Eurovagonul campaniei #SEPOATE a ajuns şi la Galaţi. România trebuie să fie normală! (FOTO)

Eurovagonul campaniei #SEPOATE a ajuns şi la Galaţi. România trebuie să fie normală! (FOTO)
Marius Negri
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Vagonul #SEPOATE, care ar putea reprezenta simbolul renaşterii Căilor Ferate Române, a ajuns luni dimineaţă şi în Galaţi.

Vagonul inscripţionat #SEPOATE, şi care corespunde tuturor exigenţelor europene, este emblema campaniei cu acelaşi nume, demarată de Federaţia Naţională Feroviară Mişcare Comercial Vagoane (FNFMCV), cea mai mare federaţie sindicală din CFR, pentru a atrage atenţia asupra necesităţii investiţiilor în calea ferată. "Acest vagon a fost modernizat la noi, la Atelierele Griviţa, deci în România, de către industria feroviară românească. Are un sistem de informare dinamică a călătorilor, are senzori pentru numărarea călătorilor, canapelele au fost complet revizuite, are sistem audio-TV, a fost montată mochetă şi, cel mai important aspect şi cel mai bine primit, are un sistem wi-fi de mare putere", a afirmat ieri, la sosirea vagonului în Gara CFR Galaţi, Viorel Istrate, secretarul general al FNFMCV.

Vestea bună că modernizarea acestui vagon a costat numai 5.000 de euro. Vestea proastă este că doar 40 dintre vagoanele de pasageri ale CFR Călători se pretează la un astfel de upgrade. "CFR Călători are în circulaţie, în clipa de faţă, 1.048 de vagoane, din care valide, pentru trafic până la sfârşitul anului, vor fi 700, foarte puţin faţă de traficul de pasageri pe care îl avem. Cu această campanie vizăm achiziţia de material rulant nou, în special automotoare electrice şi diesel, care sunt foarte fiabile pe distanţe scurte şi medii, iar parcul de vagoane pe care îl avem şi este pretabil la modernizări este de numai 40 de vagoane. De aceea, pentru distanţe lungi este nevoie de achiziţia de material rulant nou, constând în vagoane şi locomotive.

Campania este adresată şi investiţiilor în infrastructură, acesta este de altfel chiar primul punct. Degeaba achiziţionăm material rulant nou, dacă viteza de deplasare este de 44 km/h în traficul de pasageri. Noi urmărim să le explicăm guvernanţilor că ceea ce am pierdut în exerciţiul financiar 2007-2013 al Uniunii Europene trebuie recuperat neapărat, şi atunci investiţiile astea trebuie să-şi găsească rezonanţă într-un mod accelerat. Nevoia de finanţare a sectorului feroviar se ridică astăzi la peste 34 de miliarde de euro. Din nefericire, n-am făcut decât sectorul Bucureşti - Constanţa şi un pic din sectorul Ploieşti - Braşov. Avem mult de treabă, bani sunt şi e nevoie doar de un consens al tuturor părţilor politice implicate în această decizie. Şi atunci lucrurile pot intra în normal. România trebuie să fie normală", a spus Viorel Istrate.

Principalul obiectiv al campaniei #SEPOATE este strângerea a cel puţin două milioane de semnături, care să susțină introducerea în Proiectul de țară, inițiat cu ocazia Centenarului România 100, necesitatea investițiilor obligatorii în calea ferată şi în toată infrastructura de transport a României. Petiţia poate fi semnată electronic pe site-ul petitieonline.com, la orice casă de bilete din gări sau la angajaţii CFR din trenuri.

Vagonul #SEPOATE va circula, până sâmbătă, 14 octombrie inclusiv, pe ruta Galaţi - Bucureşti şi retur, cu sosirea în Galaţi la ora 9,36 şi plecarea din Galaţi la 14,30. Tariful de călătorie cu acest vagon este acelaşi cu cel al vagoanelor obişnuite.

Citit 6279 ori Ultima modificare Duminică, 11 Iunie 2023 19:54

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.