Cum sunt UMILIȚI gălăţenii de PRIMĂRIE. Obligaţi să stea la COADĂ de două ori pentru a-şi plăti taxele şi impozitele locale
Foto: Foto ”Viața liberă”, Marius Negri

Cum sunt UMILIȚI gălăţenii de PRIMĂRIE. Obligaţi să stea la COADĂ de două ori pentru a-şi plăti taxele şi impozitele locale
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

* Oamenii sunt obligaţi să stea la coadă de două ori pentru a-şi plăti taxele şi impozitele locale * Scârbiţi de tratamentul la care sunt supuşi, unii dintre gălăţeni aleg să plătească penalităţi de întârziere


"Acesta este modelul de maximă umilinţă a unui cetăţean, plătitor de taxe şi impozite la Primărie", ne-a spus, cu lacrimi în ochi, domnul Gheorghe Avram, făcând referire la modul în care înţelege municipalitatea să-şi trateze contribuabilii. Bărbatul ne-a vizitat, marţi, la redacţie, pentru a ne povesti cum sunt trataţi cei care merg să-şi achite taxele şi impozitele la Direcţia de Fiscalitate a Primăriei, care funcţionează în fostul sediu Romarta.

"Primăria a achiziţionat, cu ani în urmă, un sistem care dă bonuri de ordine şi am fost printre primii cetăţeni care s-au bucurat de acest lucru. Până anul trecut, sistemul a funcţionat, de anul acesta însă nu mai funcţionează. Trebuie să stai la rând, afară, cum stăteai pe vremuri la lapte, ca să iei bon de ordine", ne-a spus, revoltat, domnul Avram. Acesta ne-a povestit că, săptămâna trecută, a mers în audienţă la un director din Primărie, pentru a-i povesti cum oamenii sunt obligaţi să stea de două ori la coadă, destul de mult timp, pentru a putea să-şi achite dările. O dată, pentru a putea beneficia de bon de ordine şi, apoi, încă o dată, pentru a completa şi depune documentele. "Am vorbit cu domnul Stadoleanu şi i-am explicat fenomenul. A fost de acord până în momentul în care i-am spus să desfiinţeze coada, după care s-a sucit la 180 de grade. Este o tâmpenie ceea ce se întâmplă. Stai afară, la ditamai coada, ca să îţi vină rândul să iei bon de ordine. Tu vrei să dai bani şi ei te umilesc", a reclamat gălăţeanul.

Aceasta nu este însă singura sesizare pe care am primit-o. Mai mulţi cititori ne-au sunat sau ne-au trimis e-mailuri, astfel că ieri dimineaţă am mers la Direcţia de Fiscalitate, unde zeci de oameni aşteptau, la coadă, să intre în posesia unui bon de ordine. "Eu am plătit ieri, iar funcţionarul de la ghişeu a făcut o greşeală, mi-a oprit doar taxa de habitat, iar impozitul pe clădiri - nu. Trebuie să mai stau şi azi. Le-am zis că voi face reclamaţie, în care voi semnala cozile la care suntem obligaţi să stăm de atâtea ori şi mi-a zis, răstit, "du-te şi fă!"", ne-a spus o doamnă, aprobată de mai multe persoane.

Oamenii reclamă şi atitudinea unora dintre angajaţii de la ghişee, care ţipă la contribuabili şi le răspund în doi peri. "Dacă nu aţi făcut cererea, de ce aţi venit la ghişeu? Mergeţi şi completaţi cererea, nu e problema mea. Asta mi-a spus o doamnă de la ghişeu, în condiţiile în care nici nu avusesem timp să completez documentele, pentru că abia intrasem, abia găsisem cererile pe care trebuia să le completez. În schimb, la al doilea ghişeu la care am fost, chiar dacă a trebuit să mă duc la xerox să mai fac copie după acte, mi s-a vorbit frumos, nu am mai stat la rând pentru că mi-a dat bonul înapoi", ne-a povestit un tânăr.

Domnul Gheorghe Avram ne-a spus că, în aceste condiţii, cu riscul de a fi penalizat, preferă să amâne plata taxelor şi impozitelor!

Primăria nu poate mai mult!

"La Direcţia de Taxe şi Impozite Locale există ghişee speciale pentru informarea şi îndrumarea contribuabililor care au de depus declaraţii conform noului Cod Fiscal. Plata efectivă a obligaţiilor fiscale se face la alte ghişee, întrucât, potrivit legii, banii nu pot fi încasaţi decât de casieri acreditaţi. Activitatea Direcţiei de Taxe şi Impozite Locale a fost optimizată la maximum, în această perioadă, având în vedere că se apropie termenul limită (31 martie) până la care contribuabilii mai pot beneficia de bonificaţia de 10 la sută la plata integrală a taxelor şi impozitelor aferente anului 2016. Toate cele 11 ghişee de lucru cu publicul sunt deschise, la care se adaugă centrele de cartier (Micro 18 şi 39), precum şi cel destinat agenţilor economici, din strada Basarabiei. Lucrăm cu tot personalul acreditat pe care îl avem. În privinţa comportamentului necuviincios al unor lucrători de la ghişee, dezaprobăm astfel de practici şi le recomandăm cetăţenilor nemulţumiţi să facă reclamaţii nominale pentru fiecare caz în parte, pentru a putea lua măsuri împotriva celor care manifestă comportamente neconforme cu Codul de conduită. Profităm de ocazie pentru a le reaminti contribuabililor că pot evita aglomeraţia de la ghişee plătind online taxele şi impozitele. ID-ul şi parola se pot obţine tot online, trimiţând o cerere şi o copie după actul de identitate al titularului de rol fiscal, scanate, la adresa de e-mail Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea.", ne-a transmis Biroul de Presă al Primăriei.

Prin urmare, gălăţeni, înarmaţi-vă cu răbdare, căci autorităţile nu pot mai mult.

Citit 6200 ori Ultima modificare Luni, 02 Ianuarie 2023 11:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.