CONCERT în amintirea marelui bariton Florin Dumitru Petre

CONCERT în amintirea marelui bariton Florin Dumitru Petre
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Sâmbătă, 6 februarie, concertul, cu intrarea liberă, „Un bariton printre îngeri”, ne este oferit in memoriam Florin Dumitru Petre, „cel mai strălucit bariton al generaţiei lui”, care a dispărut nedrept, după o boală cumplită, anul trecut, pe 25 iulie, la 33 de ani, vârsta înălţării lui Iisus. Un glas special, de neuitat, dar şi un profesor care a marcat deja vieţile elevilor săi de la Colegiul Naţional „George Enescu” din Bucureşti, care au confirmat deja în concursuri naţionale sau ca studenţi la Universitatea de Muzică din Capitală. Cu doar câteva zile înainte de a se stinge, profesorul de canto gălăţean primise gradul didactic I.

De la ora 18,00, în Sala de spectacole a Liceului de Artă „Dimitrie Cuclin”, în organizarea şcolii şi cu dăruirea tinerilor săi prieteni artişti, îl vom putea din nou vedea şi asculta chiar pe artistul de prea tânăr dispărut, în câteva arii din opere şi lieduri filmate, care vor îmbogăţi astfel concertul din piese muzicale dragi, scrise de compozitori celebri, precum Giuseppe Verdi, Gaetano Donizetti, Vicenzo Bellini, Emmerich Kalman, Johann Strauss, Cesare Andreea Bixio, Eduardo di Capua, George Grigoriu.

Ne vor încânta, acompaniaţi la pian de prof. dr. Diana Spânu, profesoară care condus studiul, împreună cu regretatul bariton, la clasa de canto de la Colegiul Naţional „George Enescu”, mai mulţi tineri solişti remarcabili: soprana Iustina Lucia Buznea, absolventă a liceului nostru, studentă, care are un Masterclass de canto cu Viorica Cortez, soprana Diana Gheorghe, premiată anul trecut la Concursul Naţional "Mihail Jora", tenorul Alin Stoica, care câştiga încă din studenţie, în 2013, Premiul Special al Juriului la Concursul „Ion Dacian”, mezzosoprana Lăcrămioara Crihană, aplaudată în echipa de la Teatrul Muzical „Nae Leonard”,  baritonul Dumitru Iancu, o tânără voce apreciată.

Amintiri ce nu se şterg

Absolvent al Universităţii Naţionale de Muzică din Bucureşti, sub îndrumarea tenorului Ionel Voineag, cu o perfecţionare datorată unei artiste de marcă, soprana constănţeană de renume Victoria Bezetti, baritonul gălăţean Florin Dumitru Petre (venit iniţial dintr-un domeniu tehnic, după ce i s-a descoperit marele talent, a avut şi surpriza să i se schimbe vocea!) s-a perfecţionat continuu. Astfel, a urmat foarte multe cursuri de măiestrie vocală, sub îndrumarea unor mari maeştri, precum basul italian Alfredo Mariotti (artist cu evoluţii apreciate la Opera din Roma şi pe alte mari scene italiene, dar şi în filme de operă), Vasile Moldoveanu şi Gheorghe Crăsnaru. Baritonul cânta din 2003 pe scena Teatrului Muzical „Nae Leonard”, iar cinci ani mai târziu a început o colaborare şi cu Teatrul Naţional de operă şi balet „Oleg Danovski” Constanţa, la fel de bine apreciată de public şi de criticii muzicali ca şi cea de la Galaţi şi din ţară (cunoscutul critic Costin Popa - membru fondator al Uniunii Criticilor Muzicali „Mihail Jora” - îi remarca de pildă, în 2012, într-o cronică, „experienţa şi tinereţea” în ariile interpretate, cu acompaniamentul Orchestrei Filarmonicii de Stat Sibiu, la Festivalul Internaţional al Artei Lirice de acolo). Au urmat apoi, de la 22 de ani, turnee cu spectacole şi concerte în Japonia, Italia, Elveţia, Austria şi Cehia. La colegiul naţional bucureştean de muzică devenea profesor doi ani mai târziu, activitatea sa, împărţită între scenele din ţară şi clasa de canto fiind o performanţă în sine. În 2013, primea titlul de Doctor în Muzică. Prietenii săi îl considerau chiar genial, mi s-a povestit că tânărul artist avea talent şi îndemânare şi în alte domenii decât în cel muzical: chimie, biologie, informatică, chiar şi bucătărie.

A câştigat multe premii naţionale şi internaţionale. În repertoriul său, a atacat roluri principale de mare dificultate din opere celebre, precum „Nunta lui Figaro”, „Don Giovanni”, „Cosi fan tutte”, „Flautul fermecat”, „Elixirul dragostei”, „Lucia di Lammermoor”, „Don Pasquale”, „Carmen”, „Boema”, „Madama Butterfly”, „Cavalleria rusticana”, „La Cenerentola”, dar şi în operete, precum „Liliacul”, „Văduva veselă”, „La calul bălan".

Citit 3508 ori Ultima modificare Vineri, 05 Februarie 2016 18:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.