Trafic de 8,45 milioane de tone marfă prin porturile Dunării Maritime

Trafic de 8,45 milioane de tone marfă prin porturile Dunării Maritime
Activitatea portuară, cu suişuri şi coborâşuri
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Traficul de mărfuri prin porturile din Galaţi, Brăila şi Tulcea aflate în subordinea Administraţie Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi a fost, în 2020, de 8,45 milioane de tone marfă, în scădere cu aproape 11 la sută faţă de anul precedent, rezultă din datele prezentate de companie. Pe de altă parte, dacă în porturile din Brăila şi Tulcea au fost înregistrate scăderi ale traficului, prin portul Galaţi au trecut mai multe mărfuri.

Principalul motor al transporturilor în porturile Dunării Maritime sunt fluxurile de marfă ce au legătură cu activitatea combinatului siderurgic, fie că e vorba de transporturile de materii prime sau transporturile de produse finite.

"A fost un an greu economic, dar transporturile de marfă au fost afectate în mai mică măsură decât alte domenii, bazate pe consum. Prin Portul Mineralier, transporturile de minereu de fier pentru Liberty Galaţi, de exemplu, s-au păstrat la cote asemănătoare, iar traficul, per ansamblu, chiar a înregistrat o creştere. Tot la Galaţi, Port Bazinul Nou şi Port Docuri s-au axat pe transportul de agregate din piatră, îngrăşăminte, cereale, produse siderurgice, dar au fost într-o uşoară scădere. În Portul Brăila s-a făcut simţită scăderea traficului de cereale, pe fondul unui an agricol mai puţin bun, iar în Portul Tulcea au fost scăderi generate în special de scăderea fluxurilor de marfă pentru combinatul de alumină Alum Tulcea", a precizat directorul general al APDM Galaţi, Alexandru Şerban.

Defalcat pe sucursalele APDM Galaţi, din traficul total de 8.452.626 de tone marfă ce a trecut prin porturile Dunării Maritime, "partea leului" a revenit porturilor din Galaţi, cu un trafic de mărfuri de 5.394.704 tone, în creştere cu 3,56 la sută faţă de anul precedent. Mai mult, traficul este cu 15 la sută peste estimările iniţiale ale operatorilor portuari. De asemenea, comparativ, traficul de mărfuri din ultimii cinci ani prin porturile din Galaţi a fost, în medie, de 4,3 milioane de tone.

Din volumul total de mărfuri ce a trecut prin Galaţi, Portul Mineralier ocupă primul loc în topul corespunzător anului 2020, cu un trafic general de mărfuri de 4.337.841 de tone, cu 6,3 la sută mai mult faţă de anul precedent. La rândul lor, Port Docuri şi Port Bazinul Nou, ambele parte a Grupului Metaltrade, şi-au adjudecat 386.064 tone marfă (-5,44 la sută), respectiv, 434.637 tone marfă (-1,06 la sută). De asemenea, prin Unicom Oil Terminal au trecut 158.448 de tone marfă, prin Transeuropa Port - 39.714 tone marfă, iar prin Portul Comercial - 38.000 tone marfă.

În ceea ce priveşte celelalte porturi de pe Dunărea Maritimă, la nivelul sucursalei Tulcea a APDM Galaţi s-a înregistrat un trafic de mărfuri de 1.401.971 tone marfă (-32,22 la sută), cea mai mare parte - 1.052.453 tone marfă - fiind transportată prin portul industrial şi cel comercial din Tulcea. La nivelul sucursalei Brăila a APDM Galaţi, traficul total de mărfuri în 2020 a fost de 1.655.951 tone (-25,19), recordul fiind deţinut, cu 1.102.197 tone de portul Măcin, care a surclasat portul Brăila, unde transporturile au fost de 553.154 tone marfă.

Citit 2241 ori Ultima modificare Sâmbătă, 30 Ianuarie 2021 02:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.