Mai multe PROBE pentru candidaţii care aspiră la PERMISUL DE CONDUCERE

Mai multe PROBE pentru candidaţii care aspiră la PERMISUL DE CONDUCERE
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Testarea în poligon şi cea pe timp de noapte sunt cele două elemente de noutate propuse de un parlamentar pentru modificarea legislaţiei în domeniu


Veşti mai puţin bune pentru cei care intenţionează, în viitor, să devină şoferi cu acte în regulă! Examinarea pentru carnetul care dă dreptul de a sta la volanul unei maşini s-ar putea desfăşura după regulile existente în urmă cu mai bine de 25 de ani în România, datorită iniţiativei unui parlamentar PSD, care a depus zilele trecute, la Camera Deputaţilor, un set de modificări la actul normativ.

Cele două puncte în plus adăugate pe lista amendamentelor se referă la reintroducerea examinării în poligon şi a celei pe timp de noapte, chestiuni de care cei care au obţinut permisele de 26 de ani încoace au fost scutiţi, la iniţiativa şefilor de la Interne de la acea vreme. "Astfel, pentru a obţine permisul de conducere, vor fi obligatorii atât proba teoretică, cât şi trei probe practice: proba de condus în poligon, proba practică de traseu în localitate şi proba practică pe timp de noapte. Am toată încrederea că toţi colegii parlamentari vor conştientiza faptul că o asemenea modificare legislativă este un imperativ şi că trebuie să o adoptăm cât mai curând", a menţionat deputatul PSD  Florin Gheorghe, prin intermediul unui comunicat de presă, citat de Mediafax.

În prezent, candidaţii la permisul de conducere trebuie să treacă prin două probe, la finalizarea cursurilor teoretice şi practice: cea de „sală” şi cea de traseu.

Poligonul, esenţial pentru o bună pregătire

Este opinia mai multor voci autorizate în domeniu, care au cunoştinţă de modalitatea de instruire a viitorilor şoferi atât înainte de '89, cât şi după Revoluţie. Relaxarea condiţiilor în care se fac în prezent examinarea şi şcolarizarea are ca rezultat o slabă pregătire a conducătorilor auto, ceea ce duce, automat, la creşterea numărului de accidente.

"Pregătirea în poligon şi mai apoi examinarea în acest cadru era extrem de bună şi este păcat că s-a renunţat la ea. La fel ca şi pregătirea şi testarea în condiţii meteo dificile. În Galaţi erau patru-cinci poligoane, unde se făcea o foarte bună pregătire profesională, se învăţau manevre esenţiale pentru conduita în trafic, pentru cunoaşterea maşinii. Acum totul este superficial, învaţă câteva mişcări, se duc la examen, unde sunt testaţi câte zece minute şi, gata, au permis. Înainte de '89, proba practică cel puţin 15 minute şi putea ajunge până la 30 de minute. Atunci se putea vedea cu adevărat cât de pregătii sunt candidaţii", ne-a precizat Ştefan Gherasim, fost instructor auto şi director al ACR, filiala Galaţi.

Conform situaţiilor raportate de Serviciul Permise şi Înmatriculări Galaţi, puţin peste 50 la sută din numărul total de candidaţi înscrişi la examinare ajung să treacă de proba practică, judeţul nostru situându-se, la acest capitol, sub media pe ţară.

Citit 9961 ori Ultima modificare Marți, 03 Ianuarie 2023 06:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.