START LA PROMOŢII/ Cum evitaţi să picaţi în plasa FALSELOR REDUCERI

START LA PROMOŢII/ Cum evitaţi să picaţi în plasa FALSELOR REDUCERI
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Preţul nou trebuie să fie afişat alături de preţul vechi, care la rândul lui trebuie barat


Unii comercianţi nu renunţă la profit nici în perioada marilor reduceri. Scad preţul doar pe hârtie, iar clientul ajunge să-şi dea seama că târgul nu a fost deloc profitabil abia când rămâne cu buzunarele goale. La prima vedere, pare o afacere pe care nu o puteţi ocoli. Jachete, rochii, pantaloni, ghete sunt reduse fiecare cu zeci de lei. Cumpărând mai multe astfel de produse, economia poate fi chiar şi de ordinul sutelor de lei. Înainte însă de a deborda de fericire, este bine să ţineţi seama de câteva reguli.

Sfaturi de la Protecţia Consumatorilor

Primul aspect pe care trebuie să îl aveţi în vedere este că un client informat este mai greu de păcălit. Astfel, dacă aţi pus ochii pe un produs, ideal este să urmăriţi ce preţ are înainte de a fi redus. În acest mod, puteţi fi sigur că reducerea chiar este reală.

"Clientul trebuie să verifice şi dacă oferta mai este valabilă în momentul respectiv. Acest lucru poate fi văzut direct la casa de marcat sau, în cazul marilor magazine, la cititoarele de cod de bare. Atunci când cumpără pachete promoţionale de tipul "trei la preţ de două", trebuie să verifice preţul individual al produselor, pentru a-l putea compara cu preţul pachetului promoţional", explică comisarul Eusebiu Diaconu, purtător de cuvânt al Comisariatului Regional pentru Protecţia Consumatorilor Galaţi. În caz de nelămuriri, aveţi dreptul să le cereţi angajaţilor magazinului informaţii suplimentare legate de orice campanie publicitară.

Cum sunt afişate reducerile

Orice anunţ de reducere de preţ trebuie să fie afişat vizibil, uşor de citit şi fără echivoc. Menţionarea noului preţ se face lângă vechiul preţ, care trebuie să fie barat. O altă posibilitate este menţionarea preţ nou/preţ vechi lângă sumele corespunzătoare. Nu în ultimul rând, reducerea poate fi menţionată şi în procente, alături de care trebuie să găsiţi preţul nou şi preţul anterior, de asemenea barat.

Potrivit legii, între 15 ianuarie şi 15 aprilie comercianţii pot desfăşura vânzări de soldare pentru produsele de toamnă-iarnă. Perioada de vânzare nu poate depăşi 45 de zile, în cadrul perioadei menţionate. Orice comerciant care anunţă o reducere de preţ trebuie să o raporteze la preţul de referinţă practicat în acelaşi spaţiu de vânzare pentru produse identice. Preţul de referinţă reprezintă cel mai scăzut preţ practicat în acelaşi spaţiu de vânzare în perioada ultimelor 30 dezile.

Conform informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, în perioada premergătoare sezonului, doar trei firme din municipiu au notificat municipalitatea despre intenţia de a face reduceri în magazinele proprii.

Citiţi şi: JUCĂRII PERICULOASE, retrase de pe rafturi, după un CONTROL al Protecţiei Consumatorului

Citit 1855 ori Ultima modificare Vineri, 16 Ianuarie 2015 10:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.