MODERNIZARE cu răzgândiri, pe strada Anghel Saligny. Autorităţile joacă "alba-neagra" cu linia de tramvai
Foto: Foto ”Viața liberă”, Marius Prisacariu

MODERNIZARE cu răzgândiri, pe strada Anghel Saligny. Autorităţile joacă "alba-neagra" cu linia de tramvai
Evaluaţi acest articol
(13 voturi)

Nu ne mai trebuie, renunţăm la ea! Ba nu, avem nevoie, o punem la loc! Aprobăm costurile, organizăm licitaţie, apoi ne răzgândim: nu, nu mai e nevoie de linie de tramvai pe strada Anghel Saligny, între Basarabiei şi Siderurgiştilor.

Pare o glumă, dar nu e! Fix aşa au tratat autorităţile modernizarea acestei artere a oraşului, finanţată cu bani împrumutaţi de la Banca Europeană pentru Reconstrucţie şi Dezvoltare (BERD). Demarată pe 29 februarie 2016, modernizarea arterei Anghel Saligny, pe tronsonul cuprins între străzile Gheorghe Asachi şi Basarabiei, care costă 17,9 milioane de lei fără TVA, şi este executată de Tancrad, ar fi trebuit să dureze, conform graficului de lucrări anunţat de Primărie, 12 luni.

Numai că, pe 20 octombrie 2016, în timp ce investiţia era în toi, prin votul aleşilor locali, indicatorii tehnico-economici ai lucrării au fost majoraţi cu aproape 2 milioane de euro. Ce s-a întâmplat? Autorităţile au decis că trebuie repusă linia de tramvai, la care se renunţase: "La solicitările repetate ale SC Transurb SA şi din reanalizarea condiţiilor de transport a tramvaielor din zona Anghel Saligny - Basarabiei - sens giratoriu Piaţa Energiei s-a stabilit că este necesară menţinerea liniei de tramvai pe tronsonul strada Siderurgiştilor - strada Basarabiei", se arăta în decizia votată. Hotărârea prevedea lucrări de reabilitare a liniilor de tramvai pe tronsonul de stradă cuprins între Basarabiei şi Siderurgiştilor, pe lângă lucrările aprobate iniţial, pe o lungime de 450 metri liniari.

Licitaţie iniţiată, apoi anulată

Pe 3 ianuarie 2017, Primăria a scos la licitaţie contractul pentru reabilitarea liniilor de tramvai pe tronsonul de stradă cuprins între Basarabiei şi Siderurgiştilor, cu o valoare estimată de 7,2 milioane de lei şi criteriu de atribuire „preţul cel mai scăzut”.

Pe 26 ianuarie, surpriză!, licitaţia a fost anulată de Serviciul Electronic de Achiziţii Publice. Motivul? Se pare că ofertanţii au cerut clarificări, iar răspunsurile primite de la Primărie au dus la modificarea indicatorilor principali, adică a costurilor. Ba, mai mult, specialiştilor în achiziţii li s-a părut că formulările din caietul de sarcini duceau la „restrângerea concurenţei”.

În mod normal, autorităţile ar fi trebuit să refacă documentaţia licitaţiei şi să o ia de la capăt, dar acest lucru nu se va mai întâmpla, pentru că au ajuns la concluzia că investiţia cu pricina e mai degrabă „un moft”.

Ne-ar fi costat prea mult

Adevăratul motiv pentru care se renunţă la repunerea liniei de tramvai este, însă, financiar. Modernizarea străzii Salingy este finanţată din creditul de o sută de milioane de lei, contractat de fosta administraţie de la BERD. Banca impune autorităţilor să respecte termenele de execuţie a lucrării şi orice depăşire a duratei, implicit necheltuirea banilor din credit, este penalizată scump.

„În momentul de faţă, dacă am fi mers în continuare pe licitaţie, ieşeam din perioada de acordare a creditului de către BERD şi am fi plătit penalităţi foarte mari, pe care, ulterior, Curtea de Conturi ar fi putut să ni le impute”, ne-a declarat primarul Ionuţ Pucheanu.

Vestea bună este că, potrivit edilului, până la sfârşitul acestei luni, modernizarea arterei va fi finalizată, iar ulterior, după ce se vor închide porii asfaltului, se va aplica marcajul rutier.

Citit 11597 ori Ultima modificare Sâmbătă, 17 Iunie 2023 08:53

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.