Campanie VL „Cum renaştem Galaţiul”: Putem readuce prosperitatea în oraşul nostru?

Campanie VL „Cum renaştem Galaţiul”: Putem readuce prosperitatea în oraşul nostru?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Timp de trei luni, vom pune Galaţiul în „oglinda” marilor oraşe * Vom vedea ce soluţii au găsit alţii la probleme economice sau administrative asemănătoare cu ale noastre


A fost o vreme când Galaţiul era „cu acte în regulă” recunoscut drept unul dintre cele mai importante oraşe ale ţării. Iar asta nu numai din punct de vedere economic, ci şi social, administrativ, cultural. Se putea spune, pe bună dreptate, că în această parte a ţării „Galaţiul era fruntea”. Ce a rămas acum din acest statut? Din păcate, mai puţin, decât ne-am fi dorit. Cel mai bine putem să ne dăm seama unde ne situăm dacă punem oraşul nostru în oglindă cu alte oraşe. Acest lucru îşi propune să facă „Viaţa liberă” printr-o nouă campanie – „Cum renaştem Galaţiul”. În fiecare săptămână, până în luna septembrie, vom pune Galaţiul faţă în faţă cu vecinii noştri – Brăila, Buzău, cu oraşe mai mari – Timişoara, Cluj, Braşov – sau oraşe mai mici, precum Piatra-Neamţ sau Craiova.

Vom încerca să surprindem cât mai multe faţete ce ţin de profilul local, „de cifre”, precum şomajul, bugetul local pe cap de locuitor, producţia industrială, dar vom prezenta şi o serie de studii de caz vizavi de anumite subiecte ce ţin de economia şi administraţia locală. Sperăm astfel să identificăm o serie de bune practici care, cine ştie, odată prezentate public îşi vor găsi aplicare şi la Galaţi. Altfel spus, vom încerca să prezentăm ce soluţii au găsit alţii la probleme asemănătoare cu ale noastre.

Partea a campaniei va fi şi o dezbatere publică pe tema subiectelor abordate, dezbatere la care vă invităm să participaţi şi dumneavoastră, pentru că – nu-i aşa? – ne dorim cu toţii un oraş mai viu, mai frumos, mai bine administrat şi mai prosper. Primul articol al campaniei va fi publicat luni, 3 iunie, şi va aduce în oglindă Galaţiul şi Brăila.

Citit 2285 ori Ultima modificare Miercuri, 29 Mai 2013 19:03

14 comentarii

  • postat de Valentin_Braila
    Luni, 10 Iunie 2013 16:42
    *stefan badita potrivit ultimului recensamant Craiova are o populatie mai mare decat Galati !

    *Si inca ceva, ca tot vrei tu sa umilesti Braila pe toate site-urile , te informez ca Braila are ceva ce Galatiului ii lipseste cu desavarsire si anume TERENUL! Galatiul este limitat teritorial strict de ape ! Practic nu aveti unde sa va dezvoltati (vezi Google Earth) !

    *Braila cu sau fara Galati tot se va dezvolta ! Aeroportul , Podul peste Dunare, Autostrada, Universitatea etc, toate se vor face la Braila cu sau fara ajutorul Galatiului ! este adevarat ca mult mai greu fara ajutorul GL... recunosc
    Asa ca lasati glumele astea cu Braila cartier al Galatiului ...
    Eu zic sa lasam orgoliile deoparte si sa cream ceva comun si mai intai sa incepem cu mentalitatea !
    0
    1
    Raportează
  • postat de stefan badita
    Vineri, 31 Mai 2013 00:29
    Pentru Valentin Braila: Cele mai mari orase ale Romaniei in ordinea locuitorilor, ca sa intelegi de ce a pus Craiova sub noi: Bucuresti, Cluj, Timisoara, Iasi, Constanta, Galati, Craiova, Brasov, Ploiesti, Oradea, Braila!!!

    Pentru Tudor: Galatiul a fost inclus in reteaua TEN-T dar este invizibil...... deoarece avem cei mai prosti politicieni din tara.... sau sa zic, cei mai lenesi!!!

    Pentru Obama: sunt cu totul de acord cu tine!!

    Pentru Zap si Ana: de acord si cu voi.... :)
    0
    0
    Raportează
  • postat de roman
    Joi, 30 Mai 2013 17:27
    Buna ziua. Cea mai importanta activitate este sa realizati toalete publice in zonele centrale nu cutii de plastic utile atat pentru galateni cat si pentru turisti. Acesta reflecta un grad de civilizatie urbana. Se pot face multe totul e sa vrei si sa lasi orgolile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Valentin_Braila
    Joi, 30 Mai 2013 14:09
    "În fiecare săptămână, până în luna septembrie, vom pune Galaţiul faţă în faţă cu vecinii noştri – Brăila, Buzău, cu oraşe mai mari – Timişoara, Cluj, Braşov – sau oraşe mai mici, precum Piatra-Neamţ sau Craiova."

    Ovidiu Amălinei, repetentule, Craiova nu este oras mic ! Nu ai invatat la clasele 1-8 care sunt cele 10 orase mari din romania ? Daca nu ti-a placut scoala , macar da un search pe gooogle acum... ziarist si el...
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tudor
    Joi, 30 Mai 2013 14:07
    Din punct de vedere strategic, cel mai important obiectiv pentru Galati este includerea municipiului in reteaua TEN-T si/sau de autostrazi/drumuri express. Fara infrastructura de transport eficienta nu ai cum sa chemi investitorii... sau ma rog, poti sa-i chemi dar iti irosesti energiile aiurea, pentru ca sigur nu vor veni. Investitorii nu fac acte de caritate, ei gandesc eficient (dpdv economic si financiar) si actioneaza in stransa legatura cu rezultatele unor analize complexe, care sa acopere aspecte de la nivelul educatiei si specializarii posibililor angajati si pana la capacitatea de a livra cel mai rapid marfa produsa in asa fel incat circuitul bani(investitii) - piata tinta - bani (venituri din vanzarea marfurilor) sa fie cat mai scurt si cu costurile cele mai mici. Conteaza viziunea pe termen lung a autoritatilor, strategiile de dezvoltare care trebuie sa fie clare si sa includa pasi clari cu criterii de evaluare stricte.
    Un prim pas a fost asocierea Braila-Galati-Tulcea... Daca ar avea inteligenta sa includa in acest proiect un plan de dezvoltare integrat pe 20-30 de ani, zona aceasta va avea potential sa devina cea mai dezvoltata dupa Bucuresti. Care ar fi avantajele? In primul rand suntem granita UE, vecini cu doua state pe care le putem vedea ca piete primordiale pentru Romania, e vorba despre Moldova si Ucraina. Galatiul este port maritim (daca ar fi legat la reteaua nationala de autostrazi se poate dezvolta un port pentru containere care sa rivalizeze chiar Constanta. Daca regiunea moldovei ar fi legata prin autostrada de Galati, toate marfurile pentru aceasta regiunea si dinspre aceasta regiune ar putea livrate de la Galati. Un model in acest sens ar putea fi proiectul de constructie al celui mai mare terminal de containere din Europa -care va devansa portul Rotterdam- construit culmea pe Tamisa care este de cel putin 5 ori mai mic (ca si potential de transport) decat Dunarea la Galati. Secretul in cadrul acestui proiect este reteaua de autostrazi si cai ferate a Marii Britanii care este extrem de dezvoltata si care faciliteaza livrarea rapida si eficienta a marfurilor in ambele sensuri (inspre si dinspre port). E inutil sa explic impactul pe care un astfel de proiect il va putea avea asupra zonei si regiunii (Galati, Braila si Tulcea putandu-se dezvolta exponential).
    Un alt model pe care il putem imprumuta din UK (Londra de data aceasta) este cel al zonei de est a Londrei, centrul de afaceri Canary Wharf, care culmea a fost proiectat, construit si in prezent este administrat de un roman. Acel centru de afaceri a fost construit intr-o fosta mlastina, zona inundabila a Tamisei. Acum este unul din cele mai mari centre financiare ale lumii, si cel mai mare din Europa.
    Cum vad eu dezvoltarea? Ei bine aceasta este in stransa legatura cu acordul infiintarii regiunii Dunarea de Jos in cadrul asocierii Braila-Galati-Tulcea. Din informatiile pe care le am terenul de partea cealalta a Dunarii este foarte bun (spre deosebire de cel din Galati, format din loes-ul care face foarte dificil si costisitor din punct de vedere economic constructia de cladiri inalte). Se pare ca terenul acolo are o fundatie de granit, fundatie propice utilizarii pentru constructia de cladiri de birouri cu multe etaje, pretabile pentru a fi utilizate ca sedii de banci si de birouri. Mi-aduc aminte ca Galatiul a avut statutul de Porto-Franco, si a jucat un rol foarte important in gestionarea traficului de marfuri pe Dunare de la mare si pana in Germania. De ce n-ar putea juca acelasi rol acum prin constructia pe partea Tulceana a Dunarii de cheuri pentru un port de containere mare care sa contribuie la dezvoltarea regiunii.
    Si mai sunt multe altele care se pot face, mai ales ca avem atatia bani de la UE care pot sprijini un astfel de proiect de dezvoltare din care pot castiga puternic si frateste Galatiul, Braila si Tulcea (as spune 33.33% fiecare astfel incat toti sa fie multumiti).
    Potential exista imens in regiune, ceea ce ne mai trebuie este politicieni dedicati acestui oras, corecti si dedicati regiunii, fara apucaturi balcanice de capatuiala. Cu siguranta nu Dobre, Nica ori Toader si cei de langa ei care au fost in Guverne de fiecare data dar care n-au facut nimic pentru oras si regiune. Niste politruci pusi pe capatuiala si atat. Nu se pot lauda cu nimic, n-au nici un proiect pe care sa spuna ca l-au sprijinit si care sa fi contribuit la dezvoltarea orasului...
    Astept inca sa apara un alt val de tineri pregatiti si cu gandire orientata pe termen lung, care vor sti ca bunastarea lor va depinde nemijlocit de bunastarea regiunii pe care o reprezinta (exact o Reprezinta, nu o Conduc... pentru ca multi confunda termenii si cand se vad in pozitii inalte se vad carmuitori, conducatori, poate chiar mini-dumnezei, in loc sa se vada ceea ce sunt de fapt Reprezentantii comunitatilor care le-au dat increderea si votul).
    0
    0
    Raportează
  • postat de Un pensionar care si-a pierdut speranta.
    Joi, 30 Mai 2013 13:10
    Stiti cumva ce politicieni a condus si reprezentat Galatiul de la revolutie pina inprezent ????.Eu unul nu stiu.Toti au fost nisti fripturisti indiferent de culoare politica.Campania dv e bine venita dar reprezentantiii nostri au alte preucupari si ca atare si peste 20 de ani totul va fi la fel sau poate mai rau.Noi cei mai invirsta ne-am pierdut orice speranta si nu vom mai vedea nimic nou in acest fost frumos oras de la Dunare.Pina si Braila ne-a depasit din multe puncte de vedere.Am ajuns de risul tarii ,la nivelul oraselor de categoria a 3 a (Vaslui,Botosani,Slobozia,Tulcea etc)Mare pacat ca domnii alesi nu sau trezit la realitate si nu urmeaza exemplul altor politicieni din tara( cei din Constanta,Timis,Brasov,Iasi,Cluj,Pitestietc)Eu va doresc succes in acest demers.
    0
    0
    Raportează
  • postat de udar
    Joi, 30 Mai 2013 11:43
    GALATIULv-a renaste cu siguranta,dar nu cu cei ce reprezinta astazi in Parlament Galatiul.Dar nici cu cei ce diriguesc astazi Galatiul.Cititi articolul din ziarul de astai "cat ne-au costat deplasarile in strainatate ale consilierilor judetului in acest an.si incercati sa gasiti eficienta care ar trebui sa se regaseasca in prosperitatea urbei noastre.Toate comentariile facute pe acasta tema sunt cat se poate de pertinente..Nu este de ignorat nici ideea RECICLARII clasei politice.cu acestia GALATIUL nu v-a prospera nici la pastele cailor.Domnul Bacalbasa daca nu mai primeste spaga de la pacienti,ce zice,hai sa ma plimb pe banii contribuabililor din galati,si peste ani sa-si scri memoriile,ca de o sa aiba suficiente materiale.La primari eu consider ca nu-i cazul sa avem pretentii ca nu avem de la cine.de la stan ori rainea? si ceilalti,hai sa fim seriosi,acestia daca nu mai au spaga de la fotbal,au gasit aceasta oportunitate,cum se zice azi.TOTI sunt o apa si-un pamant.Din interese meschine au acceptat din '90 in coace demolarea industriei galatine.Ce nu aves agalatiul? nu avea industrie extractivba,in rest avea ind. grea, prelucratoare,textila constructii de masini .alimentara,transport pe apa si pe uscat,candva avea si aerian,siavea o forta de munca cu inalta calificare.Astazi nu mai avem nicide unele am ajuns in coada cozii.NOI
    0
    0
    Raportează
  • postat de stefan badita
    Joi, 30 Mai 2013 11:01
    Pe scurt idei principale pentru municipiul Galati
    1. Completarea iluminatului public
    2. Largirea Bulevardurilor: Brailei, Cosbuc, Siderurgistilor, Domneasca, Traian ( pe unde e posibil)
    3. Crearea benzilor speciale pentru mijloacele de transport in comun ( pe unde e posibil)
    4. Refacerea spatiilor verzi
    5. Extinderea parcarilor si creearea de noi parcari.
    6. Crearea de locuri de joaca pentru copii si refacerea celor existente
    7. Triplarea patrulelor de politie
    8. Repararea scolilor, liceelor, facultatilor si gradinitelor
    9. Construirea unor noi hypermarketuri ( un megacentru comercial - asemanator centrului Orhideea din Bucuresti - care sa aiba sub cupola sa cate un: Kaufland, Metro, Real, Billa, Carrefour, Cora, Winmarkt, Pollus, Delhaize, Selgros, Dedeman, Praktiker, Brico, Iulius, Promenada, Moldova, Penny, Minimax, Plus, Auchan, Profi, Ethos, Spar, etc.
    10. Restructurarea transportului in comun
    11. Achizitionarea si inoirea parcului rulant al TransUrb.
    12. Refacerea 100% a retelei de troleu si tramvai
    13. Inlocuirea Cupolei Revelionului cu statuile unor personalitati romanesti.
    14. Locuri de joaca pentru adolescenti si tineri ( skate-park-uri, terenuri de fotbal, handbal, baschet, rugby....)
    15. Amplasarea mai multor tasnitori in oras ( Tiglina 3, Siderurgistilor, Energiei, Vlaicu, Lozoveni, Campus Studenti, Faleza, Port, Elice.....
    16. Reconstructia Badalanului, astfaltarea trotuarelor si strazilor in proportie de 100%
    17. Reconstruirea centrului istoric
    18. Realizarea Zonei Metropolitane GALATI-BRAILA si atragerea de investitori, crearea locurilor de munca si implicit o sa crestem in importanta si la turism si la industrie
    19. Extinderea retelelor de troleu si tramvai
    20. Extinderea cartierului Cantemir dar constructia blocurilor sa nu mai fie asa inghesuita, sa fie strazi largi, blocuri rasfirate, parcuri, etc.
    21. Pod peste Dunare - rutier, feroviar si pentru tramvai
    22. Amenajarea plajelor Dunarii, Bratesului, Siretului
    23. Construirea unui complex sportiv ultra modern de dimensiuni olimpice care sa fie cel mai mare din Europa ( Stadioane, terenuri, piste si sali de: fotbal, rugby, hochei, handbal, oina, cricket, tenis, volei, badminton, golf, atletism, etc...)
    24. Piste pentru role, biciclete, trotuare pentru batrani, o pista de Formula 1 ca sa fie prima si singura din Romania ( se castiga multi bani din acestea ) GALATI RING.
    25. Reabilitarea termica si refacerea fatadelor blocurilor din oras
    26. Reinfrumusetarea zonelor dezafectate din oras
    27. Crearea muzeului de transport in comun ( o cladire sub care sa adapostim trenuri, tramvaie, autobuze, trolee, metrouri... )
    28. Crearea unor noi atractii turistice ( Parcul Monumentelor de exemplu: un loc unde sa reconstruim toate monumentele lumii: Turnul Eiffel, Taj Mahal, Piramide, Burj Al Arab, Big Ben, Turnurile Gemene, Turnul din Pisa, Arce de Triumf, etc... bineinteles la dimeniunile maxime ale unui bloc cu 5-6 etaje.
    29. Canalizarea orasului sa fie extinsa in proportie de 99% din oras!
    30. Infiintarea de Piazzete de promenada (in fata la Vip Piata Tineretului, in fata garii Piata Garii, etc)....
    31. Reabilitarea termica a blocurilor.
    32. Tramvai de epoca prin oras pentru turisti.
    33. Impartirea orasului in cartiere mari, delimitate de strazi importante, infiintarea miniprimariilor pentru o mai buna comunicare intre autoritati si populatie.

    - Tiglina 1 ( Francezi + Tiglina 1)
    - Tiglina 2 ( I.C. Frimu + Tiglina 2)
    - Tiglina 3 ( Siderurgistilor Vest + Est + Micro 16)
    - Tiglina 4 ( Micro 17 + 18)
    - Dunarea ( Micro 19 + 20 + 21)
    - Cantemir
    - Filesti
    - Mazeppa
    - Centru Vechi
    - Lozoveni
    - Arcasilor
    - Badalan
    - Barbosi
    - Aurel Vlaicu
    ...............................................................................................................

    Solutii pentru Primarie si pentru TransUrb Galati: Investitii MINIME pe perioade MAXIME!
    Cateva solutii nascocite de mine pentru a mai descongestiona traficul si a mai reduce din poluarea aerului si poluarea fonica!

    1. Introducerea troleibuzului in Gara CFR astfel traseul 9 poate fi trecut pe troleu fara prea multe cheluieli.
    2. Prelungirea troleibuzului pana la Vanatori si infiintarea unui traseu de autobuz pana la Garboavele
    3. Prelungirea retelei de troleibuz pana la Barbosi astfel traseele 21 si 31 fiind facute troleibuze.
    4. Prelungirea retelei de tramvai pana in cart. Cantemir si Metro sau pana la Padurea Garboavele.
    5. Punerea retelei de troleu si pe B-dul Cosbuc.
    6. Largirea B-dului Brailei pe portiunea dintre Inelul de Rocada (Ultimul Leu) si Potcoava de Aur, prin eliminarea scuarului de pe mijlocul strazii (spatiu verde....cu boscheti, caini, gunoaie) si crearea a 4 benzi pe sens, 3 pentru masinile personale iar banda de langa bordura fiind rezervata pentru mijloacele de transport in comun (Troleu + Autobuz), astfel nu s-ar mai incurca nici soferii de autobuze care uneori raman blocati nici cei de troleibuze la care trebuie sa le acordam circumstante atenuante deoarece troleele au autonomie mica ele neputandu-se deplasa decat pe 2 benzi maxim, altfel riscand sa ramana fara captatori pe firele de inalta tensiune.
    7. Interzicerea parcarii pe banda 1 a oricarei strazi din oras cu exceptiile de rigoare si intensificarea controloalelor Politiei Rutiere.
    8. Punerea automatelor de bilete in fiecare mijloc de transport in comun si in statiile lor.
    9. Educarea calatorilor si practicarea unor amenzi foarte usturatoare gen 500 de lei pentru urcat fara bilet, 1000 de lei pentru scuipat, 1500 de lei pentru vandalizat si 2000 de lei pentru folosirea tramvaielor pe post de toalete (de multe ori tramvaiele sau autobuzele mai cara si nevoile fiziologice ale calatorilor necivilizati).
    10. Aducerea unor garnituri de tramvai ultramoderne dupa ce vor fi refacute toate liniile de tramvai din oras.
    11. Crearea de pasaje subterane pentru tramvaie, adica punerea liniilor de tramvaie pe dedesubt asemanator cu metroul acolo unde este posibil, de vizat zona de la Mc Donalds pana la Complex Flora, din fata Stadionului Otelul pana la General, astfel Siderugistilor, Str. Brasov, si alte zone ar putea beneficia de o largire a carosabilului.
    12. O alta investitie dar mai costisitoare ar fi transformarea traseelor 29 si 26 in troleibuz. La 29 ar fi mai putina munca, dar la 26 ceva mai greu.
    13. Eliminarea costurilor de tiparire a biletelor! Introducem reclame pe spatele lor, contractul fiind de felul urmator: cel care face reclama, tipareste biletul! Vrei reclama, tiparesti bilete (model vazut in Craiova, Madrid, Lisabona).
    14. RENUMEROTAREA TRASEELOR SI REORGANIZAREA COMPLETA SI EFICIENTA A RUTELOR TRANSURB GALATI – AUTOBUZE, TROLEE SI TRAMVAIE. RENUNTAREA LA TRASEELE DE MAXI-TAXI INCEPAND DIN 2015. TRANSFORMAREA S.C. TRANSURB S.A. IN AUTORITATE METROPOLITANA DE TRANSPORT SI PREZENTAREA LA LICITATIILE PENTRU A PRELUA BRAICAR S.A. DAR SI CURSE SUBURBANE SPRE VANATORI, ODAIA MANOLACHE, SENDRENI, SMARDAN, KOGALNICEANU.....
    0
    0
    Raportează
  • postat de Capitanul
    Joi, 30 Mai 2013 10:42
    Pana cand nu vom da de pamant cu papuasii,hotii si politrucii,nu avem niciun viitor! Trebuie sa spunem stop, sa fim mandri ca suntem galateni si sa-i fortam p-astia sa plece din orasul nostru. Afara cu cocalarii, cu politicienii ca paslaru, durbaca,nica,dobre, cu hotii de fier vechi. Copiii nostri n-au nicio vina sa creasca ingrijiti de bunici in timp ce parintii spala la cur bosorogii din Italia, sunt sclavi pe plantatiile din Spania sau isi vand trupul in bordelurile din Germania! Restul sunt doar vorbe goale!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Iulian
    Joi, 30 Mai 2013 09:34
    Dezolant! Sunt de acord cu cele zise de Sorin. Autorităţile locale şi reprezentaţii noştri în parlament nu au făcut nimic. Domnii parlamentari Nica,Dobre, Nechita care au deţinut şi funcţii importante în guvernele României nu ia interesat să aducă vreo investiţie în oraş sau judet,idem şi pentru ceilalţi parlamentari. În acest oraş nu s-a întâmplat nimic ( Sala Sporturilor renovată de prin anii 90 nici azi terminată si fără nicio modernizare în principiu) niciun obiectiv nou,nicio investiţie, până şi construcţia unui hipermarket nu a fost aprobată pentru Galaţi ,aşa ca toţi investitorii s-au dus la Brăila. Cât despre noi unităţii productive nici vorbă. Aşa că personal nu văd cu ce oraş ne-am putea compara. De aceea au şi plecat aproximativ 70.000 cetăţeni spre alte zări( populaţia unui oraş ca Tecuciul).
    Declinul va continua pentru că nu se întâmplă nimic în oraş. Sper şi-mi doresc să fiu contrazis de realitate.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Zap
    Joi, 30 Mai 2013 09:32
    bla bla bla...campania ar trebui sa se numeasca "REVOLTA IMPOTRIVA POLITICIENILOR".
    Asa se rezolva treaba. De ce nu ii dam jos ca in Bulgaria imediat cum fac o tampenie crasa?
    Nici nu pot sa incep sa enumar cate tampenii mult mai mari au facut ai nostrii si noi stam si ne uitam dand din umeri. Suntem un popor slab, adormit.
    Problema e ca nu mai avem speranta, nu mai avem nici FURIE destula incat sa iesim in strada - in masa - si sa dam jos hotii ce isi vad de treaba.
    "Parcuri industrial", "investiti" - astea-s abureli.
    "Ohhh primarul e de vina" - ABURELI.
    Primarul e UN om - si oricat de nesuferit mi-ar fi Stan inteleg faptul ca daca ar fi Isus insusi ca primar, cloaca de "consilieri" l-ar sapa in asa hal de nu ar putea realiza nimic.
    De aia trebuei dati jos, TOTI.

    Promisiunile din campania electrorala sa fie scrise pe hartie cu termene limita - care daca nu sunt respectate...BUM! iese lumea in strada si te da jos.
    Scurt!
    Nu stai 4 ani pe baza unei minciuni.
    Democratie instantanee.

    Pe termen lung nici sistemul asta nu o sa functioneze.
    Politica este sinonim cu coruptia. Chiar si cei morali ce vor sa modifice sistemul "din interior" sunt expusi la efectele negative si multi sucomba coruptiei.

    Sistemul asta cretin de "bani" prin care ne regulam economia este depasit si extrem de ineficient.
    "NU sunt bani de investi" - tot auzim.
    Aiureli!
    Utilajele sunt. Oamenii ( forta de munca ) inca e. Resursele materiale inca sunt.
    Totul e de fapt, ce nu e sunt "bani". Si daca in Romania ABSURDUL acestei situatii nu este vizibil, in restul lumii ( mai ales in Europa de Vest sau SUA ) acest lucru devine din ce in ce mai vizibil.

    Arcelor Mittal tot ameninta ca "pleaca" daca nu i se indeplinesc conditiile. Si continua sa demoleze din combinat oricum - semn ca de fapt vrea bani moaca in timp ce se pregateste sa fuga ca sobolanii in China, sau India sau in alta tara cu standarde de SCLAVIE.
    Daca am avea un guvern cu coloana vertebrala ar spune :
    "Nici sa nu iti TREACA PRIN CAP sa pleci, ca daca pleci nu doar te deposedam de firma, ba iti si punem niste amenzi de nu stii ce e cu tine !"

    Dar cand politicienii ne sunt cumparati ( lobby ) de corporatii, asta se intampla.
    In SUA acest "lobby" se face in draci si la o scara enorma - si e ce am numi noi...uhh...MITUIRE !
    Si totusi dp ce VL a expus asta, nimeni din Galati nu s-a revoltat, nimeni nu a zis "cum adica lobby, dar noi de ce i-am votat ca sa faca treaba corporatiilor?", nimic.
    Zero.

    In Grecia, Spania, chiar si Bulgaria si alte tari sunt revolte. Populatia inca mai are spirit de rezistenta impotriva tiraniei.
    La noi nu, si se simte.
    Viitorul este sumbru, si nu avem decat pe noi sa ne acuzam.
    0
    0
    Raportează
  • postat de ana
    Joi, 30 Mai 2013 08:51
    investitii in parcuri industriale... luati exemplul Ploiestului, Clujului, Constanta. Timisoaar,etc
    0
    0
    Raportează
  • postat de Obama
    Joi, 30 Mai 2013 08:10
    O idee buna cred ar putea fi sa reciclam toti cocalarii (manelisti, pitipoance, motociclisti etc.) din oras iar produsul final sa fie vandut la export ca si pedigree pentru caini sau pisici. Preconizez ca timp de cateva decenii bune am avea suficienta materie prima ca sa desfasuram o activitate profitabila pentru Galati.
    0
    0
    Raportează
  • postat de sorin
    Joi, 30 Mai 2013 06:40
    Eo tema care ar trebui sa preocupe orice galatean...As propune si lansarea unei teme permanente...IDEI DE AFACERI IN GALATI... Cei de la NASA erau intrebati cum reusesc sa detina cea mai mare parte dintre inventiile de pe pamant...raspunsul lor : "investim in orice idee ni se pare demna de luat in consideratie...daca 0,01% se dovedeste viabil....ACELA E PROGRESUL!!!
    Pe de alta parte sunt tare mahnit de indiferenta, incompetenta... clasei politice galatene. Nu e normal ca sa ai de-a lungul anilor o multime de ministri , secretari de stat si alte persoane angrenate in guvern , iar investitiile in Galati sa fie ZERO!!!! PRIVITI CLUJUL, SIBIUL, TIMISOARA, ARAD, CONSTANTA, etc. Am sperat ca pozitia noastra de limita estica a Uniunii Europene sa ne aduca niste investitori seriosi. Avem o zona libera si parca ne chinuim sa o lasam "libera" de orice activitate! Poate asa, domnul Nica, doamna de la ministerul Turismului (nascuta la Beresti) vor face ceva pentru GALATI!
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.