CRONICĂ DE CARTE/ "Târziu de tot..." Poemele unei vieţi de roman

Una dintre cărţile publicate anul acesta la Galaţi este şi „Târziu de tot…”, care adună între copertele sale textele Constanţei Abraşcu, scrise într-o viaţă, dar şi textele fiicei sale, Ileana Bobeică, menite să dea rotunjime volumului. Cartea poartă însemnul editurii Pax Aura Mundi.

Aşa cum spune şi Ileana Bobeică în prefaţa cărţii, poeziile sunt simple, uşoare şi accesibile tuturor. Volumul nu are pretenţii poetice, aşa cum nu a avut nici autoarea, Constanţa Abraşu, care nu a făcut decât să îşi aştearnă cu sinceritate câteva gânduri, regrete, dar şi speranţe pe hârtie: „Eu nu sunt poetă,/ Nici carte nu prea ştiu, / Dar o întâmplare/ M-a făcut să scriu”. Aş spune chiar mai multe întâmplări, pentru că dacă este ceva extraordinar la Constanţa Abraşu, este chiar povestea ei, spusă pe scurt de către fiica sa, în prefaţă, dar demnă de un film, nu numai de o prefaţă de carte. Ba chiar cred că ar putea ieşi un roman pe care să-l citeşti cu sufletul la gură, dacă cineva dotat cu instrumentele necesare s-ar apuca să pună cu sensibilitate şi imaginaţie pe hârtie viaţa Constanţei Abraşu, care a părut că merge mult timp în bătaia vântului, că înoată contra curentului. Cu tatăl mai mult plecat de acasă, fiind negustor ambulant, apoi mobilizat pe front, despărţită de mamă pentru totdeauna la 14 ani, Constanţa Abraşu a trecut prin războaie mai mult singură, pentru a ajunge la 30 de ani, despărţită de soţ, cu patru copii şi unul decedat.

“Titlul cărţii atenţionează asupra indiferenţei, inconştienţei aproape involuntare, cu care noi, oamenii, lăsăm timpul să treacă fără a-l fructifica aşa cum s-ar cuveni. În mod dureros, se regretă apoi “timpul risipit”, “lipsa de vigilenţă” în preţuirea lui, ceea ce uneori poate schimba destine sau ne poate fi chiar fatal”, notează Ileana Bobeică, despre cartea dăruită mamei sale, Constanţa Abraşu, chiar dacă prea târziu, după ce aceasta a părăsit lumea.

CITEŞTE ŞI: CRONICĂ DE CARTE: Despre sensibilitatea unei fiare

Citit 809 ori Ultima modificare Duminică, 21 Septembrie 2014 19:22