Primăria Galați vrea benzi unice pentru transportul în comun. Liniile de troleibuz, extinse în tot orașul
Foto: Iulia Kelt

Primăria Galați vrea benzi unice pentru transportul în comun. Liniile de troleibuz, extinse în tot orașul
Evaluaţi acest articol
(22 voturi)

Troleibuze care să circule de la Universitatea Danubius până în Cartierul Barboşi şi retur, din Centru, pe Traian până în Barieră, şi, de ce nu, pe bulevardul Dunărea, pe traseul strada Brăilei – bulevardul Galaţi – strada Oţelarilor, până în capătul de linie din Micro 19. pentru toate aceste noi trasee, dorite de Primăria Municipiului Galaţi, se vor crea benzi unice. Acestea sunt planurile pentru care Primăria municipiului Galaţi a încheiat deja un contract cu o firmă de proiectare.

Cu o flotă de 17 troleibuze nou-nouţe, Primăria municipiului Galaţi se gândeşte la extinderea şi modernizarea transportului public cu aceste mijloace moderne şi ecologice, motiv pentru care a încheiat, în urma unei licitaţii, un contract de proiectare, în valoare de 329.000 de lei fără TVA, cu firma Atu Consulting SRL. Misiunea firmei câştigătoare va fi să elaboreze documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii şi să asigure asistenţa tehnică pe perioada derulării procedurii de achiziţie a contractului de proiectare şi execuţie.

Ce se doreşte

Conform caietului de sarcini, amplasamentul propus pentru realizarea investiţiei cuprinde strada Brăilei, strada Domnească, bulevardul Dunărea, bulevardul Galaţi, strada Oţelarilor şi strada Traian.

Primele lucrări pentru care se va face proiectarea şi studiul de fezabilitate vizează, reabilitarea/modernizarea reţelei de transport cu troleibuze pe strada Brăilei şi strada Domnească (staţii redresare, fideri alimentare, fir contact, stâlpi, accesorii aprindere etc.). De asemenea, se doreşte extinderea reţelei de transport cu troleibuze în trei zone.

Prima pe listă este „extinderea reţelei de transport cu troleibuze pe traseul bulevardul Dunărea de la intersecţie cu strada Brăilei – bulevardul Galaţi – strada Oţelarilor – capăt troleibuze Micro 19”. În acest moment, locuitorii din aceste zone nu au prea multe variante dacă vor să circule cu transportul în comun.

Primăria mai cere şi „extinderea liniei de troleibuz: centru – strada prelungirea Traian – strada Traian – Bariera Traian (depou) şi retur”.

Iar cea de-a treia zonă vizată, care este şi cea mai îndrăzneaţă, este „extinderea liniei de troleibuz; bulevardul Dunărea - Universitatea Danubius - cartier Barboşi şi retur”. Locuitorii din Barboşi vor avea astfel şi ei o alternativă demnă de secolul în care trăim pentru singurul autobuz care îi leagă şi pe ei de civilizaţie.

Cerinţe speciale

Pe lângă faptul că municipalitatea îşi doreşte să ne ofere alternative moderne de transport, proiectul vizează şi o latură care să ne permită să ajungem într-un timp rezonabil dintr-o parte în alta a oraşului. Astfel, municipalitatea propune crearea de benzi unice pentru circulaţia troleelor.

„Pentru toate aceste trasee se vor crea benzi unice pentru transportul în comun”, se precizează în documentele care mai impun: reabilitarea/modernizarea straturilor rutiere aferente benzii dedicate transportului în comun, reabilitarea/modernizarea trotuarelor aferente străzilor menţionate şi crearea de piste de biciclişti, dar şi reabilitarea/modernizarea iluminatului public şi pietonal aferent străzilor menţionate.

Deşi unii şoferi vor fi nemulţumiţi, dacă vom avea o alternativă modernă şi rapidă de transport, vor exista motive să ne lăsăm maşinile personale acasă.

Până atunci însă mai durează, orizontul de aşteptare pentru noile trasee extinse de troleibuz fiind greu de anticipat, şi asta pentru că este vorba despre fonduri europene. Potrivit caietului de sarcini, documentaţia contractată are în vedere, pentru finanţarea acestui obiectiv, pe lângă fonduri din bugetul propriu al oraşului, şi accesarea finanţării nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Unde s-a reabilitat reţeaua electrică

Primăria municipiului Galaţi a încheiat un contract în valoare de peste 4 milioane de lei cu TVA, cu firma Urban Proiect Grup SRL, pentru "Reabilitare reţea electrică de transport troleibuze" - etapa I. Conform SC Transurb SA, până în prezent a fost modernizată reţeaua de contact de pe strada Domnească, pe segmentul cuprins între Grădina Publică (strada Vasile Alecsandri) şi Parc CFR, dar şi pe zona dintre strada Prundului - autobază.

În acest moment, pe traseele de transport în comun ale oraşului circulă, zilnic, 18 troleibuze, din care 15 sunt nou-nouţe, restul, din vechiul parc de transport al Transurb.

Citit 7035 ori Ultima modificare Marți, 19 Martie 2019 22:28

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.