Campania VL "Cum scoatem Galaţiul din iarnă"/ Unde îţi "rupi" maşina în cartierul Dunărea (FOTO)
Foto: Foto Bogdan Codrescu

Campania VL "Cum scoatem Galaţiul din iarnă"/ Unde îţi "rupi" maşina în cartierul Dunărea (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* "Liderul" arterelor cu probleme din sud-vestul oraşului rămâne, incontestabil, strada Stadionului * Străduţele mici şi intens circulate din zonă sunt veritabile coşmaruri pentru şoferii gălăţeni


Contrast. Acesta ar fi cuvântul cel mai potrivit pentru a caracteriza, la modul general, arterele din partea de sud-vest a municipiului Galaţi, adică Ţiglinele III şi IV şi cartierul Dunărea. Micro 16, 17, 18, 19, 20 şi 21 sunt străbătute deopotrivă de străzi care au avut privilegiul de a trece printr-un proces de reabilitare, care le-a făcut mai rezistente pe timpul iernii, dar şi de multe rute complet uitate de edili şi din plin afectate de trafic ori de intemperii.

Din iarnă, puţine artere au ieşit complet „neşifonate”, stratul de asfalt cedând şi lăsând loc gropilor şi denivelărilor, dar şi angajaţilor Ecosal, a căror intervenţie este cu siguranţă aşteptată, mai cu seamă de conducătorii auto.

Strada Stadionului aşteaptă vremea bună

Cu siguranţă, cea mai deplorabilă arteră din zona supusă analizei este porţiunea străzii Stadionului cuprinsă între Oţelarilor şi Turnul de Televiziune. Cu tasarea din vecinătatea Liceului Sportiv, artera, care în mare parte a fost reabilitată prin fonduri europene odată cu străzile Oţelarilor, Frunzei şi Gheorghe Asachi, a devenit tabu pentru şoferi din 17 iulie 2014. De atunci, porţiunea unde pământul se lasă încontinuu a fost închisă circulaţiei, autorităţile căutând, oficial, cauze şi soluţii pentru reabilitare. Lucrările de înlocuire a unei conducte de apă, depistată ca principală cauză a infiltraţiilor ce au dus la tasare, au debutat la începutul lui noiembrie şi aveau ca termen de finalizare data de 3 aprilie 2015. Peste iarnă, însă, operaţiunile au fost sistate, executantul susţinând că va aştepta până ce vremea va permite reluarea lucrărilor. La începutul acestei săptămâni, tasarea de pe strada Stadionului arăta ca o imensă denivelare plină de pământ, mărginită de jardiniere care să-i împiedice pe şoferi să intre. În mijlocul aşa-zisului şantier trona o wolă, care aştepta, probabil, vremuri mai însorite.

Cratere mici şi dese

Prezenţa gropilor cu diametre variind de la 20 de centimetri la jumătate de metru este o constantă greu de ignorat şi mai ales de evitat. Rămânând în cartierul Dunărea, putem menţiona la acest capitol strada Victor Vâlcovici, ale cărei gropi, unele apărute din metru în metru, le sunt cunoscute tuturor gălăţenilor care frecventează supermarketurile din zonă. Nici bulevardul Dunărea nu străluceşte, fiind atât de peticit încât carosabilul este o imensă denivelare din care lipsesc, pe alocuri, mai cu seamă la gurile canalizărilor, bucăţi de asfalt care cer noi şi noi peticeli.

În acelaşi registru se înscriu şi străzile dintre blocuri, precum Costache Conachi sau Laminoriştilor. Mergând spre ieşirea din oraş către Brăila, nu putem rata deja celebra stradă Berlin, mai exact cea de la intrarea în cartierul Dimitrie Cantemir, unde linia ferată şi carosabilul nu fac casă bună de mult timp şi aşteaptă, de ani de zile, intervenţia celor de la CFR şi CNADR.

"Pui" la intersecţia Oltului cu Centura

Pentru cei care tranzitează strada Oltului spre limita dinspre Drumul de Centură este cunoscut faptul că asfaltul din zonă are cratere. Şi nu puţine. Mai mari sau mai mici, pe ambele sensuri de mers, gropile îi fac pe şoferi să-şi blesteme amarnic ideea de a alege această rută. În zona Lidl, dar şi în colţul gardului Şcolii Generale nr. 40, gropile aşteaptă intervenţia echipelor de la Ecosal, la fel ca şi strada Gorunului, tot din Micro 17. Denivelări la canalizări determinate de spargerea asfaltului, cratere mai mari sau mai mici sau bucăţi întregi de covor asfaltic rupte fac ca deplasarea pe această arteră să fie una destul de „zdruncinată”.

Şoc şi groază pe Saligny

O arteră pe care este bine să o ocoliţi în Micro 16 este strada Anghel Saligny, în zona Liceului Auto. Starea carosabilului, unde se află şi linie de tramvai, este cu adevărat dezastruoasă, dar potrivită pentru un circuit off-road: gropile sunt una lângă alta, în multe locuri unindu-se pentru a forma denivelări imposibil de ocolit.

„Asta nu e stradă, e uliţă. S-au tot asfaltat străzi în jur, dar asta parcă e blestemată. Ani de zile mi-am rupt maşina pe-aici, în drum spre serviciu, până când am decis să o ocolesc, că m-am săturat de băgat bani în reparaţii”, ne-a spus un gălăţean de 44 de ani, care locuieşte în zona IREG. În seria străzilor cu gropi din Micro 16 se înscrie şi strada Blaj, care se prezintă la „apel” cu nu mai puţin de trei cratere, situate la mică distanţă unul de celălalt, în dreptul blocurilor H şi C.

Două străzi, vizate de poliţie

Atunci când constată că starea carosabilului de pe un drum public împiedică buna desfăşurare a traficului rutier, Poliţia are dreptul şi obligaţia de a-l informa pe administrator, în speţă Primăria, şi chiar să-l amendeze în cazul în care acesta nu ia măsuri pentru remediere. Ultima informare înaintată municipalităţii de către Poliţia Rutieră Galaţi, la finele anului trecut, prevede două artere din zona de sud-vest a oraşului. „Poliţia Rutieră a notificat Primăria în ceea ce priveşte starea străzilor Calea Galaţi şi Berlin, în zona trecerii la nivel cu calea ferată. Acum se lucrează la o nouă informare, care va fi înaintată, probabil, în zilele ce urmează", a precizat insp. pr. Aurelian Ropotan, .purtătorul de cuvânt al Poliţiei Rutiere Galaţi.

Asfaltul se lasă aşteptat

Conform planului de lucrări al SC Ecosal, muncitorii nu vor poposi, cel puţin până pe 27 martie, pe niciuna dintre arterele menţionate. Planificarea stabileşte ca unică intervenţie în zona supusă analizei "lucrări de frezare şi asfaltare pe strada Brăilei, în zona DN 25, la ieşirea spre Tecuci".


CITEŞTE ŞI: STRADĂ gălăţeană pentru maşini cu volan pe dreapta (FOTO&VIDEO)

Citit 2063 ori Ultima modificare Joi, 19 Martie 2015 10:06

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.