Evaluaţi acest articol
(22 voturi)
18 comentarii

Troleibuze care să circule de la Universitatea Danubius până în Cartierul Barboşi şi retur, din Centru, pe Traian până în Barieră, şi, de ce nu, pe bulevardul Dunărea, pe traseul strada Brăilei – bulevardul Galaţi – strada Oţelarilor, până în capătul de linie din Micro 19. pentru toate aceste noi trasee, dorite de Primăria Municipiului Galaţi, se vor crea benzi unice. Acestea sunt planurile pentru care Primăria municipiului Galaţi a încheiat deja un contract cu o firmă de proiectare.

Cu o flotă de 17 troleibuze nou-nouţe, Primăria municipiului Galaţi se gândeşte la extinderea şi modernizarea transportului public cu aceste mijloace moderne şi ecologice, motiv pentru care a încheiat, în urma unei licitaţii, un contract de proiectare, în valoare de 329.000 de lei fără TVA, cu firma Atu Consulting SRL. Misiunea firmei câştigătoare va fi să elaboreze documentaţia de avizare a lucrărilor de intervenţii şi să asigure asistenţa tehnică pe perioada derulării procedurii de achiziţie a contractului de proiectare şi execuţie.

Ce se doreşte

Conform caietului de sarcini, amplasamentul propus pentru realizarea investiţiei cuprinde strada Brăilei, strada Domnească, bulevardul Dunărea, bulevardul Galaţi, strada Oţelarilor şi strada Traian.

Primele lucrări pentru care se va face proiectarea şi studiul de fezabilitate vizează, reabilitarea/modernizarea reţelei de transport cu troleibuze pe strada Brăilei şi strada Domnească (staţii redresare, fideri alimentare, fir contact, stâlpi, accesorii aprindere etc.). De asemenea, se doreşte extinderea reţelei de transport cu troleibuze în trei zone.

Prima pe listă este „extinderea reţelei de transport cu troleibuze pe traseul bulevardul Dunărea de la intersecţie cu strada Brăilei – bulevardul Galaţi – strada Oţelarilor – capăt troleibuze Micro 19”. În acest moment, locuitorii din aceste zone nu au prea multe variante dacă vor să circule cu transportul în comun.

Primăria mai cere şi „extinderea liniei de troleibuz: centru – strada prelungirea Traian – strada Traian – Bariera Traian (depou) şi retur”.

Iar cea de-a treia zonă vizată, care este şi cea mai îndrăzneaţă, este „extinderea liniei de troleibuz; bulevardul Dunărea - Universitatea Danubius - cartier Barboşi şi retur”. Locuitorii din Barboşi vor avea astfel şi ei o alternativă demnă de secolul în care trăim pentru singurul autobuz care îi leagă şi pe ei de civilizaţie.

Cerinţe speciale

Pe lângă faptul că municipalitatea îşi doreşte să ne ofere alternative moderne de transport, proiectul vizează şi o latură care să ne permită să ajungem într-un timp rezonabil dintr-o parte în alta a oraşului. Astfel, municipalitatea propune crearea de benzi unice pentru circulaţia troleelor.

„Pentru toate aceste trasee se vor crea benzi unice pentru transportul în comun”, se precizează în documentele care mai impun: reabilitarea/modernizarea straturilor rutiere aferente benzii dedicate transportului în comun, reabilitarea/modernizarea trotuarelor aferente străzilor menţionate şi crearea de piste de biciclişti, dar şi reabilitarea/modernizarea iluminatului public şi pietonal aferent străzilor menţionate.

Deşi unii şoferi vor fi nemulţumiţi, dacă vom avea o alternativă modernă şi rapidă de transport, vor exista motive să ne lăsăm maşinile personale acasă.

Până atunci însă mai durează, orizontul de aşteptare pentru noile trasee extinse de troleibuz fiind greu de anticipat, şi asta pentru că este vorba despre fonduri europene. Potrivit caietului de sarcini, documentaţia contractată are în vedere, pentru finanţarea acestui obiectiv, pe lângă fonduri din bugetul propriu al oraşului, şi accesarea finanţării nerambursabile prin Programul Operaţional Regional 2014-2020.

Unde s-a reabilitat reţeaua electrică

Primăria municipiului Galaţi a încheiat un contract în valoare de peste 4 milioane de lei cu TVA, cu firma Urban Proiect Grup SRL, pentru "Reabilitare reţea electrică de transport troleibuze" - etapa I. Conform SC Transurb SA, până în prezent a fost modernizată reţeaua de contact de pe strada Domnească, pe segmentul cuprins între Grădina Publică (strada Vasile Alecsandri) şi Parc CFR, dar şi pe zona dintre strada Prundului - autobază.

În acest moment, pe traseele de transport în comun ale oraşului circulă, zilnic, 18 troleibuze, din care 15 sunt nou-nouţe, restul, din vechiul parc de transport al Transurb.

Citit 4596 ori Ultima modificare Marți, 19 Martie 2019 22:28

18 comentarii

  • postat de Bathory Miercuri, 20 Martie 2019 22:53 79.118.131.*** Link la comentariu
    0
    5

    HURRR DURR PE UNDE MAI MERG EU CU CAZANUL MEU 1.9TDI

    Raportează
  • postat de Akbar Marți, 19 Martie 2019 20:58 188.24.206.*** Link la comentariu
    1
    8

    Aseara, in statia din Tiglina 2 spre Centru, am asteptat 15 min unul din cele 14 autobuze notate pe placuta din statie. Management si performanta, nu gluma. Asta in timp ce, la altii, trebuie doar sa citesti de pe un panou luminos numarul autobuzului ce urmeaza sa soseasca in statie si la ce interval de timp sau poti cumpara, pentru o singura zi, o cartela pentru toate mijloacele de transport in comun. Sau asteapta civilizat, in refugii moderne, unde nu-i bate ploaia in cap, un mijloc de transport in comun, unde odata urcati nu urla de parca isi striga oile de pe camp.
    Dar aia sunt capitalistii care ne vor raul....

    Raportează
  • postat de Raabis-Stefan Badita Marți, 19 Martie 2019 18:12 213.233.109.*** Link la comentariu
    1
    8

    1. Salut demersul dar unele dintre propuneri sunt fara rost sau necesita atentie maxima!

    2. Pentru troleibuz pe Bd. Traian (indiferent ca merge pana la Metro sau pana in Bariera), pe distanta Piata Centrala - Baia Comunala, banda ce asigura circulatia tramvaielor va trebui sa asigure si pe cea a troleelor si a autobuzelor. Astfel pe centrul sectiunii vom avea 6 fire de cupru.... (cate 3 pe fiecare sens, 2 pt troleibuze si 1 pentru tramvai).

    3. Troleibuz pe relatia Bd. Dunarea - Universitatea Danubius - Cartier Barbosi, nu numai ca nu-si are rostul pentru cei 10-20 de calatori, dar pe unde-l punem? Pe strada Lunca Siretului sau pe strada asta facuta noua pe care intra tirurile-n oras? Oricum, nu-si are rostul investitia, asta daca nu punem troleibuz in Cantemir dupa negocierea cu autoritatile brailene si comasam 102+105, iar pentru rentabilizare sa mutam microbuzele GL-BR de la Magnus in Cartier Cantemir. Pe relatia mai sus amintita putem avea traseul 31> Barbosi - Auchan - Cantemir... e suficient....

    4. Pe Bd. Brailei intre Piata Siderurgistilor si Potcoava de Aur puteau fi amenajate 4 benzi pe sens prin eliminarea squarului cu boscheti... Astfel puteam asigura banda 1 pentru Transurb (NU SI PENTRU TAXIURI), iar restul de 3 benzi pentru circulatia celorlalte autoturisme.

    5. S-a uitat sa se specifice despre extinderea troleibuzului spre Gara Mare, pe relatia Potcoava de Aur - Bd. Traian - Baia Comunala - Bd. Basarabiei - Str. Mihai Bravu - Gara Mare, o ruta ce ar asigura transformarea traseului 9 in troleibuz iar calatorii din zona Cimitir Sf. Lazar - Tig. 3/4 ar avea linie directa spre mai multe zone de interes din municipiu. Totodata se poate prelungi troleibuzul de la Cimitir Sf. Lazar cu 200 de metri spre Dedeman, iar intoarcerea sa se faca fix in sensul giratoriu.

    6. Daca vreti cu adevarat un proiect indraznet, faceti traseul circular pe care-l avea microbuzul 76 parca (dar cu mici devieri prin Gara Mare si pe Reg. 11 Siret), un traseu de troleibuz, asta inseamna prelungirea retelei de troleibuz pe Bd. Cosbuc, Bd. Henri Coanda, Bd. Milcov (o parte mica), Str. 1 Decembrie, Bd. Traian Vuia, Bd. Siderurgistilor, Str. Reg. 11 Siret, Str. Prel. Cosbuc etc. Totodata se poate prelungi troleibuzul pana la Metro in faza I....

    Raportează
  • postat de Alexuz Marți, 19 Martie 2019 15:03 5.2.205.*** Link la comentariu
    3
    12

    Benzi unice cum exista si piste pentru biciclisti si pe care bizonii circula si parcheaza linistiti. Si daca le zici ceva se uita la tine cu zeflem.

    Raportează
  • postat de Ionut Marți, 19 Martie 2019 14:56 82.76.132.*** Link la comentariu
    1
    9

    Fi-v-ar Transurbul de ras sa va fie! Autobuzele voastre ajung in statii cu minute intarziere la care mai adaugi timpul pe care il astepti pana vine. Unele autobuze mai au un pic si se darama daca le atingi. Pentru a avea un sistem de transport civilizat, trebuie rezolvate aceste probleme. Dupa aceea se poate vorbi si de separarea benzilor pentru transport in comun, sistem care pe strada Traian nu e respectat de catre soferi.

    Raportează
  • postat de Costi Marți, 19 Martie 2019 13:59 95.77.96.*** Link la comentariu
    2
    15

    Treloeul pe banda 1, tramvaiul pe banda 2 si cam atat. Pai asa ne trebuie daca votam PSD.

    Raportează
  • postat de Caţavencu Marți, 19 Martie 2019 11:17 81.12.149.*** Link la comentariu
    1
    16

    Pur şi simplu m-a apucat râsul la balivernele acestea!
    Ăsta nu este MANAGEMENT, nenorociţilor!
    Atâta timp cât se vor amesteca unele interese ale unor şmecheri din Primărie cu cele ale Directorului TRANSURB şi cu cele ale Consiliului de Administraţie din TRANSURB, nu va ieşi nimic clar!
    Voi nu sunteţi în stare să întregiţi (reparat+vopsit) nici măcar PISTELE de bicicletă de pe faleză, dar visaţi la benzi unice pentru transportul în comun!

    Raportează
  • postat de rocky Marți, 19 Martie 2019 11:01 193.230.156.*** Link la comentariu
    0
    3

    Zona micro 39 - 13 ar avea si ea nevoie de trolebuze sau acolo a "e moldova galatiului" si sa trebuie sa se trezeasca cineva sa faca un metru de fir de contact de troleu ca sa fie atentionata primaria ca in acea zona a galatiului este nevoie de un mijloc de transport electric gen troleu !!!
    Apoi, spunea cineva de autobuze electrice. Ce frumos suna dar daca analizam mai detaliat problema o sa vedem ca autobuzul electric are nevoie de incarcare care poate dura o ora, timp in care ora respectiva trebuie acoperita de alte autobuze in grafic. Deci ne trebuie mai multe autobuze electrice care sunt mai scumpe ca un troleu. Apoi, durata de viata medie a acumulatoarelor e de vreo 4...5 ani si pretul lor unul pe masura (cateva mii de euro), asa ca, daca tragi linie, mai bine sta trolebuzul pt. ca RK la linia de contact se face la cca.20...25ani iar RK la statiile de redresare noi la cel putin 30 ani.
    O alta chestiune care ar trebui analizata de primaria Galati este transformarea traseelor de tramvaie existente, acolo unde e posibil, in trasee gen metrou usor, ca la Bucuresti. Spre exemplu, o ruta de asemenea tip si cu potential ar fi Galati - Smardan, pt. ca deja o parte din infrastructura exista. S-ar putea si: Galati - Vanatori (sat Costi) si chiar Galati Sendreni iar in interiorul orasului as pastra strict trolebuze si autobuze, pentru ca acolo unde se suprapune terasamentul tramvaie-ul cu a celorlalte mijloace auto, s-a demonstrat in timp o degradare accentuata a terasamentului si bani bagati cu carul - vedeti zona Cosbuc unde se suprapune cu centura ocolitoare a Galatiului, vedeti str. Basarabiei. Deci, as merge pe modelul cu plecari metrou usor din Galati spre cele trei puncte mentionate anterior, eventual pastrat traseul 39 de tramvai (dar reorganizat la cadru de metrou usor) si cam atat.
    Deci, idei privind dezvoltarea orasului sunt, important ca alesii nostri sa-si puna mintea la contributie sa le puna in aplicare.

    Raportează
  • postat de c Marți, 19 Martie 2019 10:25 86.123.138.*** Link la comentariu
    0
    11

    Sunt in continuare trasee de care isi bat joc, de exemplu autobuzul 17 care are un traseu destul de lung, face o ora de la metro la cantemir iar la ora 15, cand incepe sa iasa lumea de la serviciu nu vine si stam si asteptam ca prostii in statii de la ora 14:50 pana la 15:30. Nu mai spun ca pe traseul 17 baga toate rablele pe cale sa se dezmembreze in trafic! Ieri nici autobuzul 12 nu a mai venit cel care trebuia sa treaca la ora 15:12.

    Raportează
  • postat de HAHAHA Marți, 19 Martie 2019 09:58 194.105.20.*** Link la comentariu
    0
    10

    Pacat, mare pacat, ca nu pot pune caricatura cu activistul de partid care mergea in maini - in loc de maini avea picioarele - in loc de cap -un fund si in loc de fund ii statea capul !!!! NIMIC NU S-A SCHIMBAT, doar oamenii au uitat !!!!

    Raportează
  • postat de x Marți, 19 Martie 2019 09:44 95.76.1.*** Link la comentariu
    1
    1

    Erată:

    Raportează
  • postat de Niste epigoni Marți, 19 Martie 2019 09:41 82.137.12.*** Link la comentariu
    3
    12

    O prostie care sa sluteasca si sa blocheze de tot orasul. Un mijloc de transport comunistoid, cu capacitate mica si greoi in trafic. Braila a scapat de el, noi il dezvoltam. Cea mai tare e linia de troleu prin intersectia bd Dunarea cu Brailei, adica si cu drumul de centura, prin sensul giratoriu ala micut, cu trafic greu, cu tiruri ... Pai mergeti si vedeti cum se circula si in prezent.
    Troleul se preteaza pe artere lungi si drepte cum ar fi str. Traian si Cosbuc, dar despre ele nu se zice nimic.
    Eu m-am convins, ganditorii astia le fac din birou, fara legatura cu realitatea si nevoile reale. Altfel ar vedea cum se circula pe la turn tv si blocajele zilnice pana in faleza superioara. Care ar trebui sa fie o varianta ocolitoare, rapida.
    Ah, da. Acum facem banda de circulatie pe linia de tramvai, dar o banda o rezervam pentru autobuze si troleibuze.
    Pai concluzia e clara, gandirea trebuie sa fie invers: trebuie dezvoltata reteaua de tramvai (iarasi exemplul cel mai apropiat e Braila). Deja s-a facut prostia si s-au scos multe linii de tramvai in loc sa fie reabilitate. Prostie dar si rau intentionat.

    Raportează
  • postat de X Marți, 19 Martie 2019 09:07 213.233.101.*** Link la comentariu
    3
    35

    Nici nu am citit articolul...am vazut poza si mi-a ajuns...
    cum se poate sa circule doua trolebuze unul in spatele celuilalt si apoi sa stai 15 minute sa vina altu ? ambele au mai mult de jumatate de traseu comun cum nu se poate sa fie decalate la 5 minute unu de altu ?!?1? sa existe o fluiditate ? Vreau sa imi raspunda Transurb cum se poate ca in oras sa gasesc 2-3 autobuze in statie mergand pe brailei jumatete de oras fund in fund.....unde este fluiditatea in transport ? chiar nu au oameni care pot proiecta un program de circulatie in care sa nu se suprapuna in statii ?!

    Raportează
  • postat de Sociofobul™ Marți, 19 Martie 2019 08:39 89.136.4.*** Link la comentariu
    5
    25

    „Deşi unii şoferi vor fi nemulţumiţi, dacă vom avea o alternativă modernă şi rapidă de transport, vor exista motive să ne lăsăm maşinile personale acasă” și să ne înghesuim în „igienicele” mijloace de transport în comun cu „preferații” primăriei (cei cu abonamente de 1 leu)…

    Raportează
  • postat de Electricianul de serviciu Marți, 19 Martie 2019 07:49 95.76.59.*** Link la comentariu
    3
    26

    O alternativă modernă de transport, o reprezintă utilizarea autobuzelor ELECTRICE ! Acestea nu au nevoie de fir aerian de alimentare cu energie electrică și deci pot circula pe orice traseu fără a fi necesară infrastructura electrică.

    Raportează
  • postat de x Marți, 19 Martie 2019 07:47 95.76.1.*** Link la comentariu
    2
    22

    Multă vorbă, puțină gândire



    Am multe de spus/scris.

    Azi încep cu ... prima observație:

    Să ne imaginăm strada Traian, partea cu tramvai, deja "proiectată" a aveam o bandă specială numai pentru acestea și taxiuri.

    Cum troleibuzele nu pot merge pe banda a doua ("ocupată" deja cu alți participanți la trafic), pare logic ca acestora să le fie rezervată prima bandă.

    Cum Traian-ul n-are decât două benzi pe sens ... pe unde vor merge restul de participanți la trafic?

    La mai multă glagore!



    PS. La altora "meritul" de a se referi la Domnească.

    Raportează
  • postat de Dani Marți, 19 Martie 2019 05:53 5.13.166.*** Link la comentariu
    2
    18

    NU-I aceasi firma care a facut si semaforizarea?

    Raportează
  • postat de Galatean Marți, 19 Martie 2019 03:51 5.13.209.*** Link la comentariu
    4
    22

    Benzi unice? Ok, dar unde???

    Vizavi de Spitalul Judeţean unde maşinile parcate NEREGULAMENTAR blocând BANDA 1 doar pentru că au 2 roţi în parcare şi restul pe BANDA 1 ????

    Şi de ani şi ani de zile nicio măsură???
    Datorită Poliţiei Locale incompetente??

    Dar la Mall Dunărea? După staţia taxi???

    Dar după Dana spre Tecuci???

    Dar la Laura /Raufaissen ???

    Dar de la fost Stirex până fost Agenţia voiaj???

    Dar vizavi IPJ până la Palatul Justiţiei???

    TOATE aceste locaţii autoturisme blochează BANDA 1 de circulaţie auto autobuzele circulă pe BANDA 2 !!

    EGAL incompetenţa Poliţiei Locale plus Rutiere.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.