Cum îţi schimbi furnizorul de energie electrică

Cum îţi schimbi furnizorul de energie electrică
Evaluaţi acest articol
(10 voturi)

Ordinul 88/2015 al Autorităţii Naţionale de Reglementare în domeniul Energiei (ANRE) arată că termenul-limită de încheiere a noilor contracte cu furnizorii de energie electrică este 1 octombrie 2017.

Cu alte cuvinte, mai aveţi patru luni pline la dispoziţie (perioada iunie-septembrie) ca să vă decideţi dacă reînnoiţi contractul cu actualul furnizor pe care îl aveţi, oricare ar fi acesta, sau dacă vă alegeţi un alt furnizor de energie electrică.

Dacă optaţi pentru schimbare, trebuie să ştiţi că noul furnizor poate fi oricare dintre operatorii economici deţinători de licenţă de furnizare pe teritoriul României, acest serviciu nefiind limitat la o anumită zonă geografică de deservire. La ora actuală, sunt peste 95 de furnizori de energie electrică acreditaţi, lista acestora putând fi consultată la adresa http://www.anre.ro/ro/info-consumatori/operatori-economici/energie-electrica1391006213/furnizare-catre-consumatori1391006442.

Rezilierea trebuie anunţată cu cel puţin 21 de zile înainte

Ordinul 88 al ANRE prezintă şi procedura în cazul alegerii unui alt furnizor decât cel actual. Evident, va trebui să studiaţi cu foarte mare atenţie ofertele, pornind de la linkul de mai sus, şi apoi să faceţi comparaţie între ele. Cele mai importante amănunte sunt preţul de furnizare, durata contractului, modalităţile de plată disponibile, condiţiile de încetare a contractului - toate acestea vă vor ajuta să faceţi alegerea potrivită.

Dacă v-aţi decis pentru un alt furnizor decât cel cu care aveţi contract la ora actuală, sunteţi obligat să notificaţi furnizorului actual, clar şi fără echivoc, încetarea contractului de furnizare cu cel puţin 21 de zile înainte, precizând în mod expres data încetării contractului.

Conform Ordinului ANRE, pentru a încheia noul contract de furnizare a energiei electrice, aveţi obligaţia, în calitate de client final, să transmiteţi furnizorului nou cel puţin următoarele date: adresa locului de consum, denumirea furnizorului actual, codul unic de identificare a punctului/ punctelor de măsurare înscris pe factura de energie electrică, valoarea facturilor scadente şi neachitate până la data notificării, aferente energiei electrice furnizate, datele referitoare la puterile absorbite/ cantităţile de energie electrică pentru care trebuie asigurată furnizarea energiei electrice, alte documente prevăzute în reglementările în vigoare, după caz. După ce conveniţi cu noul furnizor asupra clauzelor contractuale, inclusiv asupra preţului energiei electrice, încheiaţi contractul de furnizare, care produce efecte de la data încetării contractului încheiat cu furnizorul actual.

La solicitarea dvs şi pe baza noului contract de furnizare a energiei electrice încheiat, noul furnizor are obligaţia de a întreprinde demersurile necesare încheierii contractului pentru asigurarea serviciilor de reţea. În termen de maximum 42 de zile de la încetarea contractului, furnizorul are obligaţia de a transmite clientului final factura cu decontul final de regularizare a tuturor obligaţiilor de plată. Clientul final are obligaţia să plătească contravaloarea facturii până la termenul scadent.

Schimbarea furnizorului este gratuită

Procesul de schimbare a furnizorului este gratuit, fiind interzisă perceperea oricăror taxe sau tarife legate de parcurgerea acestuia. De asemenea, schimbarea furnizorului nu implică modificări de ordin tehnic. Cum spuneam şi altă dată, la schimbarea furnizorului, nimic din ce ţine de infrastructură nu se modifică. Va fi acelaşi curent, la aceeaşi calitate, la aceeaşi tensiune. Dacă până la schimbare aţi avut căderi de tensiune sau întreruperi frecvente, le veţi avea şi după ce veţi schimba furnizorul, pentru că infrastructura îi aparţine distribuitorului (SDEE Muntenia Nord, în Galaţi), iar acesta nu se schimbă.

Citit 14245 ori Ultima modificare Luni, 12 Iunie 2023 14:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.