Raportează comentariu

@ Cristi

Cristi, "daca ar mai fi fi existat in continuare Rocar Brasov" ce? Ce sa faca Rocar Brasov? Ar fi facut niste autobuze batranesti, slute si urate ca si cele pe care le produce acum pe astea:

https://www.cotidianul.ro/wp-content/uploads/2017/10/c/roman.492zcs0ela-1000x600.jpg

http://s2.ziareromania.ro/?mmid=463a021c7b478eee9a

Nu asta produce Brasovul acum? Daca nu cumva au pus obloanele la geamurile fabricii si daca nu cumva nu au inchis fabrica. CAND PRODUCI ASEMENEA PROSTII DE AUTOBUZE CINE NAIBA SA TI LE CUMPERE, CINE SA LE VREA? NICI MACAR BRASOVENII NU LE VROIAU.

Unii il mai si numeau cu mandrie "NOUL AUTOBUZ ROMANESC", ca apoi ziarele sa scrie, ceea ce preconizau cu totii ca se va intampla:

"Noul autobuz 100% românesc a murit înainte să se nască. „Nu l-a dorit nimeni. "

Pai uitati-va la poza, ce tampenie de autobuz au creat. Cine naiba sa doreasca asemenea hidosenie. Ce o fi fost in mintea celui ce a proiectat asa ceva?
Se mai si laudau cei de la uzina Roman Brasov prin 2005 ca guvernul columbian a cumparat parca doua sasiuri de astfel de autobuze de la ei, iar brasovenii sperau ca daca ii vor convinge pe columbieni sa cumpere, visand ei brasovenii, conform spuselor celor de la uzina din Brasov: "COLUMBIENII URMEAZA SA FACA O ~~~COMANDA MASIVA~~~ LA FABRIBA DIN BRASOV (ATENTIE LA CUVINTELE LOR PE CARE LE FOLOSEAU, CUVINTELE CELOR DE LA UZINA ROMAN DIN BRASOV, ~~~COMANDA MASIVA~~~EI VISAU COMANDA, DAR CE FEL DE COMANDA? NU MICA, NU MARE CI MASIVA) si ca ei brasovenii negociaza si ca bla bla bla si ca livrarile vor incepe din acest an(2005) spuneau/visau ei si ca spuneau ei visatorii brasoveni de la uzina ca daca le cumpara columbienii prostia, porcaria aia de autobuz, cica ei negociau 400-500 de bucati de acea mizerie de autobuz si asta la un pret de 56.000 $ per unitate, va rezulta catre uzina din Brasov un contract semnat in valoare de 25.000.000 $ (da, milioane de Dolari visau copilareste cei de la Brasov). Si mai si ziceau cei de la uzina din Brasov, plangandu-se, ca ar fi mana cereasca acel contract fiindca din 20.000 de salariati inainte de Revolutie acum mai au 200. Ceea ce nu ar fi o problema fiindca totul in ziua de astazi se robotizeaza, din pacate. DAR EI LA UZINA DIN BRASOV NU AU FOST SI NU SUNT IN STARE SA FABRICE UN MODEL DE AUTOBUZ MAI PLACUT OCHIULUI, DECAT PROSTIA ACEEA.

Produ nene directorasule de la Brasov, produ un model nou, adu un proiectant nou care sa-ti deseneze un alt fel de autobuz, care sa placa lumii, ca sa atraga lumea, asa cum atrage si o haina...daca-i noua, daca-i moderna, daca-ti place haina o cumperi, daca nu, nu, nu o cumperi ca sa o tii in dulap, in sifoner.
Tu ca uzina nu angajezi tineri care sa-ti dea o alta perspectiva, o alta directie, dar visezi sa ai rezultate, sa ai vanzari. Viziunea noua de productie atrage vanzarile. Tu ca uzina ai circula cu caruta pe strada in secolul 21, in secolul vitezei, in secolul modernismului? Nu. Asa si cu productia si cu vanzarea harburilor pe care le produceti la Brasov, daca le mai produceti.
Un autobuz trebuie schitat din linii simple si culori simple, nu culori tipatoare, nu cu dungi ca o zebra, nu cu picatele, ci cat mai simplu si mai curat posibil.

Imi pare rau pentru productia locala romaneasca, daca ea mai exista, dar din pacate nu reuseste sa iasa sin crevasa in care a cazut din punct de vedere al vizionarismului.

Autobuz mizerabil, cu parbriz avand colturile rotunjite, dar rotunjite cat mingea de baschet, plus ca parbrizul, geamul pe lateral este in forma de trapez, triunghi, ceva iesit din comun ce nici macar ei nu au stiut ce sa faca, dar ce au zis, hai sa trasam niste linii si unde se unesc, asa cum se unesc liniile asa facem parbrizul, geamurile autocarului. Pai cine sa-ti cumpere asemenea prostii. Nu cumva conducerea trebuia schimbata pe criterii de performanta? Conducerea care i-a tinut in subordine pe cei ce desenau asemenea hidosenii...de ce a fost tinut pe postul respectiv. NICI AFRICANII NU CRED CA AR CUMPARA ASA CEVA, DESI AIA NU-SI PREA PERMIT SA EMITA PRETENTII.

De ce nu cumpara Brasovul, Clujul, Timisoara, Aradul, Bucurestiul asemenea prostii de autobuze fabricate la Brasov? De ce? Va spun eu...fiindca romanul s-a emancipat intr-o oarecare masura si nu mai vrea sa se faca de ras, fiindca hai sa fim seriosi: te faci de ras ca si pasager, ca si calator, daca tu calatoresti cu/in asa ceva. Nici la Disneyland nu ar primi asemenea produse pentru a filma povestile cu personajele lor fanteziste de desene. S-ar face de ras si personajele lor, care naiba mai erau urechiatul ala Mickey, rata aia Donald si restul gastii de personaje fictive.

Roman Brasov produce asemenea uratenii de autobuze pe care nu le cumpara nimeni. Zici ca aia de la fabrica Roman Brasov au ramas incremeniti in timp, in niste timpuri demult uitate, demult apuse.

Astia de la Brasov nu inteleg ca trebuie sa faca, sa vina cu ceva nou pe piata, in lume? ASTIA NU STIU CA NU SE MAI FABRICA TRENURI CU CARBUNI CI TGV-URI? CI IN ZILELE NOASTRE LUMEA A EVOLUAT, A AVANSAT CA SI PERCEPTIE, CA SI STIL, CA SI VIZIUNE SI SE CONSTRUIESC ASTAZI CHESTII DE GENUL TRAIN A GRANDE VITESSE. Dar ei la Brasov nu stiu sa fabrice autobuze noi, moderne, ci ei au ramas la fabricat carute. Nici vecinii nostri de la Chisinau, din Republica Moldova nu cumpara asemenea idiotenii de autobuze produse la Brasov.

Ca sa produci din nou autobuze iti trebuie o gandire noua, proaspata, tanara.