Evaluaţi acest articol
(8 voturi)
11 comentarii

Lansate în ianuarie anul acesta de Primăria Galaţi, trei licitaţii pentru modernizarea unor străzi - investiţii a căror valoare totală estimată depăşeşte 7 milioane de euro - zac şi acum anulate în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice (SEAP).

Două dintre licitaţii vor fi reluate după ce documentaţiile vor fi refăcute, celei de-a treia i se va pune cruce. Gălăţenii pierd de două ori: banii cheltuiţi pe documentaţii şi timpul scurs până la iniţierea şi atribuirea noilor licitaţii.

Modernizare de 5,6 milioane de lei


Aprobată de aleşii locali în 2014, modernizarea străzilor Cerealelor şi dr. Alexandru Carnabel (între arterele Basarabiei şi Vasile Alecsandri), a fost scoasă, în ianuarie 2017, la licitaţie. În februarie, achiziţia publică a cărei valoare estimată este 5.647.106 de lei a fost anulată. Potrivit SEAP, Primăria a fost obligată să anuleze procedura după ce i s-au cerut numeroase clarificări, iar răspunsurile pe care le-a dat au adus modificări majore la caietul de sarcini al licitaţiei, „care au ca efect schimbarea indicatorilor principali ce caracterizează rezultatul contractului”.

La solicitarea noastră, Primăria ne-a comunicat că proiectul tehnic şi caietul de sarcini au fost întocmite de SC ATU Consulting SRL şi că nimeni nu va răspunde pentru anularea licitaţiei: „La această dată proiectantul a completat şi actualizat caietul de sarcini, fără a fi influenţată valoarea iniţială de licitaţie stabilită pe baza preţurilor de piaţă. Nu au fost aplicate penalităţi proiectantului întrucât termenul de predare a documentaţiei a fost respectat şi nu sunt prevăzute clauze contractuale pentru aplicarea penalităţilor ca urmare a anulării licitaţiei”.

Rămâne de văzut când va fi lansată din nou licitaţia pentru acest dublu obiectiv de investiţii şi dacă nu va avea aceeaşi soartă.

Lucrare de 19,6 milioane de lei


Licitaţia pentru un contract cu o valoare estimată de 19.645.636 de lei este, de asemenea, anulată. Obiectul contractului îl constituie reabilitarea străzii Basarabiei, pe tronsonul cuprins între arterele Traian şi Mihai Bravu, o primă etapă a unui proiect mult mai amplu - „Reabilitare infrastructură de transport inclusiv viaducte, axa E-V”. Potrivit SEAP, şi de această dată răspunsurile la clarificările cerute de potenţialii constructori interesaţi de contract au adus schimbări majore în caietul de sarcini al licitaţiei, având ca efect schimbarea indicatorilor principali, adică a costurilor. Mai mult, anumite aspecte netrecute în fişe au determinat „restrângerea concurenţei”.

Conform Primăriei, pentru acest obiectiv a fost întocmit proiectul tehnic şi caietul de sarcini de către Proiect SA. „Printr-o adresă din 22 februarie 2017, Transurb SA solicită reanalizarea posibilităţii desfiinţării traseelor de tramvai. Ca urmare, pe tronsonul străzii Basarabiei, situat între strada Traian şi strada Mihai Bravu, propus pentru modernizare, şi pentru care există proiect tehnic, nu se mai justifică linia de tramvai. Astfel nu mai sunt necesare lucrările de reabilitare a căii de rulare tramvai şi a firului de contact, şi pentru excluderea lor din proiect este necesară refacerea documentaţiei corespunzător noilor cerinţe. Procedura de achiziţie va fi reluată după refacerea documentaţiei”, ne-a răspuns Primăria.

Nici în acest caz nu au fost aplicate penalităţi proiectantului ca urmare a anulării licitaţiei. Potrivit datelor noastre, pentru documentaţia acestei investiţii Primăria a plătit 119.000 de lei fără TVA.

Contract de 7,2 milioane de lei, la coş


Ce-a de-a treia licitaţie anulată viza modernizarea străzii Anghel Saligny, între Basarabiei şi Gheorghe Asachi, cu o valoare estimată de 7.279.167 de lei. „Pentru acest obiectiv a fost întocmit proiectul tehnic şi caietul de sarcini de către Proiect SA. Pe parcursul derulării achiziţiei au existat un număr mare de solicitări de clarificări la documentaţie, care au condus la anularea procedurii. Din reanalizarea situaţiei traficului pe acest tronson de stradă s-a stabilit că renunţarea la linia de tramvai va conduce la economii substanţiale la bugetul local. Procedura de achiziţie nu va fi reluată”, ne-a comunicat Primăria. Potrivit datelor noastre Primăria a cheltuit 106.800 de lei fără TVA pentru documentaţie… bani care rămân pierduţi!

Gălăţenii pierd de două ori: banii cheltuiţi pe documentaţii şi timpul scurs până la iniţierea şi atribuirea noilor licitaţii.

Citit 8212 ori Ultima modificare Vineri, 21 Aprilie 2017 01:09

11 comentarii

  • postat de Elena Vetrov Miercuri, 03 Mai 2017 17:57 Link la comentariu
    0
    0

    Rusine,de ani de zile strada dr Carnabel, una din arterele principale ale Galatiului ,e lasata de izbeliste.Va invitam sa vizitati portiunea dintre Basarabiei si Vultur si garantez ca va veti rupe picioarele.Iarba ajunge la curti, nu mai vorbesc de infiltratiile de apa de4 sub case! Platim insa cele mai mari impozite, suntem zona 0!!! Am crezut ca noul primar va face ceva pentru noi, dar dezamagirea e totala!!!!!

    Raportează
  • postat de Gavroche Vineri, 21 Aprilie 2017 21:07 81.40.110.*** Link la comentariu
    0
    0

    Citesc și ma minunez.
    Deci o parte recunoașteți ca nu mai e nevoie de unele chestii și cu toate astea, sa fie lăsate acolo, au muncit niște oameni sa fie făcute.
    Fraților in ce lume trăiți. Orașele se transforma, se up-gravează la noile nevoi.
    Pai asta de mai jos de ceri pt Filesti, canalizare, apa.... Pai ce facem, nu lăsam lucrurile așa?
    Specialistul asta care pretinde ca e cel mai ieftin transport cu tramvaiul, ai idee cât costa înlocuirea sinelor? Ai idee cât costa o garnitura de tramvai?
    Și ăștia de stați doar cu DNA-ul in gura, care sunt mai combinațiile? Spuneti-le sa le aflam și noi, ceilalți cetățeni care nu avem atât de ușor acces la informații ca și voi.

    Pe bune ca uneori, noi romanii, nu meritam nimic. Dar nimic. Ar Tr sa fim lăsați sa stam in bezna și sa ne mâncam între noi. De atât suntem in stare.

    Raportează
  • postat de VLAD ŢEPEŞ Vineri, 21 Aprilie 2017 11:25 81.12.149.*** Link la comentariu
    1
    13

    Aceste lucruri se datoreaza atat managementului prost, dar si incompetentei salariatilor din Primarie!
    Olguta Vasilescu vrea sa le mareasca salariile bugetarilor, dar uita sa stabileasca care sunt INDICATORII DE PERFORMANTA pe care trebuie sa-i indeplineasca acestia pentru a-si merita salariile!

    Raportează
  • postat de Marin Vineri, 21 Aprilie 2017 11:09 89.136.0.*** Link la comentariu
    0
    13

    Tramvaiul este ce-a mai economica forma de transport in comun, tarile civilizate nu stiu cum sa adauge tramvaie si noi le scoatem. Asa patim cand suntem condusi de 'ingineri' comunisti.

    Raportează
  • postat de OLA Vineri, 21 Aprilie 2017 10:53 5.13.165.*** Link la comentariu
    2
    9

    sa desfiintam tot ca nu ne mai trebuie nimica. DEMISIA DEMISIA DEMISIA.. Cu astfel de caricaturi la conducere, nu ne trebuie.

    Raportează
  • postat de Tirpitz Vineri, 21 Aprilie 2017 10:36 100.98.6.*** Link la comentariu
    0
    10

    Prostia. care sugruma tara asta din toate partile.

    Raportează
  • postat de OLA Vineri, 21 Aprilie 2017 09:39 5.13.165.*** Link la comentariu
    2
    7

    foarte frumos. inchdem sistemul centralizat, desfiintam linii de transport cica facem economie, foarte frumos. Pai , atunci sa inchidem si transurbul, ecosalul, sa facem economie. decai domnule pririmar DEMISIA DEMISIA, DEMISIA. NU TE MAI VREM.

    Raportează
  • postat de Mario Vineri, 21 Aprilie 2017 08:51 78.97.254.*** Link la comentariu
    0
    11

    Ordinarii astia fura la vedere si ei spun ca nimeni nu e tras la raspundere,ti-e scarba de asemenea specimene umane!!!!!

    Raportează
  • postat de Un tramvai numit dorinta Vineri, 21 Aprilie 2017 08:27 194.1.167.*** Link la comentariu
    0
    12

    Aceeasi prostie, Sa se renunte la tramvai. Nu mai conteaza nici istorie, nimic. Avem tramvai depeste o suta de ani, dar trebuie scos din interese de neinteles. Vreti tramvai? Mergeti la Iasi, la Cluj, Oradea, Arad,... sau la Braila. Sau in Europa. Edilii nostri se duc degeaba prin delegatii in strainatatate. Ei vad viitorul cu minibuse (tot niste cascarabete) si eventual cu troleibuze (mijloc de transport mai comunist nici ca se poate afla). Astea sunt pentru orasele de mana a doua, a treia, spre care tindem a fi. Ma uit pe o harta a orasului din 1906 si cand vad ce retea de tramvai avea Galatiul...

    Raportează
  • postat de Ion Ionescu Vineri, 21 Aprilie 2017 07:40 5.13.242.*** Link la comentariu
    0
    10

    Pe când şi canalizare în tot cartierul Barbosi ???
    Pe când canalizare în cartierul Fileşti ???

    Sau ăia nu sunt din oraşul Galaţi?
    Sau lucrăm numai în jurul străzii Basarabiei, Traian, de N ori, restu nimic ?

    Raportează
  • postat de Satul de mizerie Vineri, 21 Aprilie 2017 07:10 82.78.251.*** Link la comentariu
    0
    12

    DNA Galati nu există, ba chiar isi pun rudele pe funcții bune in politie etc...poate vin cei de la București...

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.