Rețea electrică inteligentă, în cele patru Țigline. Investiție majoră cu fonduri europene, aprobată
Foto: Marian Calestru

Rețea electrică inteligentă, în cele patru Țigline. Investiție majoră cu fonduri europene, aprobată
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Compania de Distribuție Energie Electrică România (DEER), parte a grupului Electrica, a anunțat că a primit aprobare pentru finanțarea din fonduri europene a trei proiecte de investiții privind modernizarea și dezvoltarea sistemului de distribuție. Printre aceste proiecte se numără și cel al realizării unui sistem de distribuție inteligentă în cartierele gălățene Țiglina I, II, III și IV.

Proiectul, despre care "Viața liberă" a scris încă din luna februarie, în articolul "Electrica vrea rețea inteligentă cu bani europeni în cele patru Ţigline", urmează a fi demarat după semnarea contractului de finanţare, având termenul estimat de finalizare în 2023.

Alături de proiectul "gălățean", celelalte două proiecte aprobate vizează lucrări similare în două cartiere din municipiile Oradea și Tg. Mureș. Împreună, cele trei proiecte de investiții au o valoare totală de 198 milioane de lei, din care 159 milioane de lei sunt fonduri nerambursabile prin POIM, diferența de 39 milioane de lei fiind reprezentată de contribuția companiei.

Întreruperile de curent din cartierele Țiglina I și II, în special, sunt, din păcate pentru zeci de mii de gălățeni, ceva la ordinea zilei.

În esență, sistemul inteligent de management va asigura procesarea informațiilor despre starea activelor rețelei de distribuție pe bază de risc, luând în considerare defectările, deranjamentele și incidentele. Printre rezultatele urmărite se numără reducerea timpilor de întrerupere a serviciului și a numărului de deranjamente și incidente cauzate de defectarea echipamentelor în timpul distribuției de energie, reducerea efectelor negative generate de întreruperi în continuitatea menținerii racordării la rețea a utilizatorilor și a costurilor de înlocuire a echipamentelor defectate în timpul serviciului. Se urmăresc, de asemenea, reducerea pierderilor tehnice și comerciale, reducerea duratelor de întrerupere a serviciului, atât planificate, cât și neplanificate, monitorizarea alimentării cu energie la nivelul consumatorului și intervenirea rapidă, de la distanță, pentru remedierea unor situații neplăcute pentru consumatori, inclusiv privind întreruperea distribuției de energie în cazuri justificate și repunerea acestuia în stare normală de utilizare. Nu în ultimul rând, sistemul inteligent va oferi posibilitatea tarifării diferențiate și atragerea consumatorului într-o strategie de educare spre reducerea consumului, care va duce, pe termen lung, la scăderea amprentei locale de bioxid de carbon și redistribuirea consumului spre surse regenerabile.

În teorie, totul sună bine. Să vedem și în practică ce va fi.

Citit 4702 ori Ultima modificare Miercuri, 11 August 2021 00:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.