De ce s-au supărat taximetriştii?

Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Supăraţi că afacerea le merge în pierdere, taximetriştii au ieşit în stradă. Galaţiul a vuit de sunetul claxoanelor, şoferii s-au inflamat în faţa camerelor de luat vederi, după care în oraş s-a lăsat aceeaşi tăcere. Explozia de nemulţumire a oamenilor este explicabilă în măsura în care spiritul gregar încă mai este folosit cu succes pentru forţarea mâinii autorităţilor.

Pe scurt, taximetriştii se plâng de faptul că sunt nevoiţi să practice tarife care îi aduce la faliment, un preţ din care nu îşi pot amortiza cheltuielile şi investiţiile făcute. Ei au cerut Primăriei – instituţia la care românul se raportează fie că vrea asfaltarea străzii, fie că cere majorarea pensiei! – să stabilească un preţ minimal, adică un prag inferior sub care piaţa sau mai exact spus dispeceratele care fac preţul în taximetrie să nu scadă. Adică un preţ sub care concurenţa, căreia îi convine să meargă aşa acum, să nu mai poată funcţiona şi, astfel, să nu le mai „fure” clienţii. Căci despre asta este vorba în final, de clienţi.

Cum de pot şoferii de taxiuri să vorbească despre economie, profit şi productivitate în aceeaşi poveste în care susţin mercurialul, este năucitor! În primul rând, nici Primăria şi nici Prefectura, CJ, sau vreun minister nu poate stabili un preţ minim. Este ca şi cum ar veni statul şi ar stabili ca legătura de leuştean din piaţă să nu se vândă mai ieftin de 50 de bani. Cum o convingi pe Tanti Marghioala care are toată grădina plină cu verdeaţă, să nu vândă „lioşteanul” cu 30 de bani, dacă ea vrea? (Sigur, exemplul stă strâmb în picioare pentru că în condiţiile pieţei româneşti, pe Tanti Marghioala o conving nişte zrahoni oacheşi că e mai bine să vândă la cât trebuie şi nu la cât vrea ea, … dar, până la urmă, principiul este acelaşi!).

Reîntorcându-ne la taximetriştii supăraţi, adică la cei circa 100, câţi au fost în stradă, în timp ce restul de 600 mergeau la comandă, prezumţia de bună credinţă mă face să cred că oamenii nu cunosc legea. Pentru că dacă ar fi cunoscut legea, ar fi ştiut că Primăria, mai bine spus, CL nu va majora niciodată tariful maximal (care, apropos, este de 2 lei/km stabilit încă din 2008!) dacă nu va avea o cerere argumentată din partea asociaţiei profesionale reprezentative care, la Galaţi, se numeşte Camera Taximetriştilor.

Asociaţie care ştie însă doar la modul declarativ, supărările taximetriştilor cu privire la conduita acelor dispecerate care practică acest tarif maximal – dar la care clienţii sunt rari. Aceeaşi Cameră care ştie şi despre acele dispecerate care, în ciuda reglementărilor clare, ignoră cererile de preţ ale taximetriştilor şi le impun unul sub „tariful de ruinare”. Chiar dacă CL a aprobat de anul trecut dreptul operatorului de a-şi impune tariful la dispecerat în baza unei calculaţii de preţ fundamentate, acest lucru nu se întâmplă. Însă operatorii, în loc să reclame dispecerul care abuzează – caz în care ar însemna plângeri la instituţiile statului, controale financiare etc – se limitează doar la a ieşi în stradă. Este drept, aşa, nimeni nu îi poate lua la bani mărunţi, dar nici nu îi poate ajuta realmente. 

Este adevărat, dă bine la imagine să se vadă o coloană de taxiuri prin oraş. Despre eficacitatea  unei astfel de acţiuni însă putem spune doar atât: în ultimii trei ani, taximetriştii au făcut acelaşi lucru cu acelaşi rezultat – au ieşit în stradă cerând tarife mai mari şi au continuat apoi să funcţioneze cu acelaşi preţuri.

Citit 2051 ori Ultima modificare Vineri, 13 Ianuarie 2012 20:22

7 comentarii

  • postat de Nikolas
    Duminică, 15 Ianuarie 2012 15:15
    Cei de la firma as,care au participat la marsul de protest,au fost dati afara.asta cu toate ca au contract valabil cu respectiva firma.celor ramasi l i sa pus in vedere ca ori isi fac fisa fundamentala cu 1.39,ori dispar si ei.ilegalitate de care trebuie sa ne fereasca primaria,cea care incaseaza cea mai mare taxa din tara.Primarie care ne trateaza ca pe niste nimeni,si care ignora toate cererile,toate reclamatiile si toate facute de a lungul anilor.dupa atatea incercari nereusite de intrari in normalitate,ce ar trebui sa mai facem?,,sa spargem geamuri,capete??...daca voi presa,la o simpla manifestatie a unei bresle care si-cere drepturile,omiteti,denaturati si denigrati niste oameni care incearca sa munceasca si sa traiasca normal....ce pretentii sa mai avem de la autoritati sa si faca treaba??....a patra putere in stat,cainele de paza al democratiei.....pe dracu...amatori,ignoranti si lipsiti de verticalitate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de adrian
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 22:54
    mai adrian, doamna tzine cu noi daca noi taximetristii suntem nijte gunoaie care acceptam sa asi bata joc de noi dispeceratele,daca acceptam mizeria unor clienti,asta inseamna ca ne meritam soarta,atzi uitat la taxi as cand nu dadea comenzile rau famate si cand sa vazut cu sacii in car a inceput sa dea suspendari ca nu ne ducem la ele,si clientii ne intreaba cat mai rezistam.va spun eu ink mult si bine,cat timp exista prostie in noi si orgoliu,si suntem lasati sa ne calce in picioare cei cu dispeceratele,asa ca ne meritam soarta.bafta la saracie:))))))))))).SUNTEM NIJTE GUNOAIE,BV CLIENTILOR EI PROFITA DE PROSTIA NOASTRA,SA AI VEZI CE FEL STAU CU 3 LEI IN MANA(MUCEA,FLOCEA SI CACACEA):))))))),AJTIA SUNT CLIENTII DE LA TAXI AS.IMI DAI SI MIE 3 LEI AJTIA SUNT SOFERIIIIIIIII:)))))))))))))))
    0
    0
    Raportează
  • postat de ANDREI
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 15:54
    Doamna Maria Mandita cu tot respectul si toata prezumtia de buna credinta ma faceti sa cred ca ori habar nu aveti ce se intampla in taximetria din galati si ati scris acest articol doar ca sa va justificati salariul ( ma rog sa fie asa ) sau ma pot gandi ca sunteti mana in mana cu toti acei care incearca sa traiasca de pe urma noastra . Ati pomenit de camera taximetristilor din galati ,dar nu stiu cat de documentata sunteti sau macar daca stiti ca principala activi domnului CARLAN presedintele camerei taximetristilor este activitatea de MAXI TAXI , interesati-va cate a facut aceasta camera pentru taximetristi in ultimii ani si vorbiti dupa aia, in al 2 rand cand cumparati leustean din piata si gasiti cu 1 leu legatura palit ,iar cu 2 lei verde si proaspat pe care il cumparati doamna ? noi suntem obligati ca sa avem inclusiv asigurare de persoane si bagaje asta pentru clienti , numai spun de confort aer conditionat si masini curate . nu spalam masinile nici la bidon nici la bac , nu ne stiti cheltuielile si supararile nu ne comparati cu vanzatorii din piata , fiecare cu meseria lui noi cand facem piata nu comentam cat costa leusteanul vrem ciorba cumparam , apoi am rugamintea daca doriti sa scrieti un articol real despre taximetrie spuneti-ne cum va putem contacta si o vom face cu multa placere. sunt unii dintre noi care stiu legea mult mai bine decat toti cei care ar trebui sa ne reprezinte si sa ne apere drepturile . Va multumesc
    0
    0
    Raportează
  • postat de un tigan
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 14:57
    hahaha pai prosti sunteti voi ca acceptati.....de ce crezi ca te obliga primaria ca pf sa te afiiezi la o firma"cotizanta"la buzunarele lor???in primul rind ca e ilegal nu au voie iar in al 2 rind pt ca sunt o gramada de papagali care pun botul la orce de aia..)))50 de insi la greva???..))))pai frate in afara cind e greva nu misca nimeni e doliu national..de ce ??pt ca au un sidicat f bine organizat cu avocati si juristi care fac legea nu ca voi .nu uitati capul jos si ciocul mic...ca uniii dintre voi sunt masochisti le place injoseala.inainte era o smecherie sa faci taximetrie acum esti o sluga alergi pt 3 lei sa faci in 12 ore 50 de lei.treziti-va prostanilor ca de aia fac astia ce vor cu voi,si la munca ca vine colaborarea...hahaaaaaaa si trebuie sa plece operatorii la ski in austria
    0
    0
    Raportează
  • postat de nikolas
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 13:48
    ...si daca ati inteles diferenta intre vanzatorii de leustean,si prestatorii serviciului de taxi...va sugerez sa faceti o ancheta despre cati cetateni mor in accidentele masinilor ale firmelor f.ieftine ,si cati la cei care practica un tarif mai realist!....diferenta va soca.eu stiu ca acele firme au pile in primarie,si isi fac reclama prin ziarele locale,dar ar fi un act de curaj deosebit din partea dvs.sa "luminati" si cetatenii acestui oras despre crimele facute de firmele ieftine si cosimtite de dragii nostri alesi.......toate cele scrise mai sus v-au fost spuse si la meeting -ul de la primarie,asa ca mai mult profesionalism in a relata nu v-ar strica.......oricum va multumesc pentru spatiul pus la dispozitie,si pentru ca folositi firma de taxi la care lucrez si eu!....cea cu un tarif mai realist!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de nikolas
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 13:29
    continuare........primaria nu verifica si nu obliga neimplicarea operatorilor in stabilirea fisei fundamentale(stabilirea pretului real/km.)neactualizarea tarifelor minime si maxime cu care se poate circula(din 2008 de la ultima actualizare si pana acum,benzina sa scumpit cu 84%,nemaipunand si inflatia anuala)...de ce in toata europa un km cu taxiul este minimul un litru de benzina +3-5 si chiar 7 euro pornirea....nu ca aceste cifre ar fi realiste si in romania,dar de la 1.39 la 6 lei e o diferenta extraordinar de mare.pretul carburantului este 90 % din cat este afara,iar piesele de schimb la masini sunt chiar mai scumpe.cand carburantul se scumpeste,se scumpesc toate(toata lumea stie asta)...noi circulam cu tarifele din 2007-2008,la un pret al motorinei aproape dublu.de ce se mira lumea ca noi care lucram direct cu carburantul,cerem sa se reactulizeze pretul tarifului /km....alt ex;..pe vremea raposatului,si inca cativa ani dupa,pretul se stabilea foarte simplu...1km cu taxiul=45%dint un llitru de benzina.socotiti voi care este diferenta de la 1.39 la cat ar trebui sa fie?!...primaria si acest domn chifan,ori isi fac treaba legal,ori sa se duca si sa lase pe altii mai competenti sa faca ce trebuie sa se faca in ceea ce priveste taximetria......ca sa nu i banuim noi de alte chestii pe care nu le pot dovedi eu acum aici.
    0
    0
    Raportează
  • postat de nikolas
    Sâmbătă, 14 Ianuarie 2012 12:59
    nu e greu de inteles,va mai explicam o data!...tanti din piata care vinde leustean,nu plateste nici o taxa statului ba chiar nici macar chirie la taraba.in comparatie,un taximetrist plateste statului din propriile buzunare sanatate,pensii,impozit pe profit,rca,casco,rca ptr. pers+bagaje,metrologie,agreare taxi(anual),deratizare,itp taxi(la 6 luni,si nu la 2 ani ca la masinile obisnuite),taxa dispecerat si cea mai mare taxa din tara, cea de autorizatie taxi.la toate astea se pune investitia in masina si intretinerea ei......toate aceste cheltuieli trebuiesc reflectate in pretul cu care se va circula per km.....legea nu iti da voie sa fii independent,si te obliga sa te afiliezi la un dispecerat(firma).patronii acestor firme,tot prin lege,nu au voie sa faca ei pretul/calatorie,lucru evident nerespectat de niciunul,niciodata!..din dorinta de avea cat mai multe masini coaboratoare in firma(o masina=200 ron/luna,coboara tarifele,incantand consumatorii cu pretul mic,si colaboratoriicu un nr.mai mare de comenzi.....patronii,neplatind nimic din cele mai sus,nu le pasa de colaboratori ca sunt pusi in situatia sa nu si poata achita toate cele de mai sus,sa si intretina masina,si eventual sa mai faca si profit.....profitul se face,daca se face doar prin evaziune fiscala(nepunerea casei de marcat),furtul de la clienti(ajungerea la comanda cu casa pusa,dereglarea constantei(1km=700m)ca la bucuresti),neplata datoriilor la stat(pensii,sanatate,impozit)sau neintretinerea masini la standartele corespunzatoare(asta dauneaza grav sanatatii clientilor)....noi am cerut primariei implicarea, pentru ca ea este cea care organizeaza,coordoneaza si supravegheaza activitatea in taximetrie si in transportul urban...ei le permit operatorilor abuzuri fara sa i deranjeze niciodata cu nimic,ei au marit nr de taxiuri de la 500 la 850 aducand aceasta debandada(800ron licenta ori 850 licente=multi bani castigati usor de primarie)
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.