Podul peste Dunăre, care va face legătura între zona Galați - Brăila și Tulcea este inaugurat cu fast, astăzi, 6 iulie, în prezența unor importante personalități ale vieții politice și administrative
Pentru câteva ore, "capitala" României s-a mutat pe podul peste Dunăre, cele mai importante instituții ale statului fiind reprezentate la nivelul cel mai înalt. Pe lângă președintele Klaus Iohannis, la eveniment sunt prezenți premierul Marcel Ciolacu, președintele Senatului, Nicolae Ciucă, ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, dar și Adina Vălean, comisarul european pentru Transporturi.
De asemenea, la eveniment sunt prezenți reprezentanți ai corpului diplomatic, ai companiilor care, într-un fel sau altul, au contribuit la realizarea podului, reprezentanți ai CNAIR și, nu în ultimul rând, reprezentanți ai administrației publice din Galați, Brăila și Tulcea, unite la nivel regional prin acest important proiect de infrastructură.
Prezentat drept "Golden Gate" al României, podul peste Dunăre este cea mai impresionantă lucrare de infrastructură din România ultimelor decenii. Lungimea totală a podului este de 1.974 de metri, iar deschiderea centrală este de 1.120 de metri. Podul peste Dunăre este al treilea pod suspendat ca mărime a deschiderii centrale din Uniunea Europeană. Impresionante sunt și cele două turnuri de susținere, cu o înălțime de 192 de metri, care sunt practic cele mai înalte construcții din România. La construcția podului s-au folosit aproximativ 81.000 de kilometri de fir de oțel, suficient cât să înconjoare... pământul de două ori! Calea de rulare a podului este formată din 86 de segmente de tablier metalic, fiecare cu o greutate de 250 de tone.
Lucrarea, în valoare de aproximativ 500 milioane de euro, a fost realizată cu fonduri europene de asocierea formată din firmele Webuild (Italia) și IHI Infrastructure Systems (Japonia). Proiectul podului peste Dunăre mai include drumul principal Brăila - Jijila (19,095 km) și drumul de legătură cu DN 22 Smârdan - Măcin (4,328 km). Unele dintre segmentele acestor drumuri sunt încă în lucru, astfel că circulația pe pod se va face pe o variantă provizorie.
Un lucru important pentru șoferi este că traversarea podului va fi gratuită, însă, pentru început, până la demontarea imenselor macarale utilizate de constructori, vor fi impuse o serie de restricții de circulație. Mai exact, circulația va fi permisă pe toată durata weekendului, fără niciun fel de întrerupere, urmând ca în restul zilelor săptămânii să fie restricționată pe timpul nopții (între orele 21.00 şi 6.00), pentru derularea lucrărilor de demontare a macaralelor.
Vom reveni cu amănunte.