Primăria NU VA MAI ASTUPA NICIO GROAPĂ din oraş. Studiu privind evoluţia STABILITĂŢII SOLULUI

Primăria NU VA MAI ASTUPA NICIO GROAPĂ din oraş. Studiu privind evoluţia STABILITĂŢII SOLULUI
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Banii economisiţi de la reparaţii străzi vor constitui un fond special pentru despăgubirea şoferilor care şi-au avariat maşinile din cauza gropilor


Galaţiul stă să fie înghiţit de gropile din carosabil şi trotuare, iar Primăria nu a astupat mai nimic. Dacă până acum scuza autorităţilor a fost aceea că vremea rece nu a permis lucrările - deşi în zona Patinoarului s-a lucrat inclusiv în februarie - noi am aflat adevăratul motiv pentru care nu au fost şi nici nu vor mai fi executate reparaţii. Surpările şi tasările vor fi studiate de specialiştii Universităţii Tehnice de Construcţii Bucureşti, care au realizat şi expertiza Falezogaurei. Prin contractul pe care l-au încheiat cu Primăria, aceştia s-au angajat să afle cum evoluează, timp de un an, accidentele de sol din Galaţi, în cadrul Studiului privind evoluţia stabilităţii infrastructurii şi terenului municipiului Galaţi, pentru care s-au alocat 200.000 de lei în bugetul oraşului pe 2015.

Studiu la suprafaţă

La începutul anului, Primăria ne declara că va monitoriza solul prin intermediul interferometriei radar cu aparatura sintetică (InRas): "InRas este o tehnologie care foloseşte imagini satelitare şi care, în ultimii ani, este utilizată frecvent pentru a monitoriza evoluţia în timp a elementelor de infrastructură şi a terenului". Ei bine, tehnologia nu-i de ajuns, specialiştii vor să vadă cu ochii lor ce se întâmplă la suprafaţă. Aşa că, în perioada următoare, salariaţii Ecosal se vor deplasa pas cu pas prin Galaţi, vor identifica fiecare groapă, o vor măsura şi fotografia, înregistrând-o cu toate datele într-un document special. La fiecare trei luni, vor reveni pentru a verifica dacă surparea sau tasarea respectivă a suferit modificări, dacă s-a mărit ori s-a adâncit. Iar la finalul unui an de monitorizare, experţii vor putea să pună "diagnosticul" şi să dea soluţia.

Modelul Falezogăurii

"Ne bazăm pe toată înţelegerea gălăţenilor în acest demers. La fel am făcut şi în cazul Falezogăurii, pe care nu ne-am mai grăbit să o astupăm, cum s-a procedat în anii trecuţi, şi decizia s-a dovedit a fi un succes: am aflat de ce se tot surpa an de an. În prezent, analizăm şi posibilitatea dezgropării, redeschiderii gropilor care au fost, între timp, acoperite, măsură pe care specialiştii ne-au cerut-o!", ne-a declarat primarul Marius Stan.

Dacă pietonii ar putea ocoli gropile şi surpările din trotuare, nu acelaşi lucru se poate spune despre şoferi, care, oricât s-ar strădui, nu pot face slalom. Conştientă că ar putea fi dată în judecată de conducătorii auto care îşi vor avaria maşinile din cauza gropilor, Primăria a pregătit deja un fond special pentru despăgubiri. "Banii pe care îi vom economisi de la reparaţii străzi şi trotuare vor intra într-un fond special, din care vom plăti despăgubiri şoferilor care se vor încăpăţâna să ne dea în judecată pentru daunele aduse autoturismelor şi vor câştiga în instanţă", ne-a declarat Marius Stan.

Astăzi este 1 Aprilie, Ziua Păcălelilor! Acest text este redactat în acest context şi trebuie tratat drept pamflet. Zâmbiţi, vă rugăm!


Citit 2288 ori Ultima modificare Marți, 31 Martie 2015 18:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.