Raportează comentariu

Citat: "Unul dintre ciobanii care îşi mâna oile prin râpă, îşi aminteşte că nu este pentru prima dată când au apărut astfel de probleme în respectiva porţiune. "Acum vreo 10-12 ani ştiu că se deformase pământul în aşa hal încât apăruse chiar o insuliţă în mijlocul Brateşului. Atunci au adus o grămadă de utilaje, dar acum văd că nu e nimeni" Atunciexistau unele din cele mai puternice intreprinderi de constructii din tara .Numai IEELIF Galati avea in dotare peste 150 dragline si excavatoare ,aproximativ acelasi numar de buldozere ,peste 400 screpere ,utilaje specializate pentru lucrari de terasamente ,ca sa nu mai vorbesc de utilajele existente la IUGC ,TC ,ACind ,ICCF , ICH etc . Nu sunt un nostalgic al vremurilor de atunci ,dar un program ar fi trebuit ca cei in drept sa se fi gandit la un program minim de investitii ,poate in irigatii , care sa presupuna existenta unor astfel de utilaje si la care autoritatile sa poata apela in caz de situatii de urgenta ,de calamitati naturale si nu numai.Nu cred ca in tot judetul mai sunt una sau doua dragline ,utilaj de baza in astfel de interventii . Cand am vazut maretul program de reabilitare a amenajarilor de irigatii m-a umflat pur si simplu rasul ,chiar daca se vorbea acolo de canalul Siret Baragan ca de a noua minune a lumii , cu ce resurse financiare si tehnice v-a fi realizat(uzinele de utilaje de constructii sunt de mult in Turcia facute cratiti) si ce rezolva din cele 3,5 milioane de hectare care necesita reabilitare. Am deviat putin de la subiect poate pentru a sublinia faptul ca sunt alte lucruri mai urgente de facut si ca linia Galati Barlad ,in actuala conjunctura, nu mai are nici o sansa .Au venit silvicultorii si ce sa faca ? Rolul lor poate incepe ,in cazul de fata ,dupa consumarea fenomenului si stabilirea pe cale naturala a echilibrului , acum pot sa se uite mult si bine . Am mai spus-o si o repet ,mai ieftin ar fi ocolirea lacului Brates sau urcarea liniei pe terasa ,poate fi o varianta la indemana si indepartarea traseului liniei ,in zona alunecarii ,de piciorul taluzului la distanta corespunzatoare iesirii din zona ascendenta a patului de alunecare ,prin executarea unui dig terasament -fundatie cale(cca 1 Km ) prin lacul Brates . In orice caz , nu trebuie indepartata nici o lopata din pamantul care a umflat linia , daca se umbla acolo ,alunecare va porni sigur din nou si v-a ajunge si la sosea.