Raportează comentariu

Treaba cu monopolul care stârnește mulțumiri și nemulțumiri tuturor, dacă o privim în ansamblu, este perfectă! Câteva motive pe care le enumăr sunt: toți banii din încasări revin bugetului local, compensația este mai mică (subvenția), societatea care deține monopolul poate să-și extindă serviciile (în general publicitare și de transport), Primăria Respectivului Oraș (în cazul nostru Primăria Municipiului Galați) poate cumpăra mijloace de transport în comun foarte bune, pentru că încasează tot, nemaifiind privații evazioniști care nu dau bilete....
Momentan sunt multe motive de nemulțumire, dar după ce în Galați vor ajunge cele 18 tramvaie, 90 de autobuze și 20 de minibuze, alături de actualele 17 troleibuze noi și poate alte câteva autobuze ce-ar mai putea fi salvate pentru convenții, transportul local va intra pe un făgaș normal.

Cluj-Napoca, Arad, Timișoara, Bacău, Slatina, București, Buzău, Brașov, Craiova, Piatra-Neamț, Oradea, Râmnicu Vâlcea și multe alte orașe, nu numai că au societăți de stat cu monopol, ci au și transport pre-urban, regional sau metropolitan! Acolo treaba merge super! Și asta-i direcția-n care Transurb Galați trebuie să se extindă: transport pre-urban sau metropolitan (înființarea unei A.D.I. pe transport până la zonă metropolitană) și preluarea curselor spre Odaia Manolache, Schela, Cișmele etc.