Premieră pentru industria navală din România: Damen a construit prima navă propulsată cu gaz natural lichefiat

Premieră pentru industria navală din România: Damen a construit prima navă propulsată cu gaz natural lichefiat
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

OMV Petrom a făcut prima livrare de gaz natural lichefiat (LNG) către Șantierul Naval Damen Mangalia, în vederea alimentării primei nave construite în România ce utilizează pentru propulsie acest tip de combustibil.

Proiectarea unor nave care să utilizeze LNG este o provocare pentru industria navală, aceste noi tipuri de nave fiind foarte importante în perioada tranziției energetice și reducerii emisiilor cu efect de seră. În acest context, Grupul Damen a câștigat, în 2019, contractul pentru construirea, la Mangalia, a două feriboturi hibride pentru compania canadiană Seaspan Ferries. Cu o lungime de 149 de metri, feriboturile au fost proiectate astfel încât să permită încărcarea şi transportul pe culoare cu o lungime totală de 1.034 de metri, potrivit datelor constructive prezentate de companie.

Feriboturile vor fi dotate cu baterii de 2 megawaţi, dar vor permite și stocarea a peste 200 de metri cubi de gaz natural lichefiat.

"Ne bucură colaborarea dintre doi lideri ai industriei din România și nu numai, care au făcut posibilă o premieră: este pentru prima dată când o astfel de navă este construită în România, iar acest lucru demonstrează că industria navală românească este capabilă să implementeze proiecte foarte complexe și inovatoare, cu un înalt nivel tehnologic", a declarat Florin Spătaru, membru al directoratului Damen Shipyards Mangalia.

"În contextul tranziției energetice, utilizarea LNG în transport și industrie poate duce la o reducere semnificativă a emisiilor de carbon și a celor poluante. România are un potențial semnificativ de gaze naturale, iar valorificarea acestuia, inclusiv prin lichefiere, deschide noi orizonturi pentru economia românească și contribuie la obiectivele agendei climatice", a declarat, la rândul său, Franck Neel, membru al directoratului OMV Petrom.

Gazele naturale lichefiate reprezintă o alternativă de tranziție pentru un transport mai curat, în special pentru segmentele de transport ce pot fi mai greu decarbonate, precum transportul rutier greu de marfă și transportul naval. Prin utilizarea de LNG în transporturi, emisiile de CO2 scad cu 15 la sută, cele de oxid de azot scad cu 50 la sută, iar emisiile de particule grele scad cu 99 la sută.

Feriboturile cu LNG construite de Damen vor intra în serviciul Seaspan Ferries ca parte a programului de înlocuire a flotei companiei. Navele vor fi clasificate de Bureau Veritas şi vor intra în exploatare în cursul acestui an.

Citit 10450 ori Ultima modificare Marți, 21 Septembrie 2021 14:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.