Gălățenii, nemulțumiți de autobuzele vechi de pe trasee

Gălățenii, nemulțumiți de autobuzele vechi de pe trasee
Evaluaţi acest articol
(31 voturi)

După ce aşteaptă minute în şir autobuzul de care au nevoie, gălăţenii dependenţi de serviciile Transurb nu-şi pot ascunde nemulţumirea când văd că mijlocul de transport care intră în staţie este unul vechi, îmbâcsit de praf şi cu mirosuri grele. Unii chiar evită să se aşeze pe scaunele cu tapiţeria jegoasă, ruptă sau găurită, preferând să călătorească în picioare. Nu puţini sunt cei care acuză că, de când au început atât cursurile şcolare, cât şi cele universitare, autobuzele, tramvaiele şi chiar troleibuzele vechi sunt tot mai frecvente şi se întreabă unde sunt cele noi, dacă nu cumva sunt folosite la cursele convenţie. Transurb a răspuns la toate aceste întrebări.

Deşi în ultimii ani parcul auto al Transurb s-a înnoit, mijloacele de transport vechi, cu un confort scăzut şi o igienizare deficitară sunt o realitate în trafic. Iar gălăţenii nu sunt deloc încântaţi când trebuie să le folosească. Iată care sunt câteva dintre părerile oamenilor care au discutat cu noi:

Mirela, 30 de ani, salariată: „Mi se pare penibil să introduci aceste infecții de autobuze, sunt o mizerie, îți este și greață să te așezi pe scaunele alea la cum arată. Pe lângă faptul că sunt murdare, nu ai pic de aer când urci într-un astfel de autobuz. Nu înțeleg ce mai caută aceste autobuze pe trasee”.

Victor, 18 ani, elev: „Sunt teroare autobuzele astea. Îți vine să mai stai o oră în stație decât să urci în ele, sunt tot felul de mirosuri și foarte multe scaune pline de praf și mizerie. Mai bine să fie un autobuz mai full decât să stăm în conservele alea pe roți”.

Mihai, 42 de ani, contabil: „Sincer, nu pot să mă plâng, că am prins și mai nasoale decât astea, am mers cu unul cu ușa deschisă vreo trei stații, de am zis că ajung sub roți, iar șoferul motiva că nu merge sistemul de închidere. De ce nu ar putea să bage autobuzele mai vechi pe trasee care nu sunt așa de mult populate? Iar cele noi să rămână pe traseele de tip 11, 105 etc.”.

Ce am întrebat compania publică de transport

Încercând să aflăm motivele pentru care pe traseele din transportul public în comun sunt tot mai frecvente autobuzele vechi, am solicitat informaţii societăţii Transurb SA.

Am întrebat câte mijloace de transport vechi, SH, intră zilnic pe traseele de transport public în comun. Am mai cerut să ni se precizeze câte autobuze noi sunt folosite la cursele convenţie pe zi şi câte intră în transportul public.

De asemenea, am mai vrut să ştim câte curse convenţie asigură zilnic Transurb şi pentru ce agenţi economici.

Răspunsurile Transurb

„Privitor la numărul de autobuze vechi (SH) care ies zilnic pe traseele de transport public, vă comunicăm că, în vederea completării diagramei de transport în vigoare, dar și în funcție de numărul de autobuze noi care ar putea prezenta o defecțiune, pentru a asigura continuitatea graficelor de circulație, pot ieși în traseu în jur de 6-10 autobuze marca DAF, achiziţionate în anul 2016”, ne-a transmis operatorul.

De asemenea, a precizat că „autobuzele recent achiziționate nu sunt folosite la cursele convenție”.

„Cu privire la cursele convenție asigurate de către societatea Transurb, vă informăm că sunt efectuate un număr de 22 de curse/zi pentru Combinatul Liberty Galați, cinci curse/zi pentru Șantierul Naval Damen și mai sunt efectuate zilnic opt curse convenție pentru elevi.

De asemenea, menționăm că, din numărul total de 550.000 km (cu aproximație) efectuați lunar de mijloacele de transport public în comun, doar un procent de 14-18 la sută sunt efectuați cu autobuze SH. Procentul de până la sută la sută sunt kilometri efectuați cu autobuze și troleibuze cu o vechime cuprinsă între 1 și 5 ani”, ne-a mai comunicat compania de transport.

Citit 4521 ori Ultima modificare Luni, 05 Iunie 2023 07:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.