11:41 Marti, 22 Mai 2012

Căpşunile protejează stomacul de efectele negative ale consumului de alcool

Autor:   Marius Chiriliuc
Publicat Vineri, 28 Octombrie 2011 14:12
Voteaza!
(0 voturi)

Căpşunile protejează pereţii stomacului de efectele negative ale consumului de alcool, spun cercetătorii europeni, care speră că vor descoperi noi tratamente împotriva ulcerelor stomacale pe baza delicioaselor fructe.
Cercetătorii au remarcat că şoarecii de laborator cărora le-a fost administrat timp de zece zile un extract de căpşuni (echivalentul a 40 mg/ kilogram corp) au fost mai puţin afectaţi de alcool decât ceilalţi.
Sara Tulipani, de la Universitatea din Barcelona, a declarat: "Efectele pozitive ale căpşunilor nu sunt legate numai de capacităţile lor antioxidante, ci şi de faptul că ele activează sistemele de apărare ale antioxidanţilor şi enzimelor din corp". Cercetătorii spun că o dietă bogată în căpşuni previne maladiile gastrice asociate cu generarea radicalilor liberi şi încetinesc procesul de formare a ulcerelor stomacale.
Gastritele sau inflamaţiile mucoasei stomacale sunt asociate cu consumul de alcool, dar pot fi provocate şi de infecţii virale sau medicamente precum cele antiinflamatoare (precum aspirina).
Maurizio Battino, de la Universitatea Politehnică Marche din Italia, coordonator al grupului de cercetători italieni, spanioli şi sârbi care a realizat acest studiu, a declarat: "În aceste cazuri, consumul de căpşuni ar putea contribui la încetinirea procesului de distrugere a mucoasei stomacale".

305 afisari  |  Ultima actualizare Vineri, 28 Octombrie 2011 14:37

Adauga comentariu

Comentaţi la obiect, cu legătură directă la conţinutul textului. Cuvintele obscene, anunţurile publicitare, atacurile la persoană, trivialităţile şi jignirile vor fi cenzurate.
Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.
Câmpurile marcate cu (*) sunt obligatorii!

Atenţie! Nu postaţi acelaşi mesaj de mai multe ori. Comentariul va fi afişat la câteva minute după postare. Vă rugăm să aşteptaţi!

sus

Editorial

Comentarii

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4

Pe repede-napoi

Caricatura zilei

18 mai 2012

Logare

Viata Libera Galati - Cotidian independent - Stiri Noutati Informatii Media Galati

Viata Libera Galati - Cotidian independent - Stiri Noutati Informatii Media Galati

Viaţa liberă Galaţi © Toate drepturile rezervate

    PageRank