Ce se face pentru un trafic mai sigur în Galaţi? ȘOSELELE MORȚII rămân periculoase
Foto: Marius Negri

Ce se face pentru un trafic mai sigur în Galaţi? ȘOSELELE MORȚII rămân periculoase
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

Cinci este numărul oficial al străzilor din municipiul Galaţi cu grad ridicat de risc. Peste o sută de accidente grave, multe provocate de neacordarea priorităţii pentru pietoni, au înroşit asfaltul, anul trecut. Poliţia i-a cerut administratorului drumurilor să ia măsuri, dar promisiunile nu sunt foarte încurajatoare.  

Brăilei - 21 de accidente grave, Oţelarilor - 11, Traian - 4, Siderurgiştilor şi Marea Unire - câte 3. Este bilanţul, sec, în cifre, al concentraţiei de accidente rutiere grave produse, anul trecut, pe străzile unde aceste tragedii au avut loc. Topul, realizat de poliţie, care a numărat, în total, 104 accidente grave de circulaţie în Galaţi, în intervalul 1 ianuarie - 31 decembrie 2017, reliefează o realitate de necontestat, care excede conduita participanţilor la trafic, fie şoferi sau pietoni.

Arterele mari, în mare parte recent reabilitate, care îndeamnă la viteză, sunt locuri cu risc ridicat şi din cauză că suferă la capitolul sistematizare pe linia siguranţei traficului. Aşa se face că, pe lângă viteză, neacordarea priorităţii pentru pietoni este o cauză de top a accidentelor rutiere din Galaţi, evenimente care, anul trecut, s-au soldat cu cinci morţi şi 103 răniţi grav.

Marcaje puţine, inexistente sau neprotejate

"Unda verde" a şters, mutat sau desfiinţat multe marcaje pietonale de pe străzile Galaţiului, în scopul declarat al fluidizării traficului. La asta s-a mai adăugat şi reabilitarea unor artere, care, chiar şi măcar vremelnic, a lăsat fără "zebre" segmente importante ale unor artere intens circulate din oraş. Inevitabil, accidentele s-au înmulţit, favorizate şi de inconştienţa pietonilor, şi a şoferilor, depotrivă.

Cu toate acestea, acolo unde marcajele au fost păstrate, nu s-au luat decât pe alocuri măsuri de protecţie suplimentare, pentru a creşte gradul de atenţie şi a limita viteza care duce, inevitabil, la accidente cu morţi şi răniţi grav.

Asiduu cerute şi nu o dată promise, limitatoarele de viteză au apărut cu predilecţie pe străzi secundare, cu un trafic net inferior arterelor enumerate mai sus, şi mai rar pe rutele cu grad ridicat de risc (câteva pe Brăilei, pe bulevardul Marea Unire sau Cloşca). Asta în ciuda faptului că realitatea din stradă şi opinia publică reclamau necesitatea montării de urgenţă a unor dispozitive în zone cu risc mare, precum Inelul de Rocadă, Traian, zona Portului, Oţelarilor sau Stadionului. Toate, locuri unde accidentele pe trecere se înmulţeau ca ciupercile după ploaie.

Ce-i drept, prin toamna lui 2013, municipalitatea promitea, cel puţin în privinţa a două străzi reabilitate la pachet şi depotrivă de periculoase, Oţelarilor şi Stadionului, că vor fi montate limitatoare de viteză, şi asta până la Crăciun. Nu doar că pragurile de protecţie nu au apărut, dar, în vara lui 2014, aceeaşi municipalitate punea cruce oricărei promisiuni, invocând un pretext insurmontabil şi halucinant totodată: pe străzile cu linie de tramvai nu se pot monta limitatoare deoarece ar fi ineficiente atâta vreme cât şoferii le-ar putea fenta, circulând pe şine. Regula a rămas în picioare şi astăzi, în ciuda faptului că arterele amintite au continuat să contabilizeze evenimente grave. Dovadă e şi faptul că, în planurile de viitor apropiat ale Primăriei, nu sunt prinse decât două dintre arterele de risc.

"Măsurile aprobate, pentru care au fost obţinute avize și care sunt în planul de realizare pe anul acesta, vizează supraînălţări la nivelul unor treceri de pietoni de pe bulevardul Marii Uniri şi strada Traian şi instalarea unor separatoare pentru sensurile de circulaţie pe axul drumului", explică Raluca Ardean, purtătorul de cuvânt al Primăriei Galaţi. Potrivit sursei citate, tot la măsuri de creştere a gradului de siguranţă rutieră în oraş pot fi contabilizate şi modificarea de la intrarea în Galaţi dinspre Brăila, supraînălţarea din dreptul Elicei pe Faleza Superioară, măsura implementată în curba de la Grădina Botanică, respectiv trecerea de la două benzi la una, prin realizarea marcajului în zig-zag.

Citit 9782 ori Ultima modificare Marți, 17 Aprilie 2018 01:10

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.