Cum se poate RECUPERA soldul creditor de la ENGIE

Cum se poate RECUPERA soldul creditor de la ENGIE
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Am primit la redacţie o scrisoare din partea administratorul Asociaţiei de Proprietari nr.177, Costel Răsghin. Acesta ne-a semnalat un „caz mai curios”, al locatarilor blocului BR 2, scara 5, pentru care factura pe luna ianuarie 2016 a fost de 541,33 lei, achitată integral. A urmat apoi factura pe februarie care, surpriză, a venit cu un sold creditor 894 de lei! Adică, locatarilor scării respective li se facturase, în plus, suma de aproape 900 de lei, în condiţiile în care doar două apartamente mai sunt branşate la instalaţia comună de gaze, celelalte având facturare individuală. În aceste condiţii, cu un consum lunar al celor două apartamente în valoare de doar câteva zeci de lei, recuperarea celor peste 800 de lei de la ENGIE de către proprietarii respectivi pare un vis mult prea îndepărtat.

„Cum s-a putut estima, în februarie 2016, un consum atât de mare, scara plătind în avans o sumă de 894 de lei şi în cât timp va fi recuperată, când din totalul de 42 de apartamente doar două mai folosesc gaz la comun, restul apartamentelor având centrale termice şi beneficiind de facturare individuală? În această situaţie, de ce ENGIE nu restituie suma plătită fără rost în avans?”, se (şi ne) întreabă administratorul Costel Răsghin şi locatarii scării respective.

Oficialii ENGIE au răspuns întrebărilor „Vieţii libere” şi au oferit detalii despre situaţia semnalată: „Pentru clientul menţionat mai sus, situaţia este următoarea: pe factura lunii februarie figurează un sold creditor în valoare de 894 lei, ca urmare a regularizării facturării consumului din perioada 25.11.2015-24.02.2016. Din cuantumul acestui sold creditor au fost scăzute valorile facturilor emise în perioada martie-septembrie 2016. În prezent, Asociaţia de proprietari înregistrează un sold creditor în valoare de 653,41 lei. Menţionăm că, până în prezent, nu a fost înregistrată nicio solicitare din partea clientului privind restituirea soldului creditor sau vreo notificare cu privire la modificarea programului de consum”.

În ceea ce priveşte „suma plătită fără rost în avans”, aşa cum a caracterizat-o administratorul asociaţiei, aceasta poate fi recuperată de la ENGIE de locatarii respectivi, precum şi de alţi consumatori aflaţi în aceeaşi situaţie. „Pentru restituirea soldului creditor, clientul trebuie să adreseze către ENGIE România o solicitare în care să se comunice modalitatea de restituire a soldului creditor: prin transfer în cont bancar cu menţionarea tuturor datelor  necesare (cont IBAN, adresa agenţiei băncii, CNP titular cont bancar, copie CI a titularului contului bancar) sau prin mandat poştal (cu indicarea adresei poştale dorite)”, se mai arată în răspunsul oficialilor ENGIE România.

Citit 8292 ori Ultima modificare Luni, 21 Noiembrie 2016 00:26

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.