuns director adjunct responsabil cu producţia la CFR Călători, care, însă, după apariţia noului mers, a fost demis. De către cine, nu se știe. Un alt angajat a lui Comana, Iosif Szenteș, a fost numit de Roșeanu, director adjunct în companie. Practic, cei doi sunt artizanii care au stabilit noul mers al trenurilor. Ceilalți doi operatori privaţi - „Transferoviar Călători” Cluj-Napoca şi „Servtrans Invest” București - fac parte din grupul de firme care gravitează în jurul lui Gruia Stoica. În plus, cei trei operatori privaţi beneficiază şi de spaţii de reclamă gratuită în noul mers al trenurilor. Practic, prin această şmecherie regizată de către directorul Ștefan Roșeanu de includere în noul mers al trenurilor a rutelor pe unde circulă cei trei operatori privaţi, CFR Călători a ajuns un prestator de servicii gratuite pentru firmele care au căpușat calea ferată.

    Soţia lui Roșeanu, angajată la concurență

    Nevasta directorului general de la CFR Călători este angajată la una dintre firmele lui Gruia Stoica (Grampet SA). Ca atare, nu mai trebuie să ne mire că directorul general al CFR Călători este garantat şi protejat de „rechini” privaţi de la calea ferată, cărora Ștefan Roșeanu a avut grijă să le dea subvenţii mult mai mari decât a beneficiat compania de stat.

    Când este întrebat despre noul mers la trenurilor, Ștefan Roșeanu se laudă că este unul perfect pentru compania pe care o conduce şi, totodată, susţine că el a avut în vedere doar interesul companiei de stat. Dar realitatea îl contrazice din greu, pentru că prin noul mers al trenurilor, CFR Călători are mult de pierdut, compania de stat fiind, prin urmare, sabotată şi direcţionată în așa fel încât, într-un final, să fie trasă definitiv pe linie moartă.

    Nașul intereselor private

    Actualul director general de la CFR Călători, Ștefan Roșeanu, este un profesor de istorie care a ajuns în clădirea Ministerului Transporturilor prin intermediul unei reviste de profil care se distribuia gratuit în Palatul CFR. Prin intermediul acestei publicații și, în paralel, prin organizarea unor evenimente pe tema transportului electrificat, a încasat sume frumoase de la minister, indiferent de cine a fost ministru, ridicând osanale tuturor şefilor de la Transporturi, și în special Ancăi Boagiu, lui Radu Berceanu sau lui Ludovic Orban. Ucenicia în șmenuri pe banii statului şi-a făcut-o pe lângă prăduitorii şefi ai căilor ferate - Mihai Necolaiciuc şi Alexandru Noapteș. Când a ajuns în fruntea SNTFC „CFR Călători” SA, profesorul de istorie a avut grijă să se înconjoare numai de oameni veniţi de la operatorii privaţi de transport feroviar de călători, care au avut şi au ca misiune deraierea societăţii de stat. La ora actuală, CFR Călători are 16 directori şi 41 de şefi de birou şi serviciu, numai în sediul central din Palatul CFR, la care se mai adaugă alți opt directori regionali."

  • 0
    0
    Link
    dragos Vineri, 28 Decembrie 2012 11:05 postat de dragos

    super tare casa cu bulina rosie si masina la poarta musai audi q3 nu-i mai plangeti pe aia din valea orasului ,au mai multi bani ca noi toti asa ca romania trezestete

  • 0
    0
    Link
    FLOREA Vineri, 28 Decembrie 2012 10:23 postat de FLOREA

    DOAMNEEEEEE NU IMI VINE SA CRED ATI FOTOGRAFIAT SI ACEST STADION ,BV VA FELICIT EIIIII ACUMA SA VEDEM DACA CINEVA ARE CURAJ SA SE IMPLICE,ADICA SAL EIE SI SA FACA DIN EL CE A FOST ODATA .ACEST STADION ARE O ISTORIE INESTIMABILA SI DE AICI AU RIDICAT IN FOTBALUL MARE MULTI SPECIALISTI.MA E CAZUL SA DAM NUME.DOAMNE DALE MINTE BUNA ACELOR OAMENI CARE TREBUE SA FACA CEVA MACAR DIN RESPECT PENTRU FOTBAL.CU RESPECT, FLOREA

  • 0
    0
    Link
    FLOREA Vineri, 28 Decembrie 2012 10:13 postat de FLOREA

    de ce nu ai fotografiat si in fata fabricii de mobila de bucatarie ca acolo e un teren de fotbal care se chiama:METALOSPORT si are o vechime de aproape 70 DE ANI DE CAND E ACOLO.

  • 0
    0
    Link
    Nicu Vineri, 28 Decembrie 2012 09:43 postat de Nicu

    Poate multi cititori dau like din instinct dar like= placea si nu cred ca ii place cuiva ceeea ce vede in aceste imaginii...pe viitor cititorii sa isi exprime clar ceea ce vad ...

  • 0
    0
    Link
    Nicu Vineri, 28 Decembrie 2012 09:42 postat de Nicu

    Poate multi cititori dau like din instinct dar like= placea si nu cred ca ii place cuiva ceeea ce vede in aceste imaginii...pe viitor cititorii sa isi exprime clar ceea ce vad ...

  • 0
    0
    Link
    Nicu Vineri, 28 Decembrie 2012 09:41 postat de Nicu

    Poate multi cititori dau like din instinct dar like= placea si nu cred ca ii place cuiva ceeea ce vede in aceste imaginii...pe viitor cititorii sa isi exprime clar ceea ce vad ...

Adauga comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare şi pot angaja răspunderea civilă şi/sau penală a autorului acestora.

Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii!

Atenţie! Nu postaţi acelaşi mesaj de mai multe ori. Comentariul va fi afişat la câteva minute după postare. Vă rugăm să aşteptaţi!

sus

Editorial

Pe repede-napoi

Caricatura zilei

Caricatura 11 aprilie 2014

NEC PLUS ULTRA

Top afişări pe 30 de zile

Viata Libera Galati - Cotidian independent - Stiri Noutati Informatii Media Galati

Viata Libera Galati - Cotidian independent - Stiri Noutati Informatii Media Galati

Viaţa liberă Galaţi © Toate drepturile rezervate

    PageRank