Chiar se plăteşte neştiinţa chiriaşului?/ Cum poţi să rămâi fără alimentarea cu gaz

Chiar se plăteşte neştiinţa chiriaşului?/ Cum poţi să rămâi fără alimentarea cu gaz
Evaluaţi acest articol
(8 voturi)

Trei familii de locatari de la blocul C2, din strada Gheorghe Doja, trec, de mai bine de o săptămână, printr-o situaţie dificilă. Oamenilor le-a fost întreruptă alimentarea cu gaz, aşa că sunt nevoiţi să gătească pe la rude pentru că nu mai pot să folosi aragazele.

Concret, un chiriaş din blocul respectiv a avut o problemă cu furtunul care leagă aragazul de ţeava de gaze şi a sunat la serviciul de intervenţii din cadrul ENGIE. O echipă a venit la faţa locului, a constatat problema şi, conform procedurii, a închis gazele, pentru ca firma care se ocupa de instalarea ţevilor şi a furtunului să vină să rezolve problema. Dat fiind că apartamentul în cauză nu era contorizat individual, ci la comun cu alte trei apartamente de pe palier, au fost lăsaţi fără gaze şi vecinii acestuia. "Nu mi se pare normal. De ce să suferim noi, care nu avem probleme, pentru că unui vecin i s-a stricat un furtun? E legal aşa ceva? De mai bine de o săptămână noi nu avem gaze, şi ni se tot spune că trebuie să plătim diverse sume pentru a se porni gazul", ne-a explicat Maria Iosip, locatară a blocului C2 şi parte implicată în această problemă.

Azi 80 de lei, mâine 230 de lei

Conform spuselor locatarilor, la începutul săptămânii acesteia, au primit vizita unui aşa-zis instalator, care nu s-a prezentat şi care nu era îmbrăcat în nicio uniformă, care le-a spus că pentru repornirea gazului trebuie să plătească 80 de lei de familie. Miercuri, pe 25 mai, Asociaţia 271 Bis a primit vizita unei echipe de instalatori autorizaţi, care le-a transmis locatarilor că trebuie să plătească 230 de lei de familie pentru reluarea alimentării cu gaz metan, dat fiind faptul că mai trebuie înlocuit şi un robinet la ţeava principală, care scapă gaze, dar şi refăcută revizia la gaze pentru fiecare familie, în condiţiile în care aceasta a fost făcută acum şapte luni, cu o garanţie de doi ani.

"Noi pe cine să mai credem? Unii spun ceva, alţii spun altceva, la asociaţie ni se spune să plătim, ca să avem gaze. Mie, unul, nu îmi convine să plătesc atât. Eu sunt chiriaş şi, dacă nu se rezolvă problema, îmi cumpăr butelie şi aia este. Am vorbit deja cu proprietarii şi mi-au spus că în vară, când vin în oraş, vor trage gaze separat, cu contor, ca să nu mai fie probleme de genul ăsta", ne-a explicat şi Urban Antonel, un alt locatar afectat de întreruperea gazelor.

Preşedintele Asociaţiei 271 Bis, domnul Ciopei, ne-a spus că situaţia este simplă. "Domnule, dacă locatarii plătesc, atunci li se dă drumul la gaz. Dacă nu, nu! Ceea ce vreau şi eu să ştiu şi ceea ce nu m-au lămurit cei de la intervenţii este de ce costă atât de mult şi de ce trebuie să li se facă iar revizie la oameni în casă, dacă s-a mai făcut odată", a explicat cetăţeanul.

„În urma sesizării telefonice din data de 18.05.2016 şi a verificărilor efectuate de către echipele companiei, au fost depistate pierderi de gaze naturale la instalaţia de utilizare a gazelor naturale a locatarului din apt. 139, fapt pentru care instalaţia de utilizare comună din scară (fiind apartamente necontorizate individual pe scara respectiv) a fost închisă şi sigilată până la remedierea defectului depistat şi a pierderilor de gaze. Conform Ordinului ANRE nr.179/16.12.2015, operatorul sistemului de distribuţie are dreptul să sisteze alimentarea cu gaze naturale a clienţilor până la remedierea defectelor depistate”, se arată într-un comunicat emis de biroul de presă al ENGIE.

Oficialii companiei mai spun şi că „pentru reluarea alimentării cu gaze a imobilului mai sus menţionat este necesară remedierea defectelor de pe instalaţia de utilizare gaze naturale cu un operator economic autorizat de A.N.R.E, listă disponibilă pe site-ul www.anre.ro, la solicitarea clientului, respectiv Asociaţia de proprietari/locatari. După remedierea defectelor de către firma autorizată, va fi reluată alimentarea cu gaze naturale la imobilul respectiv”.

Aşadar, conform spuselor oficialilor ENGIE, tot ce trebuie să facă cetăţenii respectivi pentru a beneficia din nou de gaze este să cheme un instalator autorizat şi să remedieze problema din apartamentul 139.

Citit 2073 ori Ultima modificare Vineri, 27 Mai 2016 18:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.