Fonduri europene pentru reabilitarea blocurilor

Fonduri europene pentru reabilitarea blocurilor
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Pentru ca Primăria municipiului Galaţi să poată accesa fonduri europene în vederea reabilitării blocurilor de locuinţe este nevoie de iniţiativa asociaţiilor de proprietari. Acestea trebuie să intre în parteneriat cu administraţia locală. Vestea bună pentru cei care îşi doresc să beneficieze de programul de creşterea eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe prin intermediul fondurilor europene este că tocmai a fost redeschisă o nouă linie de finanţare.

Primăria municipiului Galaţi are deja proiecte pentru reabilitarea cu bani europeni a 24 de blocuri. În implementare se află un proiect care vizează blocul D din Micro 13B şi blocul PR3A din Micro 21, în timp ce pentru alte două blocuri, G1 şi G8, din Micro 18, proiectele au fost finalizate. În total, valoarea proiectelor cu fonduri europene care vizează reabilitarea blocurilor este de peste 7 milioane de euro. Odată cu deschiderea unei noi linii de finanţare, Galaţiul are şansa de a accesa şi mai mulţi bani europeni pentru reabilitarea blocurilor.

Numai că, pentru întocmirea documentaţiei tehnice necesare, este nevoie de hotărârea adunării generale a asociaţiei, prin care aceasta îşi dă acordul pentru reabilitarea blocului, precum şi tabelul cu semnăturile a cel puţin 2/3 dintre proprietari, documente care trebuie depuse şi înregistrate la primărie.

Ulterior, municipalitatea va face comanda la licitaţie proiectarea şi în urma acesteia se va putea întocmi cererea de finanţare.

Conform datelor oficiale, până în acest moment, Primăria a realizat documentaţia pentru reabilitarea a 19 blocuri de locuinţe pentru asociaţiile de proprietari care şi-au deja manifestat dorinţa de a intra în parteneriat cu municipalitatea în vederea accesării de fonduri europene. Totodată, sunt în pregătire documentaţiile pentru alte zece blocuri.

Important este că, în cadrul proiectelor, 60 la sută din totalul cheltuielilor provine din Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat, în timp ce 25 la sută revine asociaţiilor de proprietari, iar 15 la sută se poate asigura de la bugetul local. Primăria municipiului Galaţi a venit în sprijinul asociaţiilor, astfel încât prin hotărârea Consiliului Local, familiilor cu un venit sub salariul mediu net pe economie le-au revenit 3,5 la sută din cheltuieli ce pot fi achitate timp de zece ani.

Citit 6675 ori Ultima modificare Marți, 25 Februarie 2020 12:33

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.