Ion Ţiriac face APEL la Iohannis să SALVEZE Galaţiul! GROPILE l-au îngrozit

Ion Ţiriac face APEL la Iohannis să SALVEZE Galaţiul! GROPILE l-au îngrozit
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Cunoscutul om de afaceri a testat pe viu starea infrastructurii rutiere care leagă Galaţiul de Bucureşti * Preşedinţia ar trebui să fie mai receptivă la efectele pe care le are starea jalnică a drumurilor * Când vom avea o viziune la nivel central pentru "Galaţiul lucrului bine făcut"?


Omul de afaceri Ion Ţiriac i-a atras atenţia preşedintelui Klaus Iohannis asupra stării jalnice în care se află infrastructura rutieră care leagă Galaţiul de restul ţării, inclusiv pe axa care ar trebuie să-i asigure legătura cu Bucureştiul. Ion Ţiriac a experimentat pe viu „performanţele” acestor drumuri când a venit, sâmbătă, la Galaţi, pentru a participa la meciurile de tenis susţinute de echipa României în cadrul Fed Cup. De altfel, în aceeaşi zi, la Galaţi au venit nu numai personalităţi de prim rang ale vieţii publice, ci şi spectatori din toate colţurile ţării. Iar dacă meciurile au fost la nivel internaţional, drumurile spre Galaţi au rămas încă la nivel… comunal.

Ion Ţiriac şi-a exprimat speranţa că, venind la Galaţi, preşedintele Klaus Iohannis va fi mai receptiv faţă de problemele ce ţin de infrastructura rutieră. "Să faci de la Bucureşti până aici (la Galaţi - n.r.) patru ore! E foarte bine că a venit domnul Iohannis, să vadă un pic cam cum se circulă. Dar bănuiesc că ştia el dinainte…", a declarat Ion Ţiriac, la finalul meciurilor din prima zi a Fed Cup, aluzie la faptul că instituţia prezidenţială ar trebui să ia mai în serios deserviciile pe care le aduce ţării slaba dezvoltare a infrastructurii. De altfel, Ion Ţiriac a fost atât de neplăcut surprins de starea jalnică a drumurilor spre Galaţi, încât, a doua zi, pentru a-l scutit pe Ilie Năstase să treacă prin aceeaşi experienţă i-a pus la dispoziţie elicopterul personal pentru a veni la Galaţi.

Drumurile, boală veche

Nu este prima dată când Ion Ţiriac ia o atitudine fermă în ceea ce priveşte starea de subdezvoltare pe care o generează lipsa unei infrastructuri performante. În contextul controverselor privind introducerea de către Guvern a supraaccizei la combustibili, Ion Ţiriac s-a declarat în favoarea noii taxe, dar cu o condiţie. "Eu, personal, sunt pentru acea acciză, atât timp cât ea se duce într-un cont complet separat şi, chiar dacă e război, din contul ăla nu se poate lua nimic şi se duce la infrastructura rutieră (...) Am rămas singura ţară din Europa care mai mergem încă pe drumuri de ţară, iar pentru asta am pierdut fabrica Mercedes. Dacă din acciza asta se mai fac încă 500 de kilometri de autostrada, eu sunt pentru", a declarat omul de afaceri.

Chiar dacă, la nivel declarativ, intenţiile Guvernului au fost pe aceeaşi lungime de undă cu opiniile omului de afaceri Ion Ţiriac, practica a demonstrat că există o distanţă mare de la declaraţii la practică. După cum se ştie, anul trecut, pe 1 aprilie, a intrat în vigoare supraaciza de 7 eurocenţi pentru fiecare litru de carburant, ceea ce, la vremea respectivă, a însemnat o creştere de cel puţin 40 de bani pe litrul de combustibil vândut la pompă.

Galaţiul era direct interesat de ce se întâmpla cu fondurile colectate din supraaciză. Asta pentru că premierul Victor Ponta, acum aproape un an de zile, în celebra Strategie de Dezvoltare a Reţelei de Autostrăzi pentru perioada 2014-2018, îşi lua, în numele Guvernului, angajamentul ca fondurile obţinute din colectarea supraacizei să fie folosite pentru realizarea autostrăzii Galaţi - Brăila - Buzău. Pe an, ar fi fost vorba de fonduri de nu mai puţin de 750 de milioane de euro! Până în prezent, nu numai că nu s-a turnat un metru de asfalt, dar în conformitate cu noul Master Plan de Transport, Galaţiul a fost expediat ca perspectivă de modernizare a infrastructurii rutiere abia în jurul anului 2030 şi asta doar la nivelul unor drumuri expres!

Ce poate Iohannis să facă

În ce măsură preşedintele Klaus Iohannis va fi receptiv vizavi de Galaţi, la sugestiile omului de afaceri Ion Ţiriac, rămâne de văzut. La penultima sa vizită la Galaţi, din august 2014, Klaus Iohannis declara că preşedintele "nu trebuie privit ca un director: el să facă locuri de muncă, el să facă o autostradă, el să facă un combinat. Preşedintele trebuie să creeze o viziune pentru ce face Guvernul împreună cu oamenii de acolo, nu să dispună ce se întâmplă, trebuie să gireze o politică, iar aceasta, la rândul ei, duce la rezolvarea problemelor". Să sperăm că, între timp, preşedintele nu şi-a schimbat opiniile şi vom apuca să vedem la nivel central şi un proiect "Galaţiul lucrului bine făcut". Asta pentru că, până în prezent, cel puţin, nici la nivelul Preşedinţiei, nici la nivelul Guvernului nu s-a manifestat vreo viziune coerentă pentru relansarea socio-economică a acestei regiuni.


CITEŞTE ŞI: PRIMĂRIA Galaţi plombează pentru HALEP/ Zece tone de asfalt pentru „cârpeală” (FOTO&VIDEO)

Citit 20939 ori Ultima modificare Joi, 12 Februarie 2015 10:42

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.