Cum vin banii la bugetul local/ Primăria a găsit "recuperatori" pentru 20,7 milioane de lei
Foto: Anca Melinte

Cum vin banii la bugetul local/ Primăria a găsit "recuperatori" pentru 20,7 milioane de lei
Evaluaţi acest articol
(5 voturi)

Lansată în iunie anul trecut, licitaţia organizată de Primăria municipiului Galaţi pentru achiziţia de servicii de consultanţă de specialitate pentru recuperarea taxei pe valoare adăugată (TVA) aferentă unor obiecte de investiţii derulate în perioada 2006-2013, a ajuns la final. „Recuperatorul” este compania PricewaterhouseCoopers România (PwC), cu care municipalitatea urmează să semneze contractul, evident dacă nu vor apărea contestaţii.

Evenimentul a fost subiectul unei conferinţe de presă organizate ieri de primarul Marius Stan, alături de care s-au aflat reprezentantul PwC, Daniel Anghel, city-managerul Aurel Vlaicu, directorul general al Direcţiei Buget-Finanţe din cadrul Primăriei, Daniel Stadoleanu, şi consilierul local independent Gigel Caliga.

Trebuie spus, însă, că ideea de a recupera TVA i-a fost sugerată Primăriei de către consultanţii PwC, care, împreună cu avocaţii firmei sale corespondente de avocatură, D&B David şi Baias, au realizat, la începutul mandatului lui Marius Stan, un audit pentru care municipalitatea a plătit 150.000 de euro.

Procedură anevoioasă

Aleşii locali şi-au dat acceptul ca Primăria să achiziţioneze aceste servicii la finele anului 2013! "Municipiul Galaţi a realizat în perioada 2006-2013 investiţii însemnate în obiective care ulterior au fost concesionate în vederea prestării de servicii publice. Valoarea totală a acestor investiţii este de 129.931.000 de lei, din care TVA deductibil estimat este de 20.745.000 de lei. Atragerea de venituri suplimentare la bugetul local constituie o preocupare", se arăta în documentul semnat de primarul Marius Stan care însoţea hotărârea. Edilul explica faptul că în Primărie nu există personal specializat în astfel de operaţiuni şi că va fi nevoie de o analiză completă a operaţiunilor investiţionale, de asigurarea corectitudinii facturilor şi a documentelor justificative de achiziţii, pentru că rambursarea TVA va fi acordată în baza unei inspecţii fiscale ce va avea drept scop verificarea activităţilor economice desfăşurate şi a corectitudinii tranzacţiilor pentru care s-a solicitat rambursarea de TVA.

"După proceduri care au necesitat nefiresc de mult timp, suntem în faza finală şi pentru aducerea banilor la buget prin recuperare TVA. Am stat nu mai puţin de un an la ANRMAP, pentru a da clarificări cerute. A mai durat un an lămurirea contestaţiilor făcute de ceilalţi parteneri, lucruri de neînţeles. Legislaţia destul de vulnerabilă a permis unuia dintre contestatari să trimită un plic gol. Rea voinţă! Important este că după doi ani şi jumătate am trecut de toate barierele. Mi se pare enorm de mult!", a explicat Stan.

Edilul a ţinut să-l felicite pe Gigel Caliga care s-a implicat în acest demers, alături de directorul Stadoleanu şi de echipa din Primărie: „Rămâne cel mai eficient consilier dintre toţi”.

Cât va costa recuperarea

În momentul în care a lansat licitaţia, Primăria îşi propusese să cheltuiască 2 milioane de lei, din fonduri bugetare, pentru a recupera cele 20,7 milioane. Potrivit reprezentantului PwC, Daniel Anghel, plata va fi un onorariu de succes: „Menţionez că, teoretic, contractul are valoare zero. În măsura în care putem să recuperăm, conform elementelor legale, suma respectivă, atunci şi onorariul de succes va funcţiona. Onorariul este un procent din suma recuperată. Dacă nu putem să recuperăm nimic, rămânem în continuare prieteni şi ne strângem mâna!”.

Citit 2984 ori Ultima modificare Luni, 02 Ianuarie 2023 12:16

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.