Raportează comentariu

Asa se intampla cand proiectarea se face numai din birouri fara a merge pe teren.
Astfel, ceea ce nu se spune in articol (si ar merita cercetat), in cazul centurii ocolitoare a Tecuciului s-a constatat ca o portiune de LEA de 110kV folosita pentru alimentarea viitoarei substatii de tractiune Tecuci, a ramas de izbeliste, atat substatia cat si LEA-ul (LEA-ul fiind al CFR-ului, o mare portiune din traseu). Acum, LEA 110kV incurca socotelile deoarece intre stalpii de sustinere a ei si casele oamenilor e doar un drum de tara pietruit care conform proiectului va face parte din traseul centurii ocolitoare a Tecuciului. Problema e ca drumul e prea ingust pentru a construi centura si trebuie: ori mutat traseul centurii sau LEA, ori darmate casele oamenilor. Acum ma intreb cum o fi facut astia proiectul ???? Va spun eu, banui, s-au luat dupa niste planuri mai vechi cand acolo inca nu erau case, traseul LEA datand dinainte de revolutia din '89. Cam asa ceva s-ar fi intamplat si in cazul "gazelor".
In ceea ce priveste acel LEA-110kV, nimeni nu vrea sa-si ia raspunderea sa o dezfinteze pentru ca acum nu foloseste la nimic iar viitoarea substatie de tractiune electrica CFR Tecuci care face parte dintr-un plan de modernizare CFR Tecuci - Iasi este in paragina, dezvoltarea proiectului stand pe masa ministerului inca de la inceputul anilor '90. Deci, slabe sanse sa fie pus in aplicare de curand. In plus, acel traseu LEA trece pe deasupra unor case din Tecuci care multi locuitori de acolo ar vrea sa scape de asta. Deci, traseul LEA ar trebui reconfigurat dar pe ce cheltuiala !!
Uite asa se tot paseaza motanul de la o institutie a statului la alta si coroborat cu o proiectare de tot rasul, ne-a adus in situatia actuala, tipica romaneasca. Pai se poate!!