Peste 1.500 de gălăţeni au primit banii de centrală de la Primărie. Cum beneficiezi de ajutorul financiar

Peste 1.500 de gălăţeni au primit banii de centrală de la Primărie. Cum beneficiezi de ajutorul financiar
Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

Mai bine de 1.500 de gălăţeni, din cei peste 5.000 care au solicitat ajutorul financiar de la Primărie pentru a-şi achiziţiona un sistem individual de încălzire, au primit cei 3.000 de lei oferiţi de autorităţi pentru a deveni independenţi.

Potrivit reprezentanţilor Primăriei, până joi dimineaţă, fuseseră înregistrate 5.041 de dosare, adică cereri depuse pentru obţinerea ajutorului financiar. Pentru 2.168 de persoane au fost semnate dispoziţii de plată, iar pentru aproximativ 1.540 dintre solicitanţi au şi fost făcute plăţi efectiv.

Ce criterii trebuie să îndepliniţi

Întrucât mai mulţi cititori ne-au întrebat în ce condiţii pot beneficia de ajutorul financiar de 3.000 de lei şi cum trebuie să procedeze în acest sens, vă reamintim, pe scurt, care sunt criteriile de eligibilitate stabilite de Consiliul Local. Puteţi obţine aceşti bani doar dacă nu aveţi un sistem individual de producere a căldurii şi/sau apei calde şi, la fel de important, dacă nu înregistraţi datorii la bugetul local şi datorii mai mari de 3.000 de lei la întreţinere!

În cazul în care aveţi restanţe la plata cheltuielilor de întreţinere de până în 3.000 de lei, trebuie să aveţi ataşată la dosar o declaraţie notarială prin care vă obligaţi să achitaţi restanţele în maximum 12 luni de la data solicitării ajutorului. Mai mult, trebuie să ştiţi că este obligatoriu să aveţi reşedinţa/domiciliul în municipiul Galaţi, iar dacă nu sunteţi proprietar al apartamentului, trebuie să fiţi legal împuterniciţi, prin procură notarială specială, de către proprietarul/ beneficiarul dreptului de uzufruct viager/ habitaţie viageră şi solicitaţi sprijinul pentru încălzirea locuinţei în numele său. La fel de important este că, în cazul în care aveţi două sau mai multe apartamente, beneficiaţi de ajutor financiar pentru achiziţionarea unui sistem individual de încălzire doar pentru unul dintre acestea!

Ce venit maxim trebuie să aveţi

Ajutorul financiar de 3.000 de lei se acordă persoanei singure care are un venit net mediu lunar sub 2.500 de lei, familiei formată din doi membri cu un venit net mediu lunar pe membru de familie sub 2.000 de lei, familiei formată din trei membri cu un venit net mediu lunar pe membru de familie sub 1.700 de lei şi familiei formată din patru sau mai mulţi membri cu un venit net mediu lunar pe membru de familie sub 1.450 de lei.

Ce trebuie să cuprindă dosarul

Dosarul trebuie să conţină copie a actului de identitate al proprietarului/coproprietarului locuinţei de domiciliu şi a celorlalţi membri ai familiei cu acelaşi domiciliu/reşedinţă, dar şi o copie a actului de proprietate al imobilului. De asemenea, trebuie să aveţi în dosar o adeverinţă eliberată de asociaţia de proprietari cu privire la suma datorată cu titlu de întreţinere şi utilităţi (apă, gunoi) la data depunerii cererii, cu menţiunea, pe propria răspundere, dacă există sau nu restanţe. Totodată, din adeverinţă trebuie să reiasă faptul că eraţi (dvs. sau titularul cererii) branşat la sistemul centralizat de termoficare la data de 1 aprilie 2017 şi numărul de persoane declarate la plata cheltuielilor de întreţinere la data depunerii cererii. Pentru cei care nu erau branşaţi la acea dată, care declară că nu au un sistem alternativ, reprezentanţii Primăriei vor face o anchetă socială la domiciliul solicitantului pentru a vedea dacă, într-adevăr, respectivul nu are montat un echipament.

Dosarul trebuie să mai conţină certificatul de atestare fiscală pentru persoanele fizice privind impozitele, taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, valabil la data depunerii solicitării, declaraţie privind taxa de habitat înregistrată la organul fiscal, adeverinţă privind veniturile realizate de către titularul solicitării şi membrii familiei cu acelaşi domiciliu/reşedinţă în luna anterioară depunerii cererii, dar şi angajamentul prin care beneficiarul se obligă să prezinte, în termen de 30 de zile de la data acordării ajutorului financiar, documente (facturi, chitanţe) prin care se dovedeşte faptul că suma încasată a fost cheltuită în scopul în care a fost acordată, iar în 90 de zile de la data acordării ajutorului financiar - procesul verbal de punere în funcţiune a sistemului de încălzire şi apă caldă. Totodată, trebuie să aveţi ataşată factura fiscală sau factura proformă de achiziţionare a sistemului de încălzire şi apă caldă.

Unde vă depuneţi dosarele

Cele şase centre unde se depun dosarele şi unde vă puteţi informa sunt deschise de luni până joi, între orele 8,00 şi 16,30, iar în zilele de vineri - între 8,00 - 14,00. Reamintim că acestea se află pe strada Brăilei - la sediul Ecosal, pe Crizantemelor - la Calorgal, pe Fraternităţii - la Centrul de Informaţii pentru Cetăţeni, pe strada Henri Coandă la blocul J5 (Micro 39), pe Brăilei, nr. 232, la blocul E4, şi pe Traian - la Comisia de Căldură.

Este important de ştiut că nu există termen-limită până la care vă puteţi depune dosarul, în cazul în care doriţi să beneficiaţi de ajutorul financiar de 3.000 de lei. Mai mult, banii nu vor fi returnaţi!

       

       

Citit 10354 ori Ultima modificare Duminică, 11 Iunie 2023 20:45

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.