Raportează comentariu

Cu actuala finantare si dotari, ar trebui sa se abandoneze sistemul bazat pe studiul distinct al materiilor scolare si sa se adopte sistemul bazat pe proiecte interdisciplinare. Profesorul trebuie sa devina mentor, sef de proiect sau preparator/meditator pe obiect si sa fie retribuit in functie de calitatea proiectelor conduse sau de calitatea suportului oferit elevului pentru a duce la bun sfarsit respectivul proiect. Un profesor ar trebui sa poata fi angajat simultan de mai multe scoli, pentru a stimula calitatea actului de invatamant.
Deasemeni, trebuie sa se inlocuiasca sistemul de evaluare a performantei scolare bazat pe note cu cel bazat pe concursuri scolare sau extrascolare organizate de entitati independente de evaluare, care sa fie cotate in functie de gradul de dificultate.
Elevul care ajunge sa sustina un examen scolar, ar trebui sa se poata inscrie numai daca cumuleaza un anumit punctaj, dat de rezultatele la acele concursuri.
Nu in ultimul rand, ar trebui inlocuit invatamantul scolar din mediul rural cu homeschooling-ul bazat pe e-learning, pentru a evita dramele in care mor copiii in latrinele din curtea scolii sau se inghesuie intr-o singura sala de clasa unde preda un profesor necalificat la copii de varste diferite. Si pentru stat e mai ieftin sa achizitioneze terminale IT pentru elevi, conectate via internet la un portal educativ, unde elevul sa poata gasi cu usurinta un cadru didactic aflat la distanta care sa-l ajute sa-si finalizeze proiectele sale

Bine, stiu ca vorbesc SF-uri...