TRANSPORTUL ÎN COMUN din Galaţi, prin ochii unei studente din Tulcea: "Nu sunt şofer de maxi-taxi, nu dau restul în mers!"

TRANSPORTUL ÎN COMUN din Galaţi, prin ochii unei studente din Tulcea: "Nu sunt şofer de maxi-taxi, nu dau restul în mers!"
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Zilele trecute, am experimentat reîntoarcerea la transportul în comun, pe motiv că privaţii nu respectau trasee, reguli, nu dădeau bilete şi nu circulau cu grijă, încurcând traficul, alminteri descurcat al Galaţiului. O săptămână am strâns din dinţi şi am încercat să nu mă enervez prea tare, aşteptând în staţii un autobuz cu jumătăţile de oră, strecurându-mă printre călători ca să iau un bilet de la şofer şi făcându-mi cu grijă loc printre bătrâneii care se plimbă zilnic la orele de vârf de colo, colo prin oraş, pentru că au gratuitate.

Din Ţiglina în centru, mai greu decât cu bacul!

Menţionez că locuiesc în Tulcea şi acum trebuie să schimb două autobuze ca să ajung la facultate, pe Domnească. De multe ori, de acasă până în Galaţi am făcut mai puţin decât din Ţiglina până dincolo de Catedrală, ceea ce spune multe despre eficienţa transportului în comun. Am stat în staţie şi 40 de minute, până când un autobuz a binevoit să apară. Apoi, până la destinaţie, am luat aer cu porţia şi am mers precum o sardină în cutie, din cauza aglomeraţiei. E greu să te strecori la orele de vârf printre călători, ca să ajungi la şofer, în faţă, să ceri bilet. Asta după ce valul de oameni care urcă te împinge deja până la mijlocul autobuzului. Şi cum bilete se dau numai în staţii, “înotatul” împotriva curentului în autobuz, ca să nu circuli fraudulos, e o adevărată aventură. Dacă monopolul Transurb se menţine, introducerea taxatoarelor este vitală! Apoi, ajungi în faţă şi constaţi că între manierele şoferului de maxi-taxi şi cele ale conducătorului de pe autobuz nu e nicio diferenţă: staaaai cu banii în mână, aşteptând să se îndure cineva de tine şi să îţi dea biletul salvator. Iar dacă trebuie să mai dea şi rest, şoferul e enervat de-a binelea! Unei doamne i-a trântit geamul în nas, pe motiv că era în trafic. Apoi a apostrofat-o nervos, după ce i-a smuls banii din mână: „Auzi, eu nu sunt şofer de maxi-taxi, să dau restul în mers, eu mai trebuie să şi conduc!”

Ce e de făcut într-un oraş european

S-a spus că e mai aerisit oraşul fără maxi-taxi, că Galaţiul a luat modelul marilor metropole şi că e semn de civilizaţie şi progres. Nimic de comentat aici! Doar că eu am întârziat la cursuri aproape în fiecare zi, am colege care au călătorit pe scară şi colegi care n-au mai plecat de acasă, pentru că pe străduţele lor nu încape autobuzul şi nici nu erau trasee de transport în comun. Eu ştiu o regulă: înainte să desfiinţăm ceva trebuie să ne asigurăm că avem ce pune în loc. Şi mai ştiu că, în secolul XXI, un transport de calitate nu se face nici cu hingherii aşteptând prin cotloane şi nici cu hoţii de buzunare lângă tine.


CITEŞTE ŞI: Despre cum au REVENIT maxi-taxiurile pe traseele din Galaţi începând cu 1 mai

Citit 8105 ori Ultima modificare Luni, 04 Mai 2015 16:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.