Evaluaţi acest articol
(12 voturi)
17 comentarii

Cinci este numărul oficial al străzilor din municipiul Galaţi cu grad ridicat de risc. Peste o sută de accidente grave, multe provocate de neacordarea priorităţii pentru pietoni, au înroşit asfaltul, anul trecut. Poliţia i-a cerut administratorului drumurilor să ia măsuri, dar promisiunile nu sunt foarte încurajatoare.  

Brăilei - 21 de accidente grave, Oţelarilor - 11, Traian - 4, Siderurgiştilor şi Marea Unire - câte 3. Este bilanţul, sec, în cifre, al concentraţiei de accidente rutiere grave produse, anul trecut, pe străzile unde aceste tragedii au avut loc. Topul, realizat de poliţie, care a numărat, în total, 104 accidente grave de circulaţie în Galaţi, în intervalul 1 ianuarie - 31 decembrie 2017, reliefează o realitate de necontestat, care excede conduita participanţilor la trafic, fie şoferi sau pietoni.

Arterele mari, în mare parte recent reabilitate, care îndeamnă la viteză, sunt locuri cu risc ridicat şi din cauză că suferă la capitolul sistematizare pe linia siguranţei traficului. Aşa se face că, pe lângă viteză, neacordarea priorităţii pentru pietoni este o cauză de top a accidentelor rutiere din Galaţi, evenimente care, anul trecut, s-au soldat cu cinci morţi şi 103 răniţi grav.

Marcaje puţine, inexistente sau neprotejate

"Unda verde" a şters, mutat sau desfiinţat multe marcaje pietonale de pe străzile Galaţiului, în scopul declarat al fluidizării traficului. La asta s-a mai adăugat şi reabilitarea unor artere, care, chiar şi măcar vremelnic, a lăsat fără "zebre" segmente importante ale unor artere intens circulate din oraş. Inevitabil, accidentele s-au înmulţit, favorizate şi de inconştienţa pietonilor, şi a şoferilor, depotrivă.

Cu toate acestea, acolo unde marcajele au fost păstrate, nu s-au luat decât pe alocuri măsuri de protecţie suplimentare, pentru a creşte gradul de atenţie şi a limita viteza care duce, inevitabil, la accidente cu morţi şi răniţi grav.

Asiduu cerute şi nu o dată promise, limitatoarele de viteză au apărut cu predilecţie pe străzi secundare, cu un trafic net inferior arterelor enumerate mai sus, şi mai rar pe rutele cu grad ridicat de risc (câteva pe Brăilei, pe bulevardul Marea Unire sau Cloşca). Asta în ciuda faptului că realitatea din stradă şi opinia publică reclamau necesitatea montării de urgenţă a unor dispozitive în zone cu risc mare, precum Inelul de Rocadă, Traian, zona Portului, Oţelarilor sau Stadionului. Toate, locuri unde accidentele pe trecere se înmulţeau ca ciupercile după ploaie.

Ce-i drept, prin toamna lui 2013, municipalitatea promitea, cel puţin în privinţa a două străzi reabilitate la pachet şi depotrivă de periculoase, Oţelarilor şi Stadionului, că vor fi montate limitatoare de viteză, şi asta până la Crăciun. Nu doar că pragurile de protecţie nu au apărut, dar, în vara lui 2014, aceeaşi municipalitate punea cruce oricărei promisiuni, invocând un pretext insurmontabil şi halucinant totodată: pe străzile cu linie de tramvai nu se pot monta limitatoare deoarece ar fi ineficiente atâta vreme cât şoferii le-ar putea fenta, circulând pe şine. Regula a rămas în picioare şi astăzi, în ciuda faptului că arterele amintite au continuat să contabilizeze evenimente grave. Dovadă e şi faptul că, în planurile de viitor apropiat ale Primăriei, nu sunt prinse decât două dintre arterele de risc.

"Măsurile aprobate, pentru care au fost obţinute avize și care sunt în planul de realizare pe anul acesta, vizează supraînălţări la nivelul unor treceri de pietoni de pe bulevardul Marii Uniri şi strada Traian şi instalarea unor separatoare pentru sensurile de circulaţie pe axul drumului", explică Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Potrivit sursei citate, tot la măsuri de creştere a gradului de siguranţă rutieră în oraş pot fi contabilizate şi modificarea de la intrarea în Galaţi dinspre Brăila, supraînălţarea din dreptul Elicei pe Faleza Superioară, măsura implementată în curba de la Grădina Botanică, respectiv trecerea de la două benzi la una, prin realizarea marcajului în zig-zag.

Citit 8842 ori Ultima modificare Marți, 17 Aprilie 2018 01:10

17 comentarii

  • postat de ICX Marți, 17 Aprilie 2018 06:50 100.117.37.*** Link la comentariu
    0
    2

    Rectific : in loc ".....de pe acealasi ucigas Bd Dunarea ..." se va citi "..... de pe acelasi ucigas Bd Otelarilor .." ... scuze .

    Raportează
  • postat de Andrei Marți, 17 Aprilie 2018 00:03 93.122.249.*** Link la comentariu
    0
    4

    Trei lucruri:
    1. Sa nu se mai obtina permis auto cu spaga
    2. Sa isi faca politia datoria in cazurile real problematice, cum ar fi parcari la un metru de trecerea de pietoni.
    3. Sa se revizuiasca sistemul "smart" care a bramburit unele zone din oras.

    Raportează
  • postat de Sabel Luni, 16 Aprilie 2018 14:51 5.13.218.*** Link la comentariu
    10
    14

    Unda verde - mare greseala!

    Raportează
  • postat de olivier sanches Luni, 16 Aprilie 2018 13:42 194.105.20.*** Link la comentariu
    3
    30

    Pur si simplu mi se pare absurd ce se intampla in Galati.
    Sta masina politiei parcata dimineata in "sensul giratoriu" de la Popescu, vad agenti ca se blocheaza traficul inspre micro 19 si tiglina si nu fac nimic.
    Trec pietonii printre masini pe Brailei in micro 18/19 sau pe regiment 11 Siret la doi pasi de trecerea de pietoni de-ti sta inima in loc ca sofer.
    Aveti sistem de supraveghere video la intersectii si nu va folositi de el pentru amenzi.
    Agentii stau la panda sa ia permise la trecerile de pietoni in loc sa faca preventie sau sa amendeze pietonii ca trec ca turbatii fara sa se asigure.

    Raportează
  • postat de Micu Ionel Luni, 16 Aprilie 2018 13:26 5.13.254.*** Link la comentariu
    3
    36

    Poti sa construiesti orice: pasaje, pasarele, limitatoare.... daca nu educi bizonii, toate-s in zadar.

    Raportează
  • postat de Riciard Luni, 16 Aprilie 2018 13:20 100.117.9.*** Link la comentariu
    43
    6

    Eu nu vreau limitatoare sami stric suspensia masina voi sti-ti cat costa o suspensie la AUDI ???
    Anvatati sa mergetii nu limitatoare .
    Io platesc banzina si inpozite la masina ca sa merg nu sa franez ca tranversati voi pe unde vretii

    Raportează
  • postat de Actele dv. va rog Luni, 16 Aprilie 2018 12:10 109.166.136.*** Link la comentariu
    1
    32

    Ptr. Politie, administratori, responsabili: Inteleg nu sunt fonduri ptr. solutii sofisticate de siguranta rutiera, etc., dar VOPSEA ptr. marcaje, dar mai ales LUMINA la fiecare zebra, proiectare lumina laser pe zebra, orice ILUMINARE in dreptul zebrei.. Puteti sa stingeti toate strazile dar la pietoni sa fie LUMINA, ce spuneti voi, ad-tori de drumuri, institutii, comisii, demnitati si ORGANE DE ORDINE!!!

    Raportează
  • postat de Simona Luni, 16 Aprilie 2018 11:40 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    19

    Administratia Locala e VARZA la acest capitol!
    O alta problema grava sunt si acele balustrade de inox montate pe scuarurile de tramvai pe strazile Otelarilor, Stadionului si Frunzei care nu sunt bine vizibile noaptea sau pe timp de ceata. Sunt un PERICOL eminent acestea fara o marcare si semnalizare suplimentara (iluminarea suplimentara, vopsirea bordurilor de pe scuar in culori fosforescente, bandajarea balustradelor cu banda fosforescenta, etc).

    Raportează
  • postat de Nikolas Luni, 16 Aprilie 2018 09:56 86.125.62.*** Link la comentariu
    7
    55

    Dărâmați garajele și face ți parcări.Daca avem parcări nu vom mai avea mașini parcate pe banda 1 și pe trotuare.vizibilitatea celor ce intra in intersecții va creste și traficul se va fluidiza iar trotuarele vor rămâne pt pietoni. Cu un pic de voința și cu câțiva oameni competenti putem rezolva orice problema!!…

    Raportează
  • postat de Aderin Luni, 16 Aprilie 2018 09:11 90.95.50.*** Link la comentariu
    3
    25

    Instalați limitatoare de viteza pe asfalt că să fie amplasate pe strada Barilei, chiar daca sunt mai multe semefoare, pe Strada oțelarilor in zona Magazinului Altex și bisericii Sf. Ioan Botezătorul, pe Strada Frunzei vro 2 caci zici că e pista de avioane la ce liniuțe fac tinerii cu mașini puternice, și mai apoi veți vedea mai puține accidente. Instalați mai multe panouri cu mesaje de atenționare , numai faceți ceva concret.

    Raportează
  • postat de Rudibravo,1951 Luni, 16 Aprilie 2018 07:55 82.137.12.*** Link la comentariu
    2
    29

    Cu banii publici care s-au alocat pentru strada Traian mai puteam să facem una suspendată De trei ori a fost demolată SI tot de atâtea ori a fost asfaltată de ziceai că este vorba de o firmă care se antrenează pentru asfaltarea drumului public spre Lună

    Raportează
  • postat de bula Luni, 16 Aprilie 2018 06:30 82.137.10.*** Link la comentariu
    39
    26

    A avea permis, este un privilegiu, nu un drept. Te-am prins baut cu 0,1 ti-am anulat permisu direct.
    Nu acorzi prioritate pietoni sau treci pe rosu, anulat direct.
    Viteza excesiva si accident cu neacordar de prioritate anulat direct.
    Amenzi mai mari .
    Impozite mai mari pentru masini puternice si figuri.
    Asigurari mai mari pentru masini puternice. Schimbat sistemul de asigurari. Despagubirea facut tip credit, ai accidentat bmw iti dau 30.000lei sa repari masina victimei, dar care se impart la 5 ani si rezulta un Rca de 6000pe an. Mai faci un accident scadem perioada la 3 ani, adica rca 10.000.
    Interzicerea scolilor de soferi sa invete cursantii in trafic. Poligon obligatoriu. Dar examen legislatie, dupa ce il promovezi te urci la volan sa inveti in poligon sa sofezi, dupa ce promovezi si la poligon iesi in trafic. Toate scolile trebuie sa invete cursantii pe dacie 1300sa inteleaga cursantul si putina mecanica.
    Ai iesit la pensie, iti retrag si privilegiul de a avea carnet. Nu ai capacitate de munca, nu ai capacitate de condus.
    Si incet incet scapam de bizoni in trafic.

    Raportează
  • postat de marius Luni, 16 Aprilie 2018 06:25 188.24.235.*** Link la comentariu
    3
    18

    Luam taxe, care cresc in fiecare an, dam cu vopsea pe strazi, acoperim niste gauri cu firme care incaseaza pe lucrari, de cateva ori mai scump decat daca ar turna asfalt nou si cam atat. Nu gandim drumuri noi care sa nu mai treaca prin sate, pasaje rutiere( la Ultimul Leu ar fi foarte necesar), pasaje pietonale si altele. Dar , probabil celor votati ar trebui sa le pese de siguranta noastra. Si nu este asa.

    Raportează
  • postat de IC Luni, 16 Aprilie 2018 06:21 86.124.201.*** Link la comentariu
    2
    27

    Despre strapungerea ,Bdul Dunarea -sens giratoriu TurnTv ,nimic ,nimic ...acusica expira aprobarea data de guvern .... intre timp Bdul Otelarilor se ridica in topul accidentelor ... poate un singur blestem, al a celor accidentati ,din cauza delasarii si a unor interese obscure ,eventual cu epoleti , se va prinde ,sa vada si ei cum este...Dar despre semafoarele la trecerile de pietoni ,de pe acelasi ucigas Bd Dunarea( cel putin ,unul in zona fostului cinema Dacia si unul la intersectia cu str Stadionului ) ?

    Raportează
  • postat de Toru Luni, 16 Aprilie 2018 06:19 100.117.9.*** Link la comentariu
    1
    19

    Cate accidente rutiere s-au produs pe sectorul de drum cuprins intre sensul giratoriu de la iesirea spre Auchan si pana la fosta trecere de pietoni din vale de la capătul podului astfel incat sa fie necesara montarea acelei hidosenii de gard?
    Si ce minte luminata s-a gandit ca fierul care era deja zincat trebuie si vopsit? Ca doar orice Dorel stie ca vopseaua sare imediat de pe zinc

    Raportează
  • postat de crystal Luni, 16 Aprilie 2018 03:10 89.136.2.*** Link la comentariu
    3
    25

    gata cu pasarelele ?

    2014 - https://www.viata-libera.ro/politica-administratie/61210-galati-viata-libera-cotidian-politic-administratie-time-gate-la-spitalul-judetean-prima-pasarela-pietonala-pe-masa-alesilor-locali
    ("Potrivit studiului de fezabilitate realizat de SC Proiectări Lucrări de Artă SRL, pasarela pietonală propusă în vecinatatea Spitalului Judeţean, zona cu cel mai intens trafic pietonal, are un design modern, futurist, realizat din metal şi plexiglas.")
    ("În prezent, în bugetul local s-au alocat pentru pasarele pietonale 168.000 de lei. ")
    2015 - https://www.viata-libera.ro/politica-administratie/70503-treceri-de-pietoni-dar-fara-pasarele-pentru-siguranta-cetatenilor
    2014 - https://www.viata-libera.ro/politica-administratie/49879-galati-viata-libera-cotidian-politic-administratie-primaria-galati-fluidizare-trafic-pasarelele-pietonale-pe-strada-brailei

    "Valoarea totală a investiţiei este de 4.021.358 de lei, bani de la bugetul local, iar durata de realizare este de 12 luni."

    12 luni era anuntat in 2014.

    Gata ? S-au sifonat destui bani cu fezabilitatea pasarelelor de pietoni pe mandatul Stan ? Mai urmeaza o repriza? Iar se pregatesc apele pentru inca o lovitura la buget pentru alte pasarele ? DNA-ul doarme in sosoni ?

    Raportează
  • postat de Gropile noastre poate, se vor astupa... ..vreodata . Luni, 16 Aprilie 2018 00:51 108.245.201.*** Link la comentariu
    9
    41

    introduceti diligentele , birjele , catari, ricse , magari, dromaderi(ca aveti destui,),ca la drumurile voastre numai masini va mai trebuie.....tit tit

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.