TRANSURB înfiinţează la Galaţi o ȘCOALĂ de VATMANI

TRANSURB înfiinţează la Galaţi o ȘCOALĂ de VATMANI
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Eliminarea firmelor private din transportul de persoane în municipiul Galaţi a acutizat o serie de probleme cu care operatorul public Transurb s-a mai confruntat de-a lungul timpului. Este vorba despre lipsa de personal, deficit care în prezent se ridică la 218 angajaţi. În consecinţă, conducerea Transurb a anunţat că intenţionează să facă o serie de angajări, în perioada următoare, atât pentru şoferi şi vatmani, cât şi pentru personal tehnic.

"După cum se ştie, până la 9 mai am funcţionat în paralel cu operatorii privaţi. De când am rămas singuri pe trasee, am fost nevoiţi să demarăm o amplă selecţie de personal, fie că vorbim de conducători auto şi vatmani, fie de vânzători de bilete sau de controlori. Acest proces este în desfăşurare şi credem că va mai dura o perioadă. Secţia Reparaţii, printre altele, necesită urgent o mărire de organigramă. În perioada mai-iunie, chiar dacă nu am avut o organigramă aprobată de Consiliul Local, am angajat şoferi şi vatmani", a explicat Genica Totolici, directorul Transurb SA Galaţi, în cadrul unei conferinţe de presă.

Cea mai presantă situaţie este cauzată de lipsa vatmanilor. La Transurb, lucrează acum 48 de vatmani, deşi necesarul ar fi de 90. Astfel, consiliul de administraţie al societăţii a luat decizia de a înfiinţa o şcoală pentru vatmani. "Avem doi-trei vatmani care fac zilnic naveta de la Brăila. Avem însă nevoie de mult mai mulţi. Şcoala pentru vatmani mai are nevoie de câteva aprobări, pentru a-şi începe activitatea, sperăm, de la 15 iulie. Nu sunt multe astfel de şcoli în ţară. Autobaza de pe Coşbuc a fost deja utilată pentru a-i primi pe cursanţi. Avem profesori de legislaţie şi instructori, astfel încât îi aşteptăm pe cei interesaţi să urmeze aceste cursuri", a adăugat directorul Transurb.

Înainte de 9 mai, autobuzele, troleibuzele şi tramvaiele Transurb parcurgeau în jur de 500.000 de kilometri pe lună. După eliminarea transportatorilor privaţi, distanţa parcursă de vehiculele Transurb s-a dublat. "Este nevoie, din acest motiv, de revizii tehnice mai dese. Şi aici avem un deficit de personal, având nevoie de electronişti, electricieni şi mecanici. La secţia Tramvaie, electromecanicii pe care îi aveam au plecat, în mare parte, după ce, din 2009, transportul cu tramvaiul a fost într-o continuă modernizare. Anul trecut, tramvaiul mai circula doar pe traseul 39, spre exemplu. Acum, avem zece trasee de tramvai. Pentru că aceste mijloace de transport au fost fabricate în 1973, le facem verificări tehnice zilnice, înainte de a ieşi pe trasee", a încheiat Genica Totolici.

În prezent, Transurb are 647 de angajaţi, iar numărul minim necesar de salariaţi ar fi de 865.

Citit 5394 ori Ultima modificare Joi, 30 Iunie 2016 18:36

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.