Un simbol pentru Gara CFR Galaţi: O locomotivă cu aburi, piesă de muzeu

Un simbol pentru Gara CFR Galaţi: O locomotivă cu aburi, piesă de muzeu
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Începând de ieri, Gara CFR Galaţi are un simbol: o locomotivă cu aburi, restaurată, cu o lungime de 27 de metri, cântărind aproape 100 de tone. Ceferiştii şi-au împlinit, astfel, un vis, transformând o bătrână locomotivă, uitată de mult în triaj, într-o piesă de muzeu, ce poate fi admirată.

„Această locomotivă este în depou din anul 1984. Este o locomotivă de tip Skoda, de cale largă, cu ecartament lat”, declară Directorul Centrului Regional de Exploatare, Întreţinere şi Reparaţii CF Galaţi, ing. Laurenţiu Seceleanu, adăugând: ”A fost construită în anii 1942-1943, în Germania, a făcut serviciul în România, a tractat trenuri, după care, din anii '80, a fost retrasă. Ideea de a o amplasa la Gară a venit din dorinţa de a face ca zona să arate mai bine. Ştiu că oamenii sunt nemulţumiţi că sistemul de linii încă nu este gata, însă anul acesta am reînceput lucrările. Locomotiva ne aparţine, este a CFR Infrastructură, la fel ca şi terenul pe care am amplasat-o. Este o piesă de patrimoniu, pe care am restaurat-o, am vopsit-o şi încercăm să o protejăm. Cunoscătorii, desigur, ar putea spune că nu e completă, nu mai are anumite părţi componente, dar important este că ea există, poate fi văzută şi va constitui, cu siguranţă, o atracţie”, declară Laurenţiu Seceleanu.

Un director cu sânge de ceferist

Impactul asupra gălăţenilor a fost puternic, încă de miercuri seara, când a fost amplasată. „De la oamenii din Poliţie, care ne-au însoţit tot drumul, până la cei de la Transurb şi Renel, care ne-au ajutat, şi cărora le mulţumim, am văzut în ochii tuturor emoţie. Cea mai mare bucurie am avut-o seara, văzând un copil care se uita fascinat la ea şi îşi întreba mama dacă poate să  atingă locomotiva, dar şi un tată care i-a luat-o înainte fiului său, pentru a o fotografia. În viitor, în zona Gării sperăm să avem un muzeu al căilor ferate”, mai spune directorul, care are sânge de ceferist: „Tatăl meu a fost mecanic de locomotivă, mama a lucrat în depoul CFR Galaţi, cred că am fost injectat cu dragoste pentru acest domeniu: îmi plac locomotivele, trenurile. Am văzut şi prin străinătate că pasiunea pentru trenuri poate îmbrăca mai multe forme. Intenţia noastră este ca în zona Gării să aducem bunici sau părinţi cu copii de mână care să le spună o poveste. Colegii mei - şefi de servicii, şefi de divizii şi nu numai, au contribuit, fiecare, cu idei: sunt bucuros că implicarea ceferiştilor este foarte mare. Tuturor celor care au contribuit la refacerea locomotivei le mulţumesc. Vom scrie, pe un suport, aşa cum sugera cineva: „Mă numesc Locomotiva cu aburi Skoda, m-am născut în 1943, am lucrat timp de 40 de ani, acum m-am pensionat şi m-am aşezat aici pentru Dumneavoastră, ca să vă spun povestea mea…”, conchide Laurenţiu Seceleanu, precizând că vor fi amplasate, în jurul locomotivei câteva bănci, dar şi un semafor CFR luminat.

Citit 7686 ori Ultima modificare Joi, 31 Octombrie 2013 18:13

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.