Parcarea pe prima bandă, moft sau necesitate? Fluidizarea circulaţiei, în tandem cu respectarea legii
Foto: Iulia Kelt

Parcarea pe prima bandă, moft sau necesitate? Fluidizarea circulaţiei, în tandem cu respectarea legii
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Legea prevede ca vehiculele să fie conduse pe partea din dreapta a drumului, în sensul de circulaţie, cât mai aproape de marginea părţii carosabile, cu respectarea regulilor rutiere. De asemenea, când circulaţia se desfăşoară pe două sau mai multe benzi de mers, acestea se folosesc de către şoferi în funcţie de intensitatea traficului şi viteza de deplasare, având obligaţia de a reveni pe prima bandă, dacă aceasta nu este destinată vehiculelor lente sau transportului public de persoane.

În Galaţi, însă, parcarea neregulamentară pe prima bandă a devenit un sport intens practicat. Motivul, cel puţin unul des invocat, ar fi lipsa locurilor de parcare. Multiple sesizări cu privire la această situaţie ajung şi pe adresa redacţiei noastre, oamenii dorindu-şi o soluţionare care să ne aducă cât mai aproape de respectarea Codului Rutier.

Acest mod de a parca conduce, de multe ori, la blocarea benzii destinate virajului la dreapta, lucru care se întâmplă chiar şi în cazul existenţei unui semafor. De aceea, şoferii care vor să facă la dreapta, vin pe banda a doua, care este destinată doar mersului înainte. Situaţiei i se adaugă obstrucţionarea vizibilitităţii, cu risc ridicat de accidente, plusată de claxoanele celorlalţi participanţi la trafic, lipsiţi de bun simţ şi de înţelegere. Acesta este tabloul zilnic al traficului gălăţean, care se desfăşoare pe multe străzi secundare, dar şi principale. Printre ele menţionăm: Bălcescu, Eroilor, Movilei, Nae Leonard, Doja, Siderurgiştilor, Saturn, Prelungirea Traian, Dumbrava Roşie şi lista poate continua. Astfel, criza locurilor de parcare face ravagii, transformând întregul oraş într-o imensă parcare.

Conform evidenţelor municipalităţii, în municipiul Galaţi există aproximativ 18.200 locuri de parcare rezidenţiale, 2.000 de locuri de parcare cu plată, aflate în administrarea societății Gospodărire Urbană, şi 91.751 de autoturisme, fără a mai pune la calcul autoturismele mixte şi autoutilitarele. Prin urmare, din cauza deficitului major al locurilor de parcare cu care ne confruntăm, proprietarii de autovehicule parcheaza, de nevoie, în locuri nepermise, precum spatii verzi, trotuare, scuaruri, luând cu asalt, mai ales, prima bandă de circulație.

Pentru a eradica acest fenomen, Poliţia Locală a aplicat multe amenzi contravenționale, însă cel mai bine ar fi ca aceast demers să meargă mână în mână cu realizarea unor locuri de parcare noi, astfel încât disputa asupra lor sa se diminueze, iar traficul gălățean să se desfășoare în condiții de siguranță, atât pentru cei aflaţi la volan, cât şi pentru pietoni.

Biroul de presă al Primăriei Galati ne-a comunicat, la solicitarea noastră, că proiectele municipalității cu privire la crearea unor locuri de parcare noi sunt în plină desfăşurare, dar că, de multe ori, există situaţii în care, deşi au posibilitatea de a parca legal, şoferii gălăţeni au o apetenţă aparte de a parca pe prima bandă. În concluzie, bunul simţ ar trebui să reprezinte un ingredient esenţial pentru ca reţeta parcărilor regulamentare să fie una completă şi funcţională, alături de interesul manifestat de autorităţi.

"Sunt situații în care conducătorii auto, deși au posibilitatea să parcheze autoturismul în apropierea locului unde au nevoie să ajungă, preferă tot prima bandă de pe carosabil. Cât privește demersul municipalității de a crea noi locuri de parcare, vă rugăm să luați în considerare proiectul nostru de construire a primei parcări multietajate din oraș, în apropierea blocului de locuințe R5, unde vor fi create 214 locuri de parcare, continuarea lucrărilor de reabilitare a interioarelor de cartier, unde este prevăzută identificarea de noi locuri de parcare și realizarea lor acolo unde este spațiu (exemplu: zona Colegiului "Al.I.Cuza" din Țiglina I, unde s-au amenajat peste 80 de locuri de parcare), proiectul de investiții din apropierea Colegiului "C.Negri", care a generat peste 120 de spații pentru parcarea autoturismelor. În curând vor fi terminate și lucrările din zona CNMK, unde, de asemenea, vor fi puse la dispoziția cetățenilor 365 de noi locuri de parcare", ne-a comunicat Biroul de presă al Primăriei Galaţi.

Citit 7037 ori Ultima modificare Luni, 08 Iulie 2019 01:24

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.