O navă de semnalizare, pe ”valul” achiziţiilor flotei AFDJ Galaţi

O navă de semnalizare, pe ”valul” achiziţiilor flotei AFDJ Galaţi
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Administraţia Fluvială a Dunării de Jos (AFDJ) Galaţi şi Şantierul Naval ATG Giurgiu au încheiat un contract în valoare de aproape 15,9 milioane de lei (aproximativ 3,5 milioane de euro) pentru achiziţia unei nave de semnalizare fluvială. Nava, ce va fi livrată până la finele anului 2018, va acţiona pe porţiunea administrată de AFDJ Galaţi din sectorul româno-bulgar al Dunării, una dintre zonele cele mai sensibile pentru navigaţie, mai ales în perioadele când apele sunt scăzute.

Asigurarea condiţiilor de navigaţie pe Dunăre, misiune ce revine AFDJ Galaţi în baza convenţiilor internaţionale, implică şi asigurarea corespunzătoare a semnalizării plutitoare, iar noua navă se va alătura celor cinci destinate acestei activităţi pe care administraţia fluvială le are în dotare. În plus, noua navă va fi capabilă să facă şi o serie de măsurători complexe privind şenalul navigabil, ce vor fi folosite pentru actualizarea hărţii electronice a Dunării utilizate de navigatori.

"Perioadele cu niveluri scăzute ale apei, cu adâncimi ale şenalului navigabil având valori de sub 2,5 metri, determină apariţia unor puncte critice pentru navigaţie. Pentru asigurarea siguranţei navigaţiei este nevoie de o intervenţie rapidă, pentru a completa sau reamplasa semnalizarea plutitoare. Aceasta va fi misiunea principală a acestei nave, iar noi avem în vedere în special sectorul Dunării dintre Bechet (km 679) şi Corabia (km 625), zonă în care avem mai multe astfel de puncte critice în perioadele cu ape scăzute", a declarat directorul general al AFDJ Galaţi, Dorian Dumitru.

La rândul său, directorul general executiv al Shipyard ATG Giurgiu, Adrian Patriche, a precizat: "Avem un istoric în construirea unor astfel de nave de semnalizare, iar cele patru nave "Semnal" construite pentru AFDJ în anii ’80 sunt încă în utilizare şi fac faţă cerinţelor. Desigur, acum vorbim de o navă de ultimă generaţie, fie că ne referim la un consum scăzut de combustibil sau echipamente de navigaţie sau măsurători. Dată fiind experienţa în domeniu, chiar dacă termenul de finalizare a navei este decembrie 2018, credem că vom fi capabili să livrăm nava încă din luna noiembrie a anului viitor".

Ca şi caracteristici tehnice, noua navă de semnalizare a AFDJ Galaţi va avea o lungime de 36 metri, o lăţime de 9 metri, un pescaj de maxim 1,4 metri şi un deplasament de aproximativ 346 tone. Nava va dispune de un spaţiu de lucru pe punte de aproximativ 70 mp şi va fi dotată cu o macara ce va permite manipularea balizelor de semnalizare. Pentru construcţia navei, şantierul naval din Giurgiu va colabora cu firma Navtron Constanţa, ce va livra o parte din echipamente.

Nu în ultimul rând, trebuie spus că finanţarea navei a fost asigurată, în proporţie de 85 la sută din Mecanismului de Interconectare a Europei (CEF), diferenţa de 15 la sută fiind asigurată de la bugetul de stat. De altfel, pe aceeaşi linie de finanţare, AFDJ Galaţi va lansa procedura de licitaţie publică şi pentru achiziţia unui complex de dragaj, subiect asupra căruia vom reveni.

Citit 4661 ori Ultima modificare Joi, 19 Octombrie 2017 08:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.