Cum se foloseşte numărul de urgenţă 113

Cum se foloseşte numărul de urgenţă 113
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Persoanele cu dizabilităţi de auz sau vorbire care au o urgenţă trebuie să sune mai întâi la numărul unic 112. Operatorul 112 va răspunde, dar nu va iniţia un dialog, ci va închide apelul. Asta pentru că apelantul va fi identificat automat ca fiind o persoană cu dizabilităţi, întrucât va exista o bază de date cu numerele de telefon ale acestora.

După închiderea apelului, persoana în cauză va primi imediat un SMS cu textul „trimiteţi SMS la 113 cu urgenţa şi adresa incidentului”. Apelantul va răspunde prin SMS la 113, descriind pe scurt urgenţa şi indicând cu exactitate adresa (inclusiv judeţul).

Este posibil ca operatorul 112 să revină cu întrebări suplimentare după transmiterea SMS-ului apelantului. În această situaţie, se indică răspunderea scurtă şi cât se poate de exactă la întrebări.

La final, operatorul 112 va transmite informaţiile obţinute de la apelant către agenţiile de intervenţie (poliţie, ambulanţă, pompieri, după caz), care vor acorda ajutorul necesar.

SMS-urile transmise de pe numere de telefon care nu sunt înregistrate în baza de date a persoanelor cu dizabilităţi de auz sau vorbire vor fi respinse automat.

Persoanele care vor transmite cu rea voinţă, în mod repetat, SMS-uri la numărul 113 vor risca să fie amendate cu o sumă cuprinsă între 500 şi 1.000 de lei. Aceeaşi sancţiune se va aplica şi pentru SMS-urile care aduc injurii operatorilor 112.

Citit 4066 ori Ultima modificare Luni, 02 Mai 2016 16:47

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.