Drumul de centură va pune în mişcare economia Galaţiului
Foto: Ovidiu Amălinei

Drumul de centură va pune în mişcare economia Galaţiului
Evaluaţi acest articol
(21 voturi)

Proiectul de extindere şi modernizare a Drumului de centură al municipiului Galaţi, în valoare de aproape 30 milioane de euro, a fost lansat marţi, 9 aprilie, la sediul CJ Galaţi. Investiţia este rezultatul unui parteneriat între CJ Galaţi şi Primăria Galaţi, fiind cel mai amplu proiect de infrastructură rutieră din judeţul Galaţi din ultimele decenii.

La capătul unui "maraton" ce a presupus realizarea într-un timp foarte scurt a documentaţiei şi studiilor tehnice, obţinerea avizelor, adoptarea unor hotărâri de CJ şi CL, proiectul "Extindere şi modernizare variantă ocolitoare a municipiului Galaţi" a reuşit să prindă o finanţare din fonduri europene în cadrul apelului SUERD, al Programului Operaţional Regional. Bugetul total al proiectului este de 135,2 milioane de lei, din care asistenţa financiară nerambursabilă este de 132,5 milioane de lei, iar confinanţarea asigurată de CJ Galaţi este de 2,7 milioane de lei.

"Proiectul acesta este rezultatul unei munci de echipă - CJ Galaţi şi Primăria Galaţi - în care cele două UAT-uri au reuşit să se armonizeze şi să demareze acest proiect atât de aşteptat şi de necesar la Galaţi", a arătat preşedintele CJ Galaţi, Costel Fotea. La rândul său, primarul Ionuţ Pucheanu, a punctat şi impactul pe care îl va avea în plan economic implementarea acestui proiect: "Oriunde s-au demarat proiecte de o asemenea anvergură, s-a generat şi o dezvoltare a mediului de afaceri; ne dorim ca acest lucru să se întâmple şi la Galaţi". Nu în ultimul rând, directoarea Agenţiei pentru Dezvoltare Regională (ADR) Sud-Est, Luminiţa Mihailov, a amintit de abordarea inovativă a acestui proiect, atât în ceea ce priveşte soluţia de finanţare, cât şi soluţiile tehnice identificate.

Infrastructură pentru dezvoltare

După cum v-am informat în paginile ziarului nostru, proiectul Drumului de centură, ce va avea aproape 11 km, vizează lărgirea la patru benzi a arterelor rutiere, cinci sensuri giratorii, asigurarea tuturor elementelor de siguranţă rutieră, trotuare, piste pentru biciclişti etc., dar elementul cel mai spectaculos va fi construirea unui pod hobanat, ce va permite inclusiv scurtarea Drumului de centură iniţial cu 2,6 km, ceea ce va însemna costuri mai reduse pentru transportatori. Beneficiile, în plan economic, nu se opresc aici. Lucrările înseamnă, până la urmă, bani care intră în mediul de afaceri local, fie că e vorba de firmele de construcţii, furnizorii de utilităţi, de crearea de noi locuri de muncă, de taxele şi impozitele care se vor regăsi în dezvoltarea altor sectoare. "Direct sau indirect, întregul judeţ Galaţi va beneficia de acest proiect, de legăturile mai sigure şi mai rapide care vor fi asigurate cu reţeaua de drumuri naţionale", a arătat preşedintele CJ, Costel Fotea. Conform studiilor realizate în cadrul proiectului, printre beneficiarii direcţi sau indirecţi se vor număra majoritatea agenţilor economici din zona Galaţiului. Aici intră inclusiv creşterea accesibilităţii în zonele industriale ale oraşului, la Zona Liberă şi porturile comerciale, vama Giurgiuleşti, dar şi de creşterea mobilităţii pentru transportatori spre zona legumicolă Zătun-Tuluceşti şi Lunca Joasă a Prutului Inferior.

Proceduri de achiziţie

În cadrului proiectului, procedurile de achiziţie - proiectare şi execuţie a lucrărilor - au fost demarate, cu clauză suspensivă, încă din 2018, în prezent fiind în curs de finalizare procedura de evaluare tehnico-economică a ofertelor. În cursă au intrat trei asocieri de firme şi un ofertant unic, în total fiind însă vorba de nu mai puţin de 26 de agenţi economici din România, dar şi din Italia, Bulgaria şi Austria. Dacă nu vor apărea sincope, vom putea avea un câştigător până mijlocul lunii mai. Firmele care vor câştiga contractul vor avea la dispoziţie şase luni pentru realizarea proiectului tehnic, astfel că în luna octombrie ar putea demara lucrările în teren. Conforma proiectului, termenul de finalizare a lucrărilor este mai 2022, dar acesta ar putea fi devansat dacă viitorul constructor va avea capacitatea de mobilizare necesară.

Citit 4853 ori Ultima modificare Joi, 11 Aprilie 2019 16:55

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.