Raportează comentariu

Din câte observ, mărfurile chinezeşti vor intra pe teritoriul Kazahstanului la PTF Dostî (Drujba), unde se află o staţie de transpunere. Treaba asta înseamnă ore bune petrecute la frontieră. Probabil, se a utiliza infrastructura kazahă actuală pentru a ajunge la portul Aktau. De la Aktau, în principiu, mărfurile se îmbarcă pe feribot pentru ajunge la Baku. Teoretic, la Baku se poate ajunge şi ocolind Caspica pe la nord (infrastructură feroviară există), dar nu cred că se merită. Aktau-Baku sunt cam 370 km, pe când ocolirea Caspicei pe la nord cred că ar fi cam 1000 km. De la Baku, vagoanele ar merge pe infrastructura feroviară azeră şi georgiană până la Poti. Ajunse la Poti, acestea se îmbarcă pe feribot. Ceea ce nu ştiu - şi nu s-a scris în articol - este locul ultimei transpuneri. Se poate face la Poti? Sau vin cu boghiurile de cale largă şi schimbarea acestora se va face la Galaţi? Oricum, din nou, ore bune de staţionare.
Din Galaţi la Duigsburg ar trebui să se meargă pe infrastructura feroviară existentă.
Dacă preţurile nu sunt cu mult mai mici decât ruta tradiţională (pe la Brest-Litovsk), s-ar putea ca tot acest proiect să fie doar o poveste frumoasă