Strategii de promovare: Cu muzeul pe Facebook sau la supermarket

Strategii de promovare: Cu muzeul pe Facebook sau la supermarket
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Doar 10-15 mii de gălăţeni vizitează, într-un an, un muzeu


În Galaţi există trei muzee: de Artă Vizuală, de Istorie – cu mai multe secţii în oraş (sediul central de pe Strada Maior Iancu Fotea, nr. 2, Casa „Cuza Vodă”, Secţia Numismatică şi Filatelie, Casa Colecţiilor, plus alte trei la C. Negri, Suhurlui şi Iveşti) şi Complexul Muzeal de Ştiinţele Naturii (cu secţiile Muzeu, Grădină Botanică, Acvariu, Planetariu, Observator astronomic). Am vrut să aflăm care sunt strategiile acestor instituţii de atragere a gălăţenilor de toate vârstele, ştiut fiind că numărul celor ce merg, într-un an, să viziteze un muzeu în oraşul nostru, este între 10.000 şi 15.000. Raportat la locuitorii Galaţiului şi gândindu-ne la faptul că măcar o parte dintre vizitatori sunt din alte localităţi, cifra e destul de mică.

Filme gratis şi suveniruri

De la Simona Biriş, şef serviciu Relaţii publice la Muzeul de Artă Vizuală, am aflat că instituţia pe care o reprezintă organizează vernisaje, concursuri, concerte, precum şi o serie de alte evenimente: Zilele filmului polonez, proiectul British Documentary (până pe 5 iulie, în fiecare joi, de la 18.30, este difuzat câte un documentar britanic, intrarea fiind liberă). De asemenea, reprezentanţii instituţiei răspund oricăror solicitări, cu orice prilej – au avut, numai în ultimele zile, acţiuni comune cu Palatul Copiilor, Agenţia de Servicii Comunitare „Alternativa”, Galeriile Real şi Arcellor Mittal. „Noi nu mergem pe ideea de a aduce copiii cu clasa la muzeu, pentru că ştim că, dacă nu-i interesează, nu rămân cu nimic în urma unei astfel de vizite şi nu ştiu cum să iasă mai repede din muzeu”, afirmă Simona Biriş. „Important este să vină de bună voie aici. Colaborăm cu ambasadele din Bucureşti şi cu institutele culturale din străinătate, organizăm târguri hand-made, am participat cu standul propriu de prezentare – cataloage şi suveniruri, atât la Festivalul Axis Libri cât şi la Galeriile Real, în ideea ca oamenii să afle despre patrimoniul nostru, dar şi să rămână cu o amintire palpabilă: o ilustrată, un semn de carte, un breloc, o casetă de bijuterii, o sacoşă din pânză sau un magnet cu reproduceri ale lucrărilor din patrimoniul muzeului. Avem în proiect o şcoală de vară pentru elevi. Oferim gratuitate elevilor şi studenţilor la arte”.

Istoria se reinventează

Muzeul de Istorie este promovat, după cum aflăm de la directorul Cristian Căldăraru, printr-o nouă abordare a publicului ţintă: „Personalul nostru de specialitate a creat un profil al muzeului pe Facebook, unde ne promovăm activităţile şi primim comentarii. Avem steguleţe, fluturaşi, mini-hărţi, pliante, pe care le distribuim în diferite puncte ale oraşului. Organizăm, în şcoli, lecţii de istorie, concursuri tematice, dar şi mini-concerte în secţiile muzeului. Lucrăm la realizarea unor filme documentare care vor fi postate pe pagina de internet a muzeului, astfel încât vizitatorul internaut să poată admira obiecte reprezentative din patrimoniul nostru. Realizăm expoziţii temporare în afara spaţiului nostru muzeal, în special în şcoli. Am realizat un site de contorizare prin care dorim să avem o statistică a vizitatorilor noştri virtuali. Se va lansa şi un chestionar pentru a obţine date statistice privind categoriile de vârstă, cele socio-profesionale etc. Lucrăm în prezent la realizarea unor panorame 360 ale Muzeului. Sperăm, cât de curând, să putem oferi bucuria de a cunoaşte patrimoniul nostru muzeal, persoanelor cu afecţiuni vizuale din judeţele Galaţi, Tulcea, Focşani, Vaslui, Bacău, Brăila şi Călăraşi. Oferim materiale promoţionale pensionarilor, care beneficiază şi de facilităţi atunci când vin în vizită la noi. Avem abonamente, cu reduceri, pentru cei care vizitează toate secţiile. Promovăm patrimoniul nostru muzeal prin expoziţii temporare, conferinţe, sau sesiuni de comunicări ştiinţifice în spaţiul Euroregiunii Dunării de Jos. Suntem parteneri în proiecte culturale naţionale sau internaţionale”.

Expo Flora, săptămâna viitoare

Şi Complexul de Ştiinţele Naturii are, după cum aflăm de la Florin Matei, responsabil cu relaţiile publice, diverse modalităţi de promovare: „În primul rând prin presă: dacă oamenii află, de pildă, că pot vedea crapi japonezi, la noi, la Acvariu, chiar vin să-i vadă. Apoi, prin activităţile educaţionale pe care le organizăm la Observatorul astronomic, la Grădina Botanică sau la Planetariu – vin elevi de la grădiniţe, şcoli şi licee, nu doar din Galaţi, ci şi din alte judeţe. În ultima vineri a fiecărei luni, avem gratuitate pentru toţi copiii: mulţi ştiu deja acest lucru, astfel afluxul de vizitatori este mare în acele zile. Prin programul Hortus, pe care îl derulăm de 14 ani, ei învaţă să planteze şi să îngrijească arbori. Avem colaborări cu alte instituţii din ţară, cu care realizăm, în parteneriat, expoziţii. Îi aşteptăm pe gălăţeni la Expo Flora, ediţia a 17-a, săptămâna viitoare, de vineri până duminică”.

Toate cele trei instituţii amintite au şi câte un site propriu – www.mavgl.ro, www.migl.ro,  www.cmnsgl.ro, de unde puteţi afla detalii despre expoziţiile deschise. Biletele de intrare - 4 lei, respectiv 6 lei nu constituie un impediment major pentru cei ce vor să vadă un muzeu.

 

Citit 8521 ori Ultima modificare Vineri, 08 Iunie 2012 19:18

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.