Cum facem o RECLAMAȚIE la Protecţia consumatorului?

Cum facem o RECLAMAȚIE la Protecţia consumatorului?
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Există situaţii în care înţelegerea amiabilă cu comerciantul de bunuri sau prestatorul de servicii nu reprezintă o soluţie. În acest caz, aveţi dreptul să depuneţi o reclamaţie la Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului (CJPC).

La momentul actual, există trei variante: în format scris, în format electronic sau prin prezentarea la sediul CJPC. Pentru varianta online se completează un formular şi se ataşează câteva documente probatorii, respectiv factură fiscală, bon fiscal sau chitanţă, contract, certificat de garanţie sau alte documente. În caz contrar, acestea se clasează din lipsă de informaţii. De asemenea, putem să ne prezentăm personal la sediul CJPC, care se află pe strada Egalităţii nr. 2. Pentru informaţii, putem suna la numărul de telefon 0236.413.929.

Totuşi, ce facem atunci când nu putem să ne folosim de niciunul dintre cele trei mijloace? Asta este întrebarea pe care şi-a pus-o şi o bătrână de 93 de ani, din Odaia Manolache, care nu se poate deplasa până la sediul CJPC şi nici nu dispune posibilităţile necesare ca să trimită documentele prin poştă sau mail, neavând internet şi neputându-se deplasa la Poştă. Aceasta locuieşte singură şi nu are rude care ar putea să o ajute. Bătrâna avea o problemă cu telefonul fix, însă nu ştia cum să o rezolve, fiindcă nu găsise niciun număr de contact al companiei de telefonie cu care are contract. A încercat varianta prin telefon, dar i s-a spus că nu se acceptă reclamaţiile telefonice, pentru că astfel nu se pot oferi documentele necesare.

Atunci, rămâne întrebarea cum poate cineva din mediul rural să facă o reclamaţie la CJPC, dacă nu se poate folosi de niciun mijloc din cele mai sus menţionate? Există încă sate în România care abia dacă au apă curentă, de internet nici nu mai vorbim. Singura alternativă ar rămâne poşta, dar ce se fac cei care nu se pot deplasa şi nici nu au rude?

Concret, în momentul de faţă, nu există o soluţie viabilă pentru a le veni în ajutor celor care nu au acces la mijloacele acceptate de CJPC. O opţiune ar putea fi deplasarea unui comisar pe teren pentru a putea intra în posesia documentelor necesare pentru o reclamaţie, însă schimbarea ar trebui să vină de pe plan central. Pe lângă asta, numărul de comisari de la CJPC a fost înjumătăţit, la momentul actual desfăşurându-şi activitatea doar cinci persoane, faţă de zece câte erau în 2013. Mult prea puţini pentru fluxul de reclamaţii primite.

Citit 13440 ori Ultima modificare Joi, 20 Aprilie 2017 01:17

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.