Cât de SIGURE sunt serviciile de ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU

Cât de SIGURE sunt serviciile de ÎNGRIJIRI LA DOMICILIU
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Îngrijirea unei persoane cu grave probleme de sănătate printr-o firmă de specialitate nu este întotdeauna scutită de surprize. O gălăţeancă a constatat că ceea ce a plătit pentru ca soţul ei, paralizat, să fie asistat de personal calificat nu a fost conform aşteptărilor şi acum caută să îşi facă dreptate în instanţa de judecată.

În lucrul cu oameni pentru oameni, orice e posibil, situaţiile care pot apărea într-o relaţie să zicem contractuală, oricât de bine ar fi creionate, putând degenera până la litigii. Cu o astfel de experienţă s-a confruntat, în urmă cu un an, o gălăţeancă, care ne-a sesizat cazul ei, în speranţa că cele experimentate în urma încercării de a-i asigura soţului ei îngrjiri medicale calificate să nu se mai repete şi pe la alte case. Pentru că femeia, care ne-a prezentat actele şi documentele care au stat la baza colaborării cu o firmă de îngrijiri medicale din Galaţi, a vrut să nu îi dezvăluim identitatea, o vom numi "Ioana".

Plata în avans şi asistent calificat

Soţul Ioanei are 51 de ani şi a rămas paralizat, în urma unui accident. Deoarece femeia încă munceşte, având un serviciu solicitant, nu poate sta acasă permanent pentru a-l îngriji, motiv pentru care, cu recomandarea medicului, a ales o firmă specializată în asistenţă medicală. Din lista pusă la dispoziţie de Casa de Asigurări, a ales una cu recomandări foarte bune, de top, SC Medhouse 2005, cu care a încheiat un contract în luna aprilie 2017, pentru trei luni, timp în care firma se obliga să asigure, opt ore pe zi, supravegherea bolnavului, curăţenie, menaj, administrarea medicaţiei, toaleta bolnavului şi alte servicii la solicitarea aparţinătorului.

"Am fost asigurată că voi primi cele mai bune servicii asigurate de persoane calificate şi de încredere. Pentru a putea încheia un contract cu firma, mi s-a solicitat plata în avans pe trei luni, adică 3.348 de lei, din care 148 lei abonament pe mijloacele de transport în comun. Am achitat suma şi în data de 3 aprilie 2017 a fost trimisă o doamnă pentru a se ocupa de soţul meu", ne explică Ioana.

Totul a decurs conform contractului până în luna august 2017, când, susţine Ioana, a solicitat servicii de asistenţă permanentă din partea firmei, din cauza unor probleme personale care implicau absenţa sa mai îndelungată de la domiciliu.

"Mi s-au cerut 1.800 de lei pe lună, sumă plătită în avans, pe trei luni. Am achitat suma de 5.540 lei, urmând ca să-mi trimită încă o persoană calificată pentru a face prin rotaţie cu doamna care se ocupa deja de soţul meu. Şi de aici au început problemele. Mi-au trimis persoane care veneau sub influenţa băuturilor alcoolice, nespălate etc. Doamnelor respective nici nu li se explica ce au de făcut sau unde vin. Venea o doamnă cu ele şi le lăsa la uşa pacienţilor. Evident, neştiind unde vor veni şi ce vor avea de făcut, doamnele refuzau să rămână. A doua zi nu mai veneau, pentru că li se părea prea greu să aibă grija de un bolnav imobilizat la pat",  completează gălăţeanca.

Contract reziliat, bani rătăciţi

Ioana a cerut rezilierea contractului cu Medhouse 2005 tot în luna august, persoana împuternicită din partea firmei, Sanda Dragomir, acceptând încetarea colaborării şi promiţându-i că îi va restitui banii plătiţi în avans.

"Doamna a fost de acord, zicându-mi că şi ea doreşte acest lucru, deoarece îşi dă seama că nu-şi poate respecta termenii şi condiţiile contractului, fiindcă nu are personal calificat. Mi-a promis că în data de 1 septembrie 2017 va veni să-mi aducă diferenţa de bani plătiţi in avans. Am sunat-o de nenumărate ori de atunci şi de fiecare dată am tot fost amânată sub diferite pretexte, iar în ultimul timp nici nu a mai răspuns la telefon", susţine petiţionara, care, considerându-se înşelată, s-a adresat Parchetului. De acolo a primit răspuns negativ, procurorii apreciind că este vorba de un litigiu civil şi au îndrumat-o către instanţă pentru a-şi recupera banii. Ceea ce a şi făcut, deschizând proces împotriva SC Medhouse 2005, cauză care va avea următorul termen pe data de 8 mai, la Judecătoria Galaţi.

"Eu zic să ne înţelegem!"

Pentru a afla cum stau lucrurile în relaţiile contractuale cu bolnavii, în situaţia în care firma nu mai poate acoperi obligaţiile pe care şi le asumă, l-am contactat pe administratorul SC Medhouse 2005, dr. Ciprian Similachi. Acesta a recunoscut că "orice se poate întâmpla" şi şi-a arătat disponibilitatea să îi restituie banii femeii.

"Am vorbit cu dumneaei, i-am spus să îmi facă o adresă scrisă, pentru ca eu să îi pot restitui banii. N-a făcut asta, m-a dat în judecată. Oricum, tot acolo se va ajunge", ne-a comunicat, telefonic, administratorul firmei de îngrijiri medicale.

SC Medhouse 2005 este printre primele în lista firmelor de profil aflate în contract cu CAS Galaţi, instituţie de la a cărei conducere am aflat că nu ar mai fi existat plângeri la adresa acestei firme. Conform administratorului, firma are în prezent angajate trei asistente medicale care pot presta astfel de activităţi, remunerate parţial de beneficiari, parţial cu bani de la stat. În cursul anului trecut, SC Medhouse 2005 a încasat deconturi pentru servicii efectuate în valoare totală de peste 200.300 de lei, după cum reiese din datele făcute publice pe site-ul CAS Galaţi.

Citit 8027 ori Ultima modificare Joi, 22 Martie 2018 00:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.