CRONICĂ DE CENACLU | Victor Cilincă se joacă serios de-a SF-ul

(6 voturi)

Cartea "Memoriile lui Hadrian", scrisă de Marguerite Yourcenar, în care este povestită, la persoana I, biografia împăratului roman Hadrian, este gândită sub forma unor scrisori trimise lui Marcus Aurelius, un adevărat poem filozofic. Iar autoarea cărţii este prima femeie membru al Academiei Franceze. Toate acestea le-am aflat de la Violeta Ionescu, în flashul său literar, plus o scurtă teoretizare despre capcanele în care poţi cădea când scrii punându-te în locul unei persoane.

(…) Emigranţii nu aveau voie să se aşeze pe pământ american, însă un proces celebru stabilise în '72 două lucruri. Unu: începând cu altitudinile mari, drepturile statului deveneau mai mici. Şi doi: o suprafaţă standard de un inch pătrat putea fi concesionată fără autorizaţie specială (însă numai la o înălţime mai mare de o sută de metri!) oricărui străin. Or, fiecare balon de care atârna o nacelă era ancorat de un cârlig, solid înfipt în aşa-numitul ”inch al lui Wenderskull.” Milioane de emigranţi estici trăiau ancoraţi astfel de solul primitor american. (Victor Cilincă - "Sabah")

În continuare, Victor Cilincă a citit 11 texte SF din seria începută în 2013, ca rubrică săptămânală, în "Viaţa liberă". Astfel, el ne-a demonstrat, încă o dată, că, atunci când începe un lucru, îl duce la capăt cu măiestrie, dacă avem în vedere aprecierile celor prezenţi, dar şi faptul că Gazeta SF Online a solicitat să-i publice câte o povestire în fiecare număr sau că unele povestiri au apărut deja în Almanahul Anticipaţia şi în revista SF Milenium.